Kairan opiskelut

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
kaira

Kairan opiskelut

Viesti Kirjoittaja kaira »

Pari ensimmäistä iltaa upouuden Garret Ace 250 kanssa meni kotipihalla kaivellessa nauloja ja korkkeja. Eilettäin kävin Mäntylammella kokeilemassa josko rahaakin tärppäis kohdalle, no löytyihän sieltä markka. Jotenkin vaan pettymys tämän laiteen erottelukykyyn erilaisten esineitten kohdalla. No nyt olen jo lukenut enemmän muittenkin kokemuksia ja täytyy vaan kaivaa kaikki esiin. Siihen tarvittas vielä pointteri lisäksi nopeuttamaan hommaa. Keräsin muutamia korkkeja mukaan niin voin opiskella laitteen piippejä...

Kuva
Haarukka
Kunniajäsen

Re: Kairan opiskelut

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

kaira kirjoitti:Pari ensimmäistä iltaa upouuden Garret Ace 250 kanssa meni kotipihalla kaivellessa nauloja ja korkkeja.
Siitä se lähtee :)
kaira kirjoitti:Jotenkin vaan pettymys tämän laiteen erottelukykyyn erilaisten esineitten kohdalla. No nyt olen jo lukenut enemmän muittenkin kokemuksia ja täytyy vaan kaivaa kaikki esiin.
Mainokset lupaa vaikka mitä, mutta käytännössähän nämä ei erottele esineitä ollenkaan vaan ferriittiset materiaalit ei ferriittisistä. Toiset vähän paremmin kuin toiset. Sitten kun kyse on ei ferrittisistä metalleista(alumiini, kupari, hope, kulta) niin erottelu tapahtuu sähkönjohtavuuden lisäksi kappaleen koon mukaan. Paksu/iso alumiini antaa saman signaalin kuin pienen kolikon kokoinen kupari, vaikka kuparin sähkönjohtavuus on parempi.
kaira kirjoitti:Keräsin muutamia korkkeja mukaan niin voin opiskella laitteen piippejä...
Kaikki korkit kerätään mitä kaivetaan, jos ei mukaan niin ainakin johonkin roskiin ;) Kun on ylöskaivamisen vaivan nähnyt niin ei ole iso juttu sujauttaa sitä vyöllä roikkuvaan roskapussiin...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niin, ja tervetuloa koukuttavan harrastuksen pariin. Meitä ei Raahessa vielä ihan älyttömästi ole :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
roopex1
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja roopex1 »

kaira kirjoitti:Pari ensimmäistä iltaa upouuden Garret Ace 250 kanssa meni kotipihalla kaivellessa nauloja ja korkkeja. Eilettäin kävin Mäntylammella kokeilemassa josko rahaakin tärppäis kohdalle, no löytyihän sieltä markka. Jotenkin vaan pettymys tämän laiteen erottelukykyyn erilaisten esineitten kohdalla. No nyt olen jo lukenut enemmän muittenkin kokemuksia ja täytyy vaan kaivaa kaikki esiin. Siihen tarvittas vielä pointteri lisäksi nopeuttamaan hommaa. Keräsin muutamia korkkeja mukaan niin voin opiskella laitteen piippejä...

Kuva
Haa sinäkin siis käyt siellä :D Tuossa omassa ketjussani: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... =2&t=17416 mietin, että kukahan muukin siellä on viime päivinä käynyt. Tervetuloa vain harrastamaan(tää on aika koukuttava harrastus!) :wink:
Itse kaivan mäntylammella melkeen kaiken iloisesti kilkattavan, koska maa on niin roskainen ja kolikot ja korut usein sekoittuvat niihin, joten ei voi olla varma, onko siellä kolikko vai pelkkää roskaa. Monella epävarmalla signaalilla olen kolikon ja korun sieltä nostanut.
Garret ace 350.
Garret propinpointter.

Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Vastaa Viestiin