Haku löysi 3 tulosta

Kirjoittaja gabbernaut
12 Heinä 2008, 20:53
Keskustelualue: Päivän Löydöt / Todays Finds
Aihe: Ensimmäinen piippi-reissu
Vastaukset: 4
Luettu: 3109

Tervetuloa piippailemaan :) vaikka tännekin pelloille :wink:

Minulla on samanlainen nappi, takana on kirjaimet V M

Kiitos kutsusta, tiedä vaikka tuossa joskus innostuisikin lähtemään teille tietämättömille.

Löysin http://www.pugoviza.ru sivulta vuosiluvunkin. 1854-1862
Tuolta sivulta löytyy ...
Kirjoittaja gabbernaut
12 Heinä 2008, 20:17
Keskustelualue: Päivän Löydöt / Todays Finds
Aihe: Ensimmäinen piippi-reissu
Vastaukset: 4
Luettu: 3109

Näyttäisi olevan jalkaväen sotilaan nappi, jostain 1800-luvun jälkipuoliskolta. Nuo nelosen perässä olevat kirjaimet ovat lyhenne sanoista поселенный Финск, joka vissiin viittaa suomalaiseen joukko-osastoon. Heikosti tuon ajan varuskuntien, rykmenttien ym. järjestystä tuntevana en osaakaan sanoa ...
Kirjoittaja gabbernaut
12 Heinä 2008, 17:38
Keskustelualue: Päivän Löydöt / Todays Finds
Aihe: Ensimmäinen piippi-reissu
Vastaukset: 4
Luettu: 3109

Ensimmäinen piippi-reissu

Uusi piippailija ilmottautuu palvelukseen :wink:

Isä ukon kanssa tilattiin Garret Ace 250:set ja juostiin heti päiväksi etsimään SITÄ aarretta erään edesmenneen talon kivijalkojen välistä.

Ensimmäisen päivän saalis; Rautapadan paloja, hevosenkenkä ja sen nauloja, suitsen palanen?, huonokuntoinen ...