Ensimmäinen metallinpajastin

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

jannukka kirjoitti:Oletko itse Acea parannellut / korjannu ,koska tunnut tietävän Elektroniikasta ?
Tuohon kahluukoneena olevaan 150:een tinasin vastuksen kaiutinjohdon väliin että sain äänenvoimakkuutta vähän pienemmäksi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
mik
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 10:59
Paikkakunta: Kainuu

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja mik »

Haarukka kirjoitti:
jannukka kirjoitti:Oletko itse Acea parannellut / korjannu ,koska tunnut tietävän Elektroniikasta ?
Tuohon kahluukoneena olevaan 150:een tinasin vastuksen kaiutinjohdon väliin että sain äänenvoimakkuutta vähän pienemmäksi.
Ei kannata koskea pintaliitoksiin ilman maadoitettua kolvia, voi saada tuhoa aikaan. ja ESD matto / maa-ranneke hyvä olla myös.

Nuo johdot vielä menee, mutta herkät radiokomponentit ei.
Xp Deus
Pro Pointer II
1 Öre S.M. 1747
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Aiheellisia varoituksia.
mik kirjoitti:maa-ranneke hyvä olla myös.
Tämmönen sentään löytyy ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Hyvä että palstalla on Elektroniikka miehiä voipi sitten vaikka joskus apua kysellä kolvaushommista.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
mik
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 10:59
Paikkakunta: Kainuu

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja mik »

jannukka kirjoitti:Hyvä että palstalla on Elektroniikka miehiä voipi sitten vaikka joskus apua kysellä kolvaushommista.
Juu ja ens kerralla kun vertailet acea, niin hommaa ehyt kone, ei ne fisherit oo koskaan mitään ihmekoneita ollu / acelle pärjänny :D
Saatika AT sarjalaisille -> F5
Xp Deus
Pro Pointer II
1 Öre S.M. 1747
Avatar
Spyrre
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 23:43

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja Spyrre »

Ace-250 on yhä kiistatta yksi parhaimmista aloittelijoiden koneista ja sillä sipuli. Sen käyttöön saa apua lähes jokaiselta hiemankin kokeneelta harrastajalta ja sen oppimis käyrä on matala. Jos hyvää, niin jotain huonoakin. Ergonomia on mennen talven lumia. Laite antaa satunnaisesti haamu piippejä.
Itse olen parhaat löytöni tehnyt Ace-250 ja suosittelen laitetta aloittelijoille, etenkin käytettynä.

Minulla on yhä kaapissa varalla ACE-250, F44 on metsä koneena ja GM5 Pelto koneena.
Minelab Equinox
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

mik kirjoitti:
jannukka kirjoitti:Hyvä että palstalla on Elektroniikka miehiä voipi sitten vaikka joskus apua kysellä kolvaushommista.
Juu ja ens kerralla kun vertailet acea, niin hommaa ehyt kone, ei ne fisherit oo koskaan mitään ihmekoneita ollu / acelle pärjänny :D
Saatika AT sarjalaisille -> F5
Kyllä mun Aceni oli ehjä kone ! Tein testit Koneella jonka sain takuusta ,kuten yllä olevassa viestissä mainitaan haamupiippejä sielläkin on ollut! Ja ei kai ne joista ulkomailla kirjoitellaan kaikki rikki ole ollut kun siellä False piipit on mainittu. Täällä kun kirjoittaa Ace moittivan kirjoituksen niin melkein joutuu kivitetyksi aika pikkusieluista porukkaa toiset! Lue Fisherin f22/Acen 250 testi ja puhu sitten vasta kumpi on parempi! :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Kyllä näistä haamupiipeitä ontäälläkin keskusteltu.Kirjoittaja Ministeri » Elo 7th, '09, 20:58

Morot

Mistä on kysymys? On alkanut jurppimaan tämän laitteen kanssa ns. haamusignaalit. Varsinkin metsässä tulee monesti eteen tilanne, että Garretti antaa ns. hyvän signaalin (herkkyys yleensä nelosella tai vitosella). Se toistuu satunnaisesti ja suurin piirtein samalla kohdalla laitetta heilutellessa. Kuitenkin niin, että joka kerta piippaus ei kuulu. Pinpointtaus joko antaa tai ei anna signaalia. JOka tapauksessa sitä alkaa kaivaa kuoppaa mutta kun kuoppaa on tullut kaivettua niin, laite hiljenee. Kuopassa ei mitään, eikä kaivukuonakasoissa.

