Askartelua

Saiko löytösi pulssin nousemaan? Kimalteleeko sormus kultaisena vai hopeisena? Piteletko kädessäsi satoja vuotta vanhaa kolikkoa? Kerro ja näytä.
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Askartelua

Viesti Kirjoittaja ehkä »

Tollanen tuli värkättyä napeista...toki parhaimmat säästin :wink:
Kuva
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Askartelua

Viesti Kirjoittaja ehkä »

Joku parempi nappi ( omasta mielestä) :idea:
Kuva
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Askartelua

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Tää nappihomma olis kyllä mielestäni sellainen että ois niiden perusteella selvitellä kauppareittejä ym. Kolikot kulki missä kulki vielä satoja vuosia käytöstäpoistonkin jälkeen. Nappeja tuskin kaivettiin jos tipahtivat sängelle tai peltoon. Itse pidän napei tosi tärkeinä. Vaikeammin vain ajoitettavina. Pidän varmana että olen löytänyt satoja vuosia wanhempia nappeja kuin kolikoita.
Kuva
Ennenkaikkea tällaiset.
Kuva
Kuka himputti tällaisen oisi aikanaan halunnut ellei oisi harvinaista herkkua ja helkutin kallis.
Epäsymmetrinenkin vielä.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Askartelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Onpa hieno nappivitriini! Vielä ei ihan meikäläisen löytämät napit riitä tommoseen. Sitten kun on tarpeeksi niin laittaisin kyllä hienoimmat napit tollaseen ja vähemmän hienot komeroon :lol:
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Askartelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

kollikko kirjoitti:Tää nappihomma olis kyllä mielestäni sellainen että ois niiden perusteella selvitellä kauppareittejä ym. Kolikot kulki missä kulki vielä satoja vuosia käytöstäpoistonkin jälkeen. Nappeja tuskin kaivettiin jos tipahtivat sängelle tai peltoon. Itse pidän napei tosi tärkeinä. Vaikeammin vain ajoitettavina. Pidän varmana että olen löytänyt satoja vuosia wanhempia nappeja kuin kolikoita.
Kuva
Ennenkaikkea tällaiset.
Kuva
Kuka himputti tällaisen oisi aikanaan halunnut ellei oisi harvinaista herkkua ja helkutin kallis.
Epäsymmetrinenkin vielä.
Kollikko löytänyt hienon siipipolkuautonapin :!:
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Askartelua

Viesti Kirjoittaja ehkä »

Bruin kirjoitti:Onpa hieno nappivitriini! Vielä ei ihan meikäläisen löytämät napit riitä tommoseen. Sitten kun on tarpeeksi niin laittaisin kyllä hienoimmat napit tollaseen ja vähemmän hienot komeroon :lol:
Muuten kyllä laittaisin parhaat,mutta kun pitää käyttää liimaa niin menee pilalle :oops:
Vastaa Viestiin