Garret Gold Vs Pro Vs joku muu

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Fixaaja
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2017, 21:13

Garret Gold Vs Pro Vs joku muu

Viesti Kirjoittaja Fixaaja »

Tervehdys kaikille!
Uutena tulokkaana täällä ja säikeitä kahlanneena ei pääse jyvälle minkä ilmaisimen hankkisin! Lapissa hiukan hippujahtia ja etelämpänä rannat ja metsiä tarkoitus käydä läpi..ihan harrastus ja liikunta pohjalta.

Tämä on varmaan kymmens säie mikä aloitettu täällä em aiheesta mutta miksi ne AINA rönsyää sivuraitelle kun kysytään mikä laite olisi hyvä niin jo vain keskustellaan lapin rajavartioiden toimia tai laitehäiriötä ja niiden korjausta.

Toivoisinkin että tähän lyödään faktat tiskiin ja keskustellaan kumpi olisi parempi vaihtoehto ja milla kelalla tai keloilla olisi syytä hankkia.

Älkää imaisko kasvimaata sieraimeen vaikka vähän provo alku!

Kiitos ja anteeksi..
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret Gold Vs Pro Vs joku muu

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Mä tuossa vähän aikaa käytin ja testailin rinnan Makro Raceria ja AT goldia. Täytyy sanoa että olin hieman yllättynyt että MR 5" kelalla tunnisti 0,5g kultasormuksen kauempaa vakaalla id:llä kuin AT gold 5x8 kelalla. Muutenkin MR tuntui sähköisiltä ominaisuuksiltaan ja säädöiltään AT goldia paremmalta. Silti omaan käyttöön jäi AT Gold ja Makro Racer matkaa uudelle omistajalle. Makro Racerissa on näitä mekaanisen puolen juttuja joista en tykännyt. Ei pidä vettä se suurin syy, kyynärkotelo pakko suojata tai on kuraa täynnä kun käsistään laskee. Volumen säätö nuppi niin arassa paikassa kuin vain olla ja voi...

Se, että homa menee väittelyksi johtuneekin siitä että ihmiset arvostavat niin paljon eri asioita laitteissaan. Hyvällä kultahippukoneella ei tee mitään lumenkaatopaikalla kolikkojahdissa ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Fixaaja
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2017, 21:13

Re: Garret Gold Vs Pro Vs joku muu

Viesti Kirjoittaja Fixaaja »

Kiitokset Haarukalle..Ymmärrä toki tuon että omaa laitetta kehutaan ja perustellaan hyväksi! Tuohon sortuu kaikki eikä siinä mitään mutta jos livetään ihan aiheesta niin ei jaksa lukea..

Mutta tuohon Goldiin..Tuota näyy saavan kahdella eri kelalla 5*8DD (eikä vissiin kuppikoa tarkoita) sekä 8.5-11DD. Kummallako tuo kannattaisi ottaa? Tekeekö tuolla sniper kelalla mitään?

Naurakaa vaan, en tiedä (vielä) edes kunnolla perusteita mutta kuvitella voisi että isompi kela määrittää tarkemmin ja pienemmällä vähän "sohitaan". Menikö oikein?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret Gold Vs Pro Vs joku muu

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Pienempi kela erottaa paremmin pienet kohteet ja kun kelan alle mahtuu tavaraa vähemmän niin parempi paikoissa joissa on paljon "roskaa", eli pihat ja oleskelupuistot
Isompi taas kattaa yhdellä heilautuksella isomman alan ja löytää vähän syvempää.

_mun mielestä_ on parempi olla kaksi kelaa halvemmassa laitteessa, kuin saman hintainen paketti jossa on parempi digiboksi ja yksi kela.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Fixaaja
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2017, 21:13

Re: Garret Gold Vs Pro Vs joku muu

Viesti Kirjoittaja Fixaaja »

Jo loppui vatkaaminen..GM5+ 10.5" ja 5" sniper keloilla tilattu..noilla pitäis pärjätä :D
Vastaa Viestiin