Golden Mask 5

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
DigDeep
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 14:29

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Nostetaan sen verran ja kysytään onko jollain jo tämä laite käytössä? Ulkomaalaisilta foorumeilta olen lukenut kokemuksia, että näyttö ei olisi kovin laadukas. Kirkkaalla päivällä näytöstä ei kuulemma tahdo nähdä mitään.
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
Avatar
Anzzi
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Touko 2014, 15:23

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Anzzi »

Mulla on golden mask 5. Kuukauden ahkeran käytön jälkeen täytyy sanoa että ihan kelpo laite. Tarkka ja nopea palautumaan erottelu kyky on hyvä. Laite on mukavan kevyt ja varressa on sen verran pituutta että saa aikaan ihan mukavan kaaren. Ainoita miinuksia on että on häiriö herkkä kuten edeltäjänsäkin ja olis ehkä toimivampi id numeroisella näytöllä. Laite on myös säädetty tehtaalla turhan herkäksi että saa tiputtaa herkkyyttä alas aika roimasti.
Makro Racer 2
Garrett Pro-pointer
Neodyymimagneetti 130 kg
Sukellus kamat

Suomen Metallinetsijät RY
Avatar
Rasvaton
Metallinetsijä
Viestit: 312
Liittynyt: 30 Touko 2013, 23:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Rasvaton »

Mites muuten olet mieltä tuosta tavasta näyttää kohteet noilla palkeilla? että vaikka onko siitä käytännön hyötyä?
Kumma juttu tosiaan että eivät ole laittaneet lisäksi ID lukuja.
-Aka Sorex Pro
Avatar
Anzzi
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Touko 2014, 15:23

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Anzzi »

Onhan toi aika vaikea selkoinen, tosin kun kohde on parempaa metallia esim. kulta tai hopea koru näyttää kone sen huomattavasti selkeämmin kun esim pullonkorkin. Itse en ole täysin päässyt jyvälle tästä systeemistä mutta kaippa se ajan saatossa alkaa menemään selkä ytimeen. :D Muuten ton kanssa kyllä pärjää, uimarannalla tulin kaverin perässä ja keräsin monta sen etsimen jättämää kolikkoa ja yhen kaulakorun :D
Makro Racer 2
Garrett Pro-pointer
Neodyymimagneetti 130 kg
Sukellus kamat

Suomen Metallinetsijät RY
Avatar
DigDeep
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 14:29

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Kiitos raporteista. Entä mitä mieltä olet tuosta näytöstä, toimiiko se kirkkaalla ilmalla niin että siitä näkee?
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
Avatar
Anzzi
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Touko 2014, 15:23

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Anzzi »

Kyllä sitä pitää hieman varjostaa vaikka kädellä että näkee kunnolla jos aurinko paistaa. Pimeällä siihen saa taustavalon ja silloin se kyllä näkyy ihan moitteettomasti.
Makro Racer 2
Garrett Pro-pointer
Neodyymimagneetti 130 kg
Sukellus kamat

Suomen Metallinetsijät RY
Avatar
DigDeep
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 14:29

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Ok, oletko kokeillut miten palkit värähtää kun etsin huomaa kultaa?
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
Avatar
Anzzi
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Touko 2014, 15:23

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Anzzi »

Kullan toi näyttää aikalailla samanlaisesti kun esim pulltabsin. mitä "puhtaampi"metalli sen vähemmän niitä viivoja näytössä vilkkuu.
Makro Racer 2
Garrett Pro-pointer
Neodyymimagneetti 130 kg
Sukellus kamat

Suomen Metallinetsijät RY
Avatar
DigDeep
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 14:29

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Älkää hyvät kanssaharrastajat hävittäkö ikinä GM5:n mukana tulevaa kelasuojaa. Se lähtee teiltä ensimmäisellä metsäreissulla irti ja uutta ette saa tilalle. Finndetector ei saa hankittua minulle uutta kelasuojaa. Jos ostatte GM5, niin kiinnittäkää se kelaan vaikkapa nippusiteillä.
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
finndetector.com
Site Admin
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Touko 2009, 16:37
Paikkakunta: KITTILÄ
Viesti:

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja finndetector.com »

Ota yhteyttä niin ilmoitan minkä takia kelansuojaa Finndetector ei sinulle ole vielä lähettänyt.
Yt / Jyri
Avatar
DigDeep
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 14:29

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Eli Golden Mask ei lähetä jälleenmyyjilleen varaosia, puhuu paskaa ilmaisista ohjelmistopäivityksistä (katso kommenttiosio https://www.youtube.com/watch?v=zfYPJOJ ... GoldenMask ) ja takuu raukeaa jos vaihtaa akut parempiin. Täyteen ladatut akut kuluivat minulla viime vuoden tärkeimmässä tapahtumassa viidessä tunnissa tyhjiksi kesken kaiken kun museoviraston kanssa oltiin tutkimassa muinaisjäännöksen lähellä olevaa peltoa.

Voitte ihan itse päätellä suosittelenko Golden Mask etsimen ostoa.

EDIT.

Kelansuojia onkin tulossa, kiitos finndetector.
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
Avatar
Hiisi
Metallinetsijä
Viestit: 205
Liittynyt: 21 Loka 2015, 17:45

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

Kieltämättä GM:n asiakaspalvelu haiskahtaa hieman ainakin GM5:n osalta. Kyselin heiltä manuaalin ja näyttösuojan perään ja en ole saanut heiltä vastausta reiluun kuukauteen. Kumpaakaan ei kuulemma tullut laitteen mukana (ostin käytettynä). Laitteelle on saatavana englanninkielinen quickstart-manuaali, jolla mielestäni voi pyyhkäistä.. Luulisi, että vuodessa olisi saatu kasaan vähän kattavampi läpyskä ihan maailman kielellä.

GM4n manuaalia soveltaen pärjää hyvin, mutta joitain asioita olisi kaivannut.
DigDeep kirjoitti:ja takuu raukeaa jos vaihtaa akut parempiin. Täyteen ladatut akut kuluivat minulla viime vuoden tärkeimmässä tapahtumassa viidessä tunnissa tyhjiksi
Laite ei oikein sovellu ykkösetsimeksi tuon akunkeston takia. Niin huippu etsin kuin tuo GM5 on, niin akut purkautuvat itsekseen ja käytännössä ne on ladattava täyteen juuri ennen reissua. Varmaan tuon viitisen tuntia painaa langattomat luurit päässä, mutta ei paljoa enempää. Sinänsä uskomatonta, kun laitteessa on 10x 1000mAh AA-akut ja toisessa etsimessäni Makro Racerissa 4x1600mAh ja silti Racerilla huispaa heittämällä viisi-kuusi muutaman tunnin reissua Bluetooth kuulokkeilla. Itseä tuo akkusyöppöys ei juuri haittaa, kun lataan laitteen joka kerta ennen reissua, ja minulla on mahdollisuus ladata myös autossa.

DigDeep mihin tuo takuun raukeamisjuttu perustuu? Itse en löytänyt valmistajalta mitään tietoa asiasta. Löysin ainoastaan tekstin "takuu ei korvaa pattereita", joka nyt on itsestään selvää.

Laitteena GM5 on muutoin aivan huippu. Pidän kovasti VDI-näytöstä ja laitteen keveydestä ja ulottuvuudesta. Vehje on myös pienen alkukikkailun jälkeen helppokäyttöinen. Mikäli tuo Romanian pää ottaisi asiakaspalvelun tosissaan ja lähettäisivät jälleenmyyjilleen osia muutenkin kuin "aasin kyydissä", voisin suositella laitetta lämpimästi.

