Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Acen ja DD kelan kanssa tehdyt naulatestit ei ilmeisesti ole hirveän mairittelevia koska sellaisia ei tahdo löytyä.?

http://md-hunter.com/the-worst-in-garre ... 250-video/
MD-hunter on sellaisen tehnyt CC-kelalla ja kuten kommenteista voi lukea ei se poiminut niitä DD-kelallakaan..
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Katsoitko edes tuota videota? Heti alussa, pelkät naulat antaa rautatuuttausta ja kun väliin pistää kolikon niin alkaa kilisemään asteikossa ylemmäs.
Paljon paremmin toimii kuin Eurotek joka ei siis löydä kolikkoa CC-kelalla jos rautaan on alle 10cm matkaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Haarukka kirjoitti:
Katsoitko edes tuota videota? Heti alussa, pelkät naulat antaa rautatuuttausta ja kun väliin pistää kolikon niin alkaa kilisemään asteikossa ylemmäs.
Paljon paremmin toimii kuin Eurotek joka ei siis löydä kolikkoa CC-kelalla jos rautaan on 10cm matkaa.
Hah! En tietenkään! Luin testin tulokset kirjallisena, vähän ristiriidassa itse videoon? :)
Täytyypä kokeilla vastaava testi itekki, epäilen kyllä tuota 10senttiäsi!
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Hpla kirjoitti:Täytyypä kokeilla vastaava testi itekki, epäilen kyllä tuota 10senttiäsi!
Ei tarvi, siitä on jo video: https://www.youtube.com/watch?v=mfPFz0s5SAk pistin jo aiemmin viestiketjuun.
Tuossa tosin rautaa vain toisella puolella, mutta sen yli tultaessa pitää etäisyyttä olla reilusti yli 10cm että kolikko antaa ääntä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Haarukka kirjoitti:
Hpla kirjoitti:Täytyypä kokeilla vastaava testi itekki, epäilen kyllä tuota 10senttiäsi!
Ei tarvi, siitä on jo video: https://www.youtube.com/watch?v=mfPFz0s5SAk pistin jo aiemmin viestiketjuun.
Tuossa tosin rautaa vain toisella puolella, mutta sen yli tultaessa pitää etäisyyttä olla reilusti yli 10cm että kolikko antaa ääntä.
Huomasin kyllä tuon, testaan silti! :mrgreen:
Ihan kuin sillä olisi itselle väliä kun käytän pelkästään 13" DD-kelaa, mutta mielenkiinnosta!
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Kizmo
Metallinetsijä
Viestit: 364
Liittynyt: 17 Elo 2015, 20:11
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

En näkisi ACEn ongelmaksi niinkään rautaerottelun tasoa vaan äänien (tones) vähyyttä. Esimerkiksi AT Pro:lla pro zero moodi ilman diskriminointia tarjoaa jo varsin täyden äänimaailman maan alla olevista asioista jossa todellakin alkaa jäädä käyttäjän korvan varaan se että poimiiko sen hopean vinkaisun sieltä rautapörinän keskeltä. Muissa moodeissa AT pro ei ole paljoa ACEa kummempi mitä tulee metallien erotteluun.

Kyllähän se oli itsellekkin aikamoinen kulttuurishokki kun ACEsta päivitin AT Pro maailmaan ja pääsi muutamasta ovikelloäänestä tuohon AT Pro:n full tones maailmaan :shock:
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