Toinen esimerkki haamupiippauksesta on yksi ihanasti helähtävä piippaus haravoinnin lomassa ja sen jälkeen täydellinen hiljeneminen. Vaikka piippauksen antanutta paikkaa kuinka haravoi, etsin ei enää anna signaalia.

Äärimmäisen ärsyttäviä ovat myös signaaleja antavat kivet joita on omalle kohdalleni osunut ehkä tuhat.

Lisäksi olen huomannut, että laite antaa tiuhaan signaalia ihan vaan kun sitä hieman ravistelee ilmassa.

Ovatko nämä väärät signaalit nyt minun vehkeeni "ominaisuus" vai kenties niitä maahäiriöitä? Onko kokemuksia?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Tässä asiaan vähän selvennystä.Kirjoittaja Etsijä82 » Elo 7th, '09, 21:04

Ministeri kirjoitti:
Morot
Lisäksi olen huomannut, että laite antaa tiuhaan signaalia ihan vaan kun sitä hieman ravistelee ilmassa.

Ovatko nämä väärät signaalit nyt minun vehkeeni "ominaisuus" vai kenties niitä maahäiriöitä? Onko kokemuksia?


Onko kelan johto kiedottu tiukasti vartta vasten?Ettei löysä johto vaan aiheuta turhia piippauksia. Häviäviin signaaleihin oletko kokeillut all metal modea,että ilmoittaako laite silloin yhtään mitään?

Yksi selitys katoaviin signaaleihin voi olla myös,että esine pyörähtää pystyasentoon sitä esiin kaivettaessa,jolloin laite ei sitä enää havaitse esineen pienen pinta alan takia.

Garrett on aika herkkä piippaamaan jos kelaa kolauttaa johonkin,joten sekin voi osaltaan selittää haamupiippauksia. 8)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Eipä tuo oma aceni noin ole käyttäytynyt!
Ei vaikuta vaikka kelaa kopisteleekin puihin saati varpuihin, sen verran olen metsiäkin kolunnut.
Toki se joskus piippailee ns iteksiään jos maassa on ruostetta tai järvimalmihiukkasia. Myös sähkölinjojen aluset/läheisyys aiheuttaa haamukilahteluita. Kengät ja housut kannattaa pitää raudattomina ja kännykkää ei kannata mukana kaniskella niin vähenee haamupiipit.(kuinkahan moni etsii kontiosaappaat jalassa, joissa on varrensuukiristimessä metallinen solki?)
Liekö sitten laatuhajontaa kasatuissa koneissa kun toisilla toimii ja toisilla ei?
Itse luulen että etsijän itsensä korvien välistä se vika löytyy melko varmasti!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Nurkka
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 03 Heinä 2015, 20:00

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja Nurkka »

Haarukka kirjoitti:
jannukka kirjoitti:Oletko itse Acea parannellut / korjannu ,koska tunnut tietävän Elektroniikasta ?
Tuohon kahluukoneena olevaan 150:een tinasin vastuksen kaiutinjohdon väliin että sain äänenvoimakkuutta vähän pienemmäksi.
Ei tarvi Fisheriä kolvailla, kun siinä voi säätää äänenvoimakkuutta. Myös rauta ja aarteet erikseen jos haluaa :)
Mä olen käyttänyt sinitarraa/ teippiä lasten lelujen vaientamiseen. Teippi ei kyllä vesileluissa ainakaan ole kestävä ratkaisu :)