FD vastaili kyselyihini ripeästi ja saan toivottavasti näyttösuojan heiltä jossain vaiheessa. Ilmeisesti tuo tehtaan pää takkuaa? Olisi hauska tietää joutuvatko muiden Golden Mask-mallien omistajat odottamaan osiaan kuukauden päivät tehtaan hitauden takia.
XP Orx
XP Deus

MPE ry
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Miksköhän tuo viitonen sitten kuluttaa niin nopeasti akut tyhjiin? Onkohan taustavalo kova syöppö? Samanlainen akkuparistoboksi oli jo GM1+ laitteessani ja sillä olisi heilunut kyllä vaikka kuinka kauan yhteenmenoon. Siinä nuo akkuparistot tais kyllä olla 1200mAh.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ainakin tuo että tyhjentää akkuja itsestään on vältettävissä sillä että ottaa akkupaketin pois kun kone ei ole käytössä. Gm1 gm1+ ja gm4 ei tyhjennä akkuja itsestään, mutta näissä onkin oikea niksnaks-virtakatkaisija.
Akut voi vaihtaa isompiin, mutta säilyttää ne vanhat ja laittaa sittn paikoilleen jos/kun pitää takuuseen lähettää.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Hiisi
Metallinetsijä
Viestit: 205
Liittynyt: 21 Loka 2015, 17:45

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

En ole käyttänyt vitosta, kun langattomilla, joten voi olla että langaton lähetin on tehosyöppö. Taustavaloa olen kanssa käyttänyt ahkerasti tästä vuodenajasta johtuen. Laite kun on täysin elektroninen niin virtaa ei voi katkaista aiemmista malleista tutulla potikkakatkaisijalla. Mikäli takuuta ei olisi vielä jäljellä tarvis varmaan rakennella jonkinlainen pääkytkin.

Tuo akun poisotto on niin hankalaa, että mieluummin huolehdin sen mukaan auoraan laturista. Yritin tänään ottaa akkupakettia irti ja en onnistunut ravistamaan sitä pois kotelostaan. Oli sen verran kiire etten ehtinyt hakea veistä tai muuta apuvälinettä ohjaamaan pakettia ulos kotelosta. Romanian pojat ovat suunnitelleet kotelon siten, että mun pienet nakit eivät mahdu vetämään akkuja ulos. Paketti pitää olla juuri oikeassa kulmassa, jotta se mahtuu pihalle.

Alkuperäiset akut tosiaan ovat niin tehottomat, että ne varmaan tulee vaihdettua parempiin. Ei paristojen vaihto voi takuuta viedä. Sitäpaitsi akkukotelon kansi suorastaan kutsuu avaamaan. Siinä lukee isoin kirjaimin "OPEN" :D
XP Orx
XP Deus

MPE ry
Avatar
Hiisi
Metallinetsijä
Viestit: 205
Liittynyt: 21 Loka 2015, 17:45

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

Lähtihän se akkusetti kun hieman avitteli ilmastointiteipillä. Alkuperäiset akut olivat tosiaan 1000mAh ja korvasin ne 2600mAh Vartoilla. Kaiken järjen mukaan huispailuaikaa tuli yli tuplat lisää. Saa nähdä purkautuuko noi Vartat itsestään.
XP Orx
XP Deus

MPE ry
Avatar
Hiisi
Metallinetsijä
Viestit: 205
Liittynyt: 21 Loka 2015, 17:45

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

Hiisi kirjoitti:Alkuperäiset akut olivat tosiaan 1000mAh ja korvasin ne 2600mAh Vartoilla. Kaiken järjen mukaan huispailuaikaa tuli yli tuplat lisää. Saa nähdä purkautuuko noi Vartat itsestään.
Näyttää siltä että tuo purkautuminen oli noiden vakioakkujen ongelma. Uusilla akuilla olen painanut maastossa muutamaan otteeseen ilman yön välilatailuja.Hyvä peli tuo GM nyt.
XP Orx
XP Deus

MPE ry
Avatar
Spyrre
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 23:43

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Spyrre »

Ja nyt puskee GM 5 + versiota.
https://youtu.be/3cwTQNQUyNI

Kuva
Minelab Equinox
Avatar
Bumerangi
Metallinetsijä
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Touko 2013, 20:52

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Bumerangi »

Koskahan tämä 5+ mahtaa olla saatavilla?
Avatar
Spyrre
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 23:43