AT pro:n äänimailman ja erottelunopeuden saa noilla kaksiäänisillä Golden maskeilla(3 ja 4) paljon halvemmalla, mutta näyttöä ei ole eikä digiboksin vedenpitävyyttä. Että missä se hintaraja aloittelijan laitteissa menee vai onko sellaista? ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Haarukka kirjoitti:AT pro:n äänimailman ja erottelunopeuden saa noilla kaksiäänisillä Golden maskeilla(3 ja 4) paljon halvemmalla, mutta näyttöä ei ole eikä digiboksin vedenpitävyyttä. Että missä se hintaraja aloittelijan laitteissa menee vai onko sellaista? ;)
Taitaa olla rahapussukan paksuudesta kiinni tuo hintaraja..
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Kizmo
Metallinetsijä
Viestit: 364
Liittynyt: 17 Elo 2015, 20:11
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Minusta noita target ID lukuja ei muutenkaan kannata turhaan tuijotella, kun niihin vaikuttaa niin vahvasti myös se missa sennossa se esine on siellä maassa. Samoin maassa on harvoin vain niitä aarteita vaan aarteen vieressä voi hyvin olla roskia jotka vääristävät myös aarteen id lukua. Tämä sama ilmiö tapahtuu myös Deusilla, juuri tuo profiilikuvan kolikko antoi hyvähkön äänen mutta ei hyvää id lukua, vain raudan rutinaa samassa kuopassa olleiden naulojen vuoksi. Täytyy vain kaivaa kaikki hyvältä tai ei niin hyvältä kuulostava.
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Voihan sitä väitellä vaikka loputtomiin mutta kerron miekin !
Eka kunnon laite Ace 250 vakio-cc kelalla ja sillä löytikin. Halusin nopeutta etsintään ja lisää syvyyttä ostamalla DD kelan ja silloinhan sitä vasta löytikin...ainakin pirusti rautaa!
Huomasin aikaa myöten palautumisnopeuden viiveen, etenkin roskaisilla tai rautaa ym paljon sisältävillä alueilla !
Ostin GM nelosen ja kävin läpi ne alueet jotka olin jo 4-5 kertaa acella dd keloineen käynyt läpi!
Yllätys oli suuri kun löytyi paljon sellaista, mitä ace ei viiveeltään tai tunnistukseltaan havainnut !
Eli summurasum!
Ace garret sarja on hyvä valinta aloittelijoille, jos ei tahdo tai ole varaa maksaa etsimestä liikaa!
Ace 150 199€ ja 250 malli jotain 259€!
Kuten yllä kerroin niin voi olla että jos etsiminen todella kiinnostaa,niin henkilö päivittää etsimensä tarpeen mukaan!
Itse
tunnen niin että tuo kuljettu tieni oli hyvästä!
Opin kantapään kautta enkä vain toisten mielipiteitä, jopa vääriä uskoen !
Jokainen joka hurahtaa tähän metallinetsintään, siis ihan kunnolla, joutuu varustelukierteeseen!
Miun seuraava kone tule olemaan Deuss!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Heippa hei

Laiskasti lukien edellisiä vastauksia jäin vielä miettii näin naisnäkökohdasta aloittelijan laitevalintaa noin nniinkuin painon suhteen....jos nyt ei hinta esteenä....Motonetin miinaharava painaa 1,7 kg ja Kärkkäisellä Garet Ace 250 1,2 kg.Löytyykö tuosta hintaluokasta vieläkin kevyempää versiota? ( 200-300e) Luulempa etä mummon hobbysta voi tulla äkkiä koko perheen harrastus joten kunnon piippaajaan olisi tarkoitus satsata.Tietty roskien ja pullonkorkkien putsaukseen mökkitontilta kävisi aloittelijalle halppisversiokin :lol: Jatkaen ikuisuuskysymyksiä ja pohdintaa trv. Roumuliina64 ja kaivaten nyt nimenomaan naiskokemusta ja näkökulmaa johon toki miehetkin saavat vastata :D
Minä aloitin harrastuksen vakiokelaisella Garrett ACE250:llä, johon päädyin siksi että merkki on tunnettu jolloin arvelin saavani sen helposti myytyä jos harrastus ei veisi mukanaan. Minulle se oli painoltaan ihan sopiva ja myöskin tyttäret jaksoivat sitä heiluttaa, mutta heitä tämä harrastus ei ole vielä vienyt mukanaan. 4-5 vuotiaalle pojalle laite oli hivenen liian raskas, mutta sitä pitää tänä kesänä kokeilla uudelleen kun poikakin on taas vuoden vanhempi ja vahvempi.

Puistoetsintään ACE250 vakiokellalla on mielestäni varsin sopiva, tosin erittäin roskaisilla paikoilla kaipaisi lisää erottelukykyä. Vanhojen pihapiirien tutkimiseen ACE250:n vakiokelalla soveltuu jollakin tavalla, sillä todella rautaroskaiseen ympäristöön kaipaisi myöskin lisää erottelukykyä, mutta hitaasti, ristiin rastiin etsimällä ja korva tarkkana myöskin tällaisilta alueilta on mahdollista löytää hyviäkin löytöjä kuten kolikkoja yms. rautaa jalompaa metallia.

Sitten kun siirryin pelloille ja metsiin ACE250:n kanssa, niin silloin aloin kaipaamaan lisää tunnistussyvyyttä, koska kasvillisuuden takia kelaa joutuu heiluttamaan niin paljon ylempänä maan pinnasta. Tällöin aloin miettimään isompaa toisentyyppistä kelaa ACE250:en tai täysin uutta ja paremmilla ominaisuuksilla varustettua etsintä. Toisaalta kun olin päässyt kokeilemaan ACE250:llä myös vesietsintää, niin myös syvemmälle veteen meneminen oli alkanut kiinnostamaan.

