Mitäs teemme nyt...?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Niin, mitä arvoisat piippailijakollegat tekevät harrastuksen saralla nyt kun maa on kohtuullisen kovaa luultavimmin ympäri Suomea? Onko vain nostettava kädet ylös :cry: ja odotettava vai onko jotain järkevää kohdetta näillä keleillä? :roll: Noita aurauskasoja nyt ei viitsi lähteä edes kokeilemaan... nastaa ja pullonkorkkia taitaa olla aika runsaasti. :shock:
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Oollsprait. Itse itseäni avustaen tuli heti kysymyksen jälkeen mieleen että jos kuka asuu lähellä paikkaa jossa järjestetään SM-pilkki (tänä vuonna muistaakseni Kuusamossa :roll: ) tai muita kookkaita pilkkikisoja/tapahtumia jäällä niin kannattaa ehkä käydä katsomassa. Ainakin isoissa pilkkikisoissa kolikot vaihtavat kovasti omistajaa :) (kahvia, mehua, makkaraa, kalastusvälineitä etc.). Ja osanottajia parhaimmillaan tuhansia, pienemmissäkin helposti satoja. Melkoiset bakkanaalit siis. Mitä itse olen noissa kiertänyt uskoisin että "roskan" määrä kolikoihin verrattuna saattaa olla kohtuullisen vähäinen (lukuunottamatta Miljoonapilkkiä :lol: jota käsittääkseni ei enää järjestetä). Harmi että omalla seudulla ei tuollaisia juuri ole näkyvissä :? .
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ehtiipä nuo paikat, jäitä lukuunottamatta, piipata lumien sulettuakin. Kovin vähän minä olen mistään makkaranmyyntipaikoista mitään löytänyt :( Pitää olla paikkoja joissa porukka on jossakin muussa kuin pystyasennossa, esim. mäenlaskupaikat ja koulujen pihojen lumikasat yms.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Hank da Silva
Metallinetsijä
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 13:16
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja Hank da Silva »

Haarukka on oikeassa. Jos euroja etit niin tee näin. Jos vanhempaa niin odota kevättä tai pilki :D
25 vuotta tonkimista ja jatkuu....
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Voishan sitä vanhempaa löytyä magneetti kalastamalla jäänaltakin, mutta joku kansantarina pitäisi tavaran upottamispaikasta olla...
Nyt ois vedet myös kirkkaimmillaan sukeltamista ajatellen ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Aivan... ymmärsin itsekin että näillä keleillä tuon vanhan voi aikalailla unohtaa... vahvemminkin virtaavat vedet kun ovat jäässä. Jos taas vesi virtaa niin ettei se jäädy niin ei siellä kyllä enää oikein etsitäkään. Eli uuteen pitäisi keskittyä jos hinku on kova. :)

Haarukalle: en ihan tarkoittanut pelkkää yksinäistä makkaranmyyntikojua vaan tuollaista ISOA tapahtumaa (SM-pilkki, erilaiset "Voita auto"-pilkit ja mahdolliset talvimarkkinat), mikä vaan väkeä kunnolla kerää (+500 henk. ja kunnolla kojuja). Ei yhden makkarakipan takia viitsi ulos edes lähteä värjöttelemään :lol: .

Mutta, mutta... kyllä se omilla seuduilla menee karttojen ja historiikkien tutkailuksi ja suunnitteluksi (haaveiluksi). :wink:

Odotellaan, odotellaan...
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Jääkausi vaan jatkuu ja jatkuu, kevyttä vapinaa alkaa ilmestyä käsiin, lakanat aamulla hiestä märkinä... :D
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mitäs teemme nyt...?

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Pilkkikaira vasemalla puolen nukkuessa ja pian haen etsimen oikealle puolen niin johan unettaa yöllä! [eukko nukkuu jo omasssa sängyssä)
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Vastaa Viestiin