4. kausi käyntiin

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Vielä joskus...
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Touko 2015, 22:29

4. kausi käyntiin

Viesti Kirjoittaja Vielä joskus... »

Tänään pääsi vihdoin ja viimein kaivuuhommiin, vaikkakin maa oli vielä paikoittain hyvin jäistä ja siksi meno tuppasi olla hyvin hidasta ja hankalaa :? Kausi jokatapauksessa käyntiin! Löydöt mitättömiä, mutta jälleen tarvitsen teidän asiantuntemustanne :D Eli mikä mahtaa olla kuvassa ylin esine :?: Lisäksi tulkkausta tarvitaan: paperiin kirjoitettu teksti napin takaa. Osaan itse kyllä kyrilliset aakkoset mutta siihen se sitten jääkin... Kuvassa siis 5 Penniä 1917 sekä 1 äyri 1739.
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Astalo
Raavas Tonkija
Viestit: 774
Liittynyt: 02 Loka 2012, 04:23
Paikkakunta: Rautjärvi
Viesti:

Re: 4. kausi käyntiin

Viesti Kirjoittaja Astalo »

Noita on käytetty kuulemma nahkahihnojen liitoskohdassa ratsuhevosten rinnan kohdalla, ja ehkä jossain muissakin hevosvermeissä. https://postimg.cc/image/w1lhhxv63/
Tuossa kuvakollaasissa yksi kappale missä kaikki kaariosat ovat ehjiä. https://postimg.cc/image/u0uxx3z0r/

"Puukon historia" nimisessä kirjassa oli myös kuva vyöstä, jonka soljeksi oli laitettu ihan samanlainen messinkiosa, mutta se oli selvästi tarkoitukseen kierrätetty hevoshärpäke, koska kapineen originaalimuoto on vähän hankala normaalissa vyökäytössä. Siihenkin oli jouduttu lisäämään erillinen lisäkoukku yhteen nurkkaan, jotta osa toimisi vyönsolkena.
jutenk
Metallinetsijä
Viestit: 189
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 19:38

Re: 4. kausi käyntiin

Viesti Kirjoittaja jutenk »

Tiedon määrää tällaisessa yhteisössä en jaksa ollenkaan lakata ihmettelemästä!
Vastauksen aina saa tiskiin melkein odottaessa, vaikka härpäke olisi mikä :D

Otti vaan luonnon päälle tuo "löydöt olivat vaatimattomia"?
Olin eilenkin mielestäni hyvissä paikoissa ja toki metsä myös isolta osin jäässä, mutta yksikin iso alue oli ihan
tyhjä!? Ei signaalin signaalia WTF! Ajattelisi, että edes roskaa olisi ollut.Toinen "hotspot" oli taasen täynnä rautalankaa, alkoa, ym.

Odotan jo enemmän sitä päivää, kun saan tälle raadille edes jotain esittää löydetyksi, kuin itse löytämistä.

Onhan se rumaa valittaa tässä vaiheessa alkavaa kautta, mutta olen huomannut, että näillä leveyksillä
taustatyö ja oikean alueen valitseminen on tärkeämpää kuin sinnikkäästi kaivaa joka signaali kädet verillä
huonosta paikasta..

Onnea löydöille!! Ajattele, että "on sitä vähempiosaisiakin" :lol:
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: 4. kausi käyntiin

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

БР. БУХЬ = братья Бухь = veljekset Buch ( nappitehdas Pietarissa)

Alla olevat kirjaimet varmaankin СПБ = Санкт Петербург = Pietari
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Vastaa Viestiin