Noita kikkoja on kaikenlaisia, ärkoo sanoi aiemmin että alumiini kirkastuu akkuhapolla (muistelisin että akkuhapolla, korjatkaa jos olen väärässä), lapsena kuulin jotta kuparikolikot (silloin "uudet" 5 penniset) coca-colalla (fosforihappo), tai HP kastikkeella (mikä siinä on, en ole tutustunut etikka kai), myöhemmin hopea alumiini+ruokasuola/sooda + lämpö. (starbright levyt vai mtä oli tv-shopissa joskus 25v sitten.. starbright levy
ja lisää vain suola!)
Kupari + kokis toimii ainakin, kaveri teki "ringmail" eli mikä ketjuhaarniskapaita se on suomeksi, vanhoista kuparikaapelin pätkistä kuori pois kokista ämpäriin
ja aamulla kirkas! fosforihappoa saa toki halvemmalla vahvana liuoksena veden ph säätelyyn vesiviljelyssä (miksei multa+hanavesi myös) chili-
ja "chili" kasvatustarvikekaupoista. Se on sitten kunnon vaarallista syövyttävää myrkkyä eli varovaisesti sen kanssa jos leikitte!
Mitä lie käy kun elektrolyysillä rupeaa hopearahaa putsaamaan?
Mut joo ei tässä mitään hämminkiä Bruin, näyttää ihan toimivalta toi elektrolyysi semmosille kupari (
ja varmaan jollekkin muillekin) rahoille jotka muuten ois menetetty eli ei saa selvää
ja arvo muutenkin olematon. Soodahoito poistaa pahimmat skeidat ainakin uudemmista hopearahoista. Itse harrastelijanumismaatikkona en mitään vanhempaa (hyvää esim kokonainen hopearaha) laittaisi mihinkään prosessiin, mistä ei ole varmaa että tulos paranee.
Aion vielä selvitellä soodakylpyjen tehokkuutta noilla "romu"hopeaisilla, mutta ehkä palailen johonkin toiseen ketjuun silloin - tämä ei ehkä ole sille se oikein paikka. Mulla ei ole mitään hajua miten paljon sitä soodaa pitää laittaa, kauanko keitellä, mikä aika on hyvä jne. Täysin testiasteella vielä
Ja korkeita piippejä kaikille, pitää taas itsekin aktivoitua foorumin alkuperäisen aiheen tiimoilta! Tervetuloa myös kaikki uudet harrastajat joita näyttää tulleen ilahduttavasti lisää. Lukekaa ohjeet että opitte "piippausetiketin"
ja lain säännöt! Näin me saadaan historian kirjoihin lisää tavaraa -
ja omakin nimi