Alkon korkkien ennätys?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Spider
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 21:37
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Alkon korkkien ennätys?

Viesti Kirjoittaja Spider »

Täällä meillä ei ole ollut koskaan rahaa maahan kylvettäväksi asti. Kaikki pienetkin roposet on jemmattu kunnes niillä on saatu viinapullo ja heitetty korkki maahan meidän kiusaksi. Tai sitten oikein kaveriporukalla on laskettu ne vähät rahat kasaan, ja taas on haettu se viinapullo ja taas kerran heitetty se korkki maahan.
Tällä hetkellä ennätys perättäin kaivettujen Alkon korkkien määrässä on meillä 22kpl. Saattoi olla joku roska välissä, mutta ei ainoatakaan kolikkoa tai muutakaan järkevää.
Eikös tuo tulos ole jo aika komea?
Onneksi nyt on laite joka kertoo eron 50c ja Alkon korkin välillä... 8)
Kolikonmetsästäjä.
Makro Racer 2 + sniper + Mars Tiger 10x13.
Kaverikone: Garrett Ace 400i + Nel Tornado 12x13.
2x Garrett Pro-Pointer AT.
Todennäköinen palkintosija löytyneiden Alkon korkkien määrässä.
Tipparahoja, 1627-1631 1Ör, 4 Ör 1671 hopeakolikko.
Avatar
Spider
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 21:37
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Alkon korkkien ennätys?

Viesti Kirjoittaja Spider »

Spider kirjoitti:Onneksi nyt on laite joka kertoo eron 50c ja Alkon korkin välillä... 8)
Ei muuten kerrokkaan, joku korkin sivu painunut kasaan, niin taas kertoo samoja ID kieppeitä 50c kanssa.
Lienenkö kirjoittanut tekstin jotenkin huonosti vai eikö muut ole taistelleet tällaisten erittäin runsaiden Alkon korkki -esiintymien parissa? Kun tähän ketjuun ei ole tullut kommentteja?
Juuri kun luulin nähneeni kaikki erilaiset Alkon korkit, iskuryhmän jäsen nosti sellaisen kuvio- / väriyhdistelmän ylös, jota en ollut nähnyt aiemmin. :shock:
Kolikonmetsästäjä.
Makro Racer 2 + sniper + Mars Tiger 10x13.
Kaverikone: Garrett Ace 400i + Nel Tornado 12x13.
2x Garrett Pro-Pointer AT.
Todennäköinen palkintosija löytyneiden Alkon korkkien määrässä.
Tipparahoja, 1627-1631 1Ör, 4 Ör 1671 hopeakolikko.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Alkon korkkien ennätys?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Täällä alkaa puistoista nuo Alkon korkitkin loppumaan :D Tänä kesänä löytänyt niitä paljon vähemmän kuin kolikoita.
Ykkös version makroracerisakin suorana pysyneet korkit menee 50senttisen yläpuolelle id asteikossa, mutta muistaakseni löytämäni 30-luvun 20mk kolikko meni samoille id:lle kuin viinapullon korkki.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Spider
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 21:37
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Alkon korkkien ennätys?

Viesti Kirjoittaja Spider »

Kolmas kausi menossa ja en edelleenkään tiedä viihdynkö ennemmin pelloilla vai puistoissa. Jatkukoon sekakäyttönä, molempi parempi.
Tajusin juuri että Alkon korkkeja ei ole tullut ylös siihen tahtiin kuin aiemmin, kun on tullut vietettyä enemmän aikaa pellolla.
Pelloille siis yksi plussa piste siitä.
Siis tottakai niitä löytyy sieltäkin, mutta vähemmän. :roll:
Kolikonmetsästäjä.
Makro Racer 2 + sniper + Mars Tiger 10x13.
Kaverikone: Garrett Ace 400i + Nel Tornado 12x13.
2x Garrett Pro-Pointer AT.
Todennäköinen palkintosija löytyneiden Alkon korkkien määrässä.
Tipparahoja, 1627-1631 1Ör, 4 Ör 1671 hopeakolikko.
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alkon korkkien ennätys?

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Täällä alkaa puistoista nuo Alkon korkitkin loppumaan :D Tänä kesänä löytänyt niitä paljon vähemmän kuin kolikoita.
Samanlaisen havainnon olen tehnyt itsekin täällä Kuopion puistoissa, joko täällä ne häviää piippailijoiden roskapusseihin, ihmiset eivät enää ryyppää niin paljoa puistoissa tai sitten itse olen opppinut olemaan kaivamatta ne kaikista selkeimmät viinapullonkorkkisignaalit, mutta siitä huolimatta niitä tulee aika ajoin kaivettua.
Kolmas kausi menossa ja en edelleenkään tiedä viihdynkö ennemmin pelloilla vai puistoissa. Jatkukoon sekakäyttönä, molempi parempi.
Minulla on menossa neljäs kausi ja selkeästi olen enemmän puistopiippailija, ehkä sen takia että sitä on niin vaivatonta lähteä harrastamaan vaikka suoraan työpäivän päätteeksi. Mutta kyllä minä viihdyn etsimässä sekä pelloilla ja metsissä. Ja aina niitä vain löytyy noita viinapullonkorkkeja, oli etsintäpaikka mikä hyvänsä.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Vastaa Viestiin