Minun valintani ACE250:n seuraajaksi oli Garrett AT Pro, koska se oli mielestäni hyvä valinta laitteeksi jos harrastaa sekä puisto-, pelto/metsä- ja vesistöetsintää. XP Deus kävi myös mielessä, mutta sen hinta oli sen verran yli budjettini, joten valintani kohdistui AT Pro:hon. ACE250:n jälkeen siihen siirtyminen oli aika helppoa.

Vaikka päivitinkin etsintäkalustoa, niin ACE250:n on edelleenkin vara- ja lainakoneena.
Kuten yllä kerroin niin voi olla että jos etsiminen todella kiinnostaa,niin henkilö päivittää etsimensä tarpeen mukaan!
Itse
tunnen niin että tuo kuljettu tieni oli hyvästä!
Opin kantapään kautta enkä vain toisten mielipiteitä, jopa vääriä uskoen !
Jokainen joka hurahtaa tähän metallinetsintään, siis ihan kunnolla, joutuu varustelukierteeseen!
Iron Maden kirjoittaa asiaa, josta melko moni tähän lajiin hurastanut voi varmasti olla yhtä mieltä. Minä ainakin olen samaan mieltä. :)
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Fisher f22 Maa testi mode artifact herkkyys 2 alta maksimin 20 sm , ei hullumpi :) Sama tulos kun At pro lla ja 5sm enemmän kuin ace normikelalla . Hinta 269e ei paha ominaisuuksiin nähden. Nyt näköjään nousut hint 289e. Eikä kilkuttele omiaan on kunnon näyttö ja säänkestävä. Esimerksi tämän takia en suosittelisi Ace ensi etsimeksi. Fisher etsin on pojallani joka ainakin siitä pitää, oli ennen ace 250 mutta ei pitänyt siitä kun aina turhaa kilkutteli ja huono etsinsyvyys ja varsi hontelo ja vähän kun kela johonkin osui niin aina kilkutteli. Kyllä täällä on varmaan Ace ollut ensietsimenä monellakin ja löytöjä tullut , mutta on kai aika todeta että ace on jo muinais kamaa :) Levätköön se rauhassa.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
thebeet
Metallinetsijä
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Loka 2013, 11:34
Paikkakunta: Joensuu

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja thebeet »

Voi juku tää threadi on mielenkiintonen! =D eikun popparit mikroon ja seuraamaan vääntöä. En puutu en tartu kun ei ole kokemusta kuin 250 acesta. Mutta jatkakaa vääntöä niin pysyy mielenkiintosena. Kiitos
ilomantsin sotahistoriallisen seuran jäsen 2015->
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer
Avatar
Hiisi
Metallinetsijä
Viestit: 205
Liittynyt: 21 Loka 2015, 17:45

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

Vähän ku volkkari, toyota ja mersumiehet väittelis keskenään. Kaikki oikeassa tahollaan :D
XP Orx
XP Deus

MPE ry
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Heh heh..juu.
Tuli mieleen mm kalassa netin poikien vääntö siitä mikä uistin on paras!
Yksi inttää minnow spoonin nimeen, toinen tunnettujen vaappujen ,kolmas peltiproffessorin nimeen jne jne...
Mitäpä tuosta kun noilla kaikilla saa kalaa!
Ihan sama asia on metallinetsinten kanssa, kaikilla malleilla jotka maksaa 200 eurosta ylöspäin, löytää!
Jos ace olis muinaiskamaa, niin miksi se on yhä huippusuosittu ostajien taholta ja vieläpä käytetytkin myynnissä olevat, suorastaan riistetään käsistä+
Tuohon, jonkun mainitsemaan muinaiskamaan kuuluisi tuolloin myös Gm 1,3,4 mallit sekä useiden muiden merkkien mallit, jotka on olleet markkinoilla pitkään!