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Spyrre »

http://www.goldenmaskdetectors.com/dete ... 35&lang=en

Tänään alkoi laitteen ennakkomyynti, toimituksesta ei vielä ole mitään tietoa.
Mukavana yllätyksenä tuli tuo sään kestävä ohjausyksikkö.
Ja kyllä, ennakkotilaus laitettu menemään!
Toivotaan ettei toimitus vie niin paljon aikaa, mitä GM5 kohdalla kävi.
Minelab Equinox
Avatar
Spyrre
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 23:43

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Spyrre »

https://youtu.be/zi5OKE_MYwk
Tässä vielä Youtube pätkää laitteen uudesta softasta.
Paljon on uutta opittavaa ja muutama kaivattu ominaisuuskin on lisättynä.
Minelab Equinox
1pki
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:06

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja 1pki »

Tämähän vaikuttaa kiinnostavalta, eikä hintakaan ole hirveä.
Nyt sitten pitäis valita GM 5+ vs. Garrett AT Pro vs. Deus XP.
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Täs talvella oli aikaa syventyä, eri laitteiden ominaisuuksiin netin kautta ja hieman perun aikaisempia puheitanikin!
Mielestäni toi Fisher F 75 voisi olla joukon jatkona!
http://www.webkauppa.finndetector.com/f ... p-111.html
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Onko kellään tuota GM5+ käytössä? Ilmeisesti löytyy nyt myös se id-luku ja muutenkin näyttäisi olevan paranneltu. Ei jäisi paljoa tappiolle jos myis nelosen ja laittais tuon tilalle.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Avatar
Fineler
Metallinetsijä
Viestit: 158
Liittynyt: 17 Joulu 2017, 23:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Golden Mask 5

Viesti Kirjoittaja Fineler »

ThePiippailija kirjoitti:Onko kellään tuota GM5+ käytössä? Ilmeisesti löytyy nyt myös se id-luku ja muutenkin näyttäisi olevan paranneltu. Ei jäisi paljoa tappiolle jos myis nelosen ja laittais tuon tilalle.
Mä aloitin nyt keväällä tän harrastuksen ja koneena tuo GM5+. Oon vähän huono antamaan mitään arvioita koska tää on ainut laite mitä oon käyttänyt mutta kerrompas mitä oon havainnu.
Mun mielestä tuossa on loistava kombo tuo id,ääni ja spektri. En haluis luopua niistä mistään. Ja mun kokemuksella menee niin että id:n informaatioarvo olis aika vajaa jos ei vois spektristä tarkemmin kattoo. Tuo spektrihän on ääni graafisessa muodossa mutta itelle ainakin noista kolmesta se mistä lopullisen päätöksen teen et mitä kelan alla on. Toki ääni on myös tärkee ja pelkästään silläkin pärjäis,mutta kyllä spektri ja id siihen todella mukava apu on. Niinkun sanottu niin muista laitteista mulla ei käyttökokemuksia ole mutta herkkä toi GM5+ on sinne plussapään äärilaitaan ilmottamaan id:n niin kuparikolikosta kun sit hopeestakin. Samoin yläpään id:t tulee raudastakin jos se on tarpeeks iso. Kuten myös joskus pullonkorkeista ja varsinkin alumiinisistä. Näissä tilanteissa spektri ja ääni antaa mukavasti lisävihjettä et kannattaako lapioo maahan pistää.

Tuota GM vitosta on monine nappeineen joissain yhteyksissä sanottu monimutkaseks mutta en olis samaa mieltä. Nopeesti tuota oppii säätämään. Itelle suurinta päänvaivaa on aiheuttanut discriminointi, tuossa kun säädetään sitä mihin syvyyteen asti laite discriminoi. Eli jos laittaa discriminoinnin nollalle niin laite discriminoi vaan ihan pinnasta mutta positiivisenä silloin laite ottaa syvemmältä.

Pitäs päästä testaa jotain muuta laitetta niin ois parempi verrata mut tässä nyt vähän omia havaintoja.
XP Deus vanhalla 9" ja 11" X35 kelalla ja MI-6 pointteri
Vastaa Viestiin