Asiasta toiseen! Eräs tuttuni on sellainen että hän haukkuu kaikki muiden autot ja vermeet aina suohon, koska hänen mielestä hänen vermeet on aina parempia! Hänen vääntövarsijousitettu peräkärry on kuulema parempi kun minun lehtijousin varustettu malli. Hänen vanhempi volvo v 50 on parempi kun minun nuorempi v70..kuulema omani kuluttaa pensaa hirveästi ja sen 10 vikaa hän on autostani löytänyt ! Ajovalopolttimien vaihdosta mahdollisiin konevaurioihin asti...siis ajan suorastaan hänen mielestä paskalla autolla!
[ ps. Minullapa on parempi akka kun teillä. Suurtalouskokki ja suatte uskoo että kotona syödään hyvin]...heh heh hee :lol:
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Mun mielipiteeni perustuu omaan sekä poikani kokemukseen asiasta. Ja onhan täälläkin ollut juttua että acea ei enää suositeltaisi ensi koneeksi, koska aika ajaa ohi ! http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... =7&t=18026 Tein tuossa naulatestin eiköhän sekin jotain kerro ?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Paskoo!
Olipa etsin mikä hyvänsä niin sillä et löydä, ellet tiiviisti ja ahkerasti etsi!
Toki se voi tuoda hyvän olon tunnetta joilekkin, jos kaapissa on markkinoiden kallein ja paras etsin! Tuollaisella asenteella et ole sopivaa ainesta, mm yhteispiippeihin tai muihinkaan tapaamisiin ! Asennemuutos olisi kohdallasi tarpeen!
Tuolla toisaalla ketjussa jannukka kertoo olevan sairaseläkkeellä !
Joten eiköhän tää ole tässä, viestittelyn loppu!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja jannukka »

:D Mun asentella ? Se on mun mielipide Acesta perustuu kokemukseen ! Jos sun egos ei kestä Acen huonojen puolien sanomista niin sitten sun tarvii katsoo peiliin että kuka se sieltä kurkistaa. :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Kettu01
Innostunut Etsijä
Viestit: 99
Liittynyt: 13 Kesä 2016, 22:15

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Kettu01 »

Tolla ace 250 ettiskelly ny jonkun aikaa ja tuntuu että vaikka oon pinpointinkia harjotellu jonkin verran että pinpointerin voisin ostaa koska vaikuttaa selkeesti helpottavan varsinkin pienten esineiden ettimistä kuopasta joten ksymykseni kuuluukin mikä pinpointer kannattais ostaa ja mistä kaupasta?
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Kettu01 kirjoitti:Tolla ace 250 ettiskelly ny jonkun aikaa ja tuntuu että vaikka oon pinpointinkia harjotellu jonkin verran että pinpointerin voisin ostaa koska vaikuttaa selkeesti helpottavan varsinkin pienten esineiden ettimistä kuopasta joten ksymykseni kuuluukin mikä pinpointer kannattais ostaa ja mistä kaupasta?
Kuullostaa ihan samalta, ku mitä itse koin pari vuotta sitten. Minä ostin silloin sen uuden garretin pin pointterin, jota itse kutsun porkkanaksi. Kyllä se helpottaa hommaa aika lailla. Varmaan se vanhempikin ajaa asiansa ja niitähän ainakin (kai?) on myös käytettynä tarjolla? Ne "aliexpressin" tai jonkun kiinan kaupan sikahalvat "samat tuotteet" ei oo välttämättä muuta ku halpoja (=paskoja) kopioita...
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Kettu01
Innostunut Etsijä
Viestit: 99
Liittynyt: 13 Kesä 2016, 22:15

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Kettu01 »

Niin että porkkana olis ihan toimiva ostos?
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Kettu01 kirjoitti:Niin että porkkana olis ihan toimiva ostos?
Kyllä mä siitä tykkään. Ei oo muita ollu, että ei osaa verrata. Mutta helpottaa se hommaa kyllä pirusti. Garret pro pointer siis.


Kuva
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Kettu01
Innostunut Etsijä
Viestit: 99
Liittynyt: 13 Kesä 2016, 22:15

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Kettu01 »

Juu ehkä rippirahoilla pistetään tilaukseen kohta 8)
Todt
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Elo 2016, 12:01

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Todt »

Onko kenellekään kokemusta Fisher F4? Oon tässä parin päivän aikana yrittänyt metsästää itselleni ensimmäistä etsintä mut voi tätä valintojen vaikeutta :lol: Oon pari kertaa törmännyt youtubessa kyseiseen laitteeseen ja oon saanut sellaisen kuvan, että hyvä hintaansa nähden.
Samalla voisitte suositella etsintä metsäpoluille sekä satunnaisesti rannoille eli vähän joka puolelle soveltuvaa. (Hinta max 450e).

Näitä olen myös katsastellut: GM3, GM1+, Garrett ace 300i ja EuroTek Pro.
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja mikav »

Todt kirjoitti: Näitä olen myös katsastellut: GM3, GM1+, Garrett ace 300i ja EuroTek Pro.
Näistä vaihtoehdoista joko 300i tai EuroTek. F4 taitaa olla jo aika vanha laite, ei löydy kokemusta.. varmasti ihan toimiva peli silti.

GM:ää ei varmaan kannata ihan ekaksi laitteeksi hommata.
XP Orx
Vastaa Viestiin