Meille tuli tänään IKH:n mainos. Siinä 89€:n metallinetsin, jolla viime keväänä testailin. Diskaus toiminnolla, manuaalisella maavaransäädöllä. Raudat voi jättää maahan halutessaan. Löytää kyllä, mutta mittari heilahtaa eri suuntaan kuin halutummissa metalleissa. Kela käsittääkseni mallia DD eli toimii paikallaan, ei tarvitse heiluttaa. Ei pin-pointtaustoimintoa, mutta kolikon saa paikallistettua 5cm tarkkuudelle. (kelan sisempi kehä)
Syö kaksi 9V patteria - en tiedä miksi. Ei ole erityisen kestävä laite, mutta saapa ainakin testattua jaksaako homma kiinnostaa ja onko mitään löydettävää.
Jos haluaa alle 100€:n harrastusta testata ja on kyseinen liike lähellä niin tuolla voi aloittaa testaamisen. Sillä löytyy, mutta voi myös jättää löytämättä. Ei sovellu juuri vakavampaan harrastamiseen.
Kyseinen pulju myy myös 19 euron etsintä - kai sillä pinnasta kaikki löytää. En ole testannut tätä. Mut tarjoustalosta ostin aikoinani samalla hinnalla pienen, jolla tutkin pihan ja leikkipuistoja lasten kanssa.)
Ja miltein 200 euron laitetta - en ole testannut. Luulis tunnetun merkin olevan parempi ostos. Esim. uuden 200i:n saa ~samaan hintaan. (Garreteissahan tuo numero tarkoittaa paljonko makssa euroissa. 300i maksaa 300 ja 400i 400). Jos Fishereissä olisi käytössä sama hinnoittelusysteemi, ei tarvitsisi kinastella))


Näiden jälkeen sitten ostin seuraavaksi "oikean" metallinetsimen. F22:n. Vertailuissa Garretin silloiset vaihtoehdot (250) eivät vakuuttaneet. Kyllä ero uuden ja vanhan tekniikan välillä oli niin merkittävä laitetta valittaessa. Kevyt, helppokäyttöinen, ei ole vielä rikki mistään, helppo hoitoinen, toimii kahdella AA-patterilla ja pitkään (ainakin riittävän kolme kertaa olen muistaakseni patterit vaihtanut sitten ostamisen).

Nyt oikeaa metallinetsintä alle 400€ tai 300€:n hintaluokassa etsivälle on uutta konetta mistä valita.
En kyllä ymmärrä miksi 250:tä vielä jaksetaan hehkutaa niin kovasti. Garretilta on uudet mallit, jotka ymmärtääkseni ovat korjanneet suurimman osan vanhan koneen vioista, samassa hintahaarukassa. Käytettynä ja puoli-ilmaiseksi eli puoleen hintaan tilanne on sitten eri.


Otin tuon IKH:n mainoksen tähän mukaan, koska monelle aloittelijalle normaalista kaupasta ostaminen on houkuttelevampi vaihtoehto kuin webbikauppa. Varsinkin kun suomalaisen silmin alan webbikaupat eivät ole houkuttelevia. Finndetector on muuten ok, mutta tilauksen tekeminen on ala-arvoista. Joko lisämaksullinen lasku tai pankkisiirto ilman erillistä liittymää ja vahvistuksen lähettäminen ovat kaukana nykypäivästä. Villenkellosta on kuultu paljon pahaa täälläkin (joskin myös hyvää) ja muita ei juuri ole? Ulkomailla on saitteja, mutta ulkomailta tilaaminen on jo ongelma monelle sinäällään. Suomenkielistä käyttöliittymää ei juuri ole, hyvä jos edes englantia tarjolla.
Kärkkäinen myy tuota 250:tä käsittääkseni? Jos se on lähellä, niin sieltä sitten vain hakemaan turvallinen ja varma ostos. Täältä Lounais-Suomesta lähimpään myymälään on vain tuhottomasti matkaa.


Ja lopuksi. Metallinpaljastin on vain apuvälinne. Tärkeintä on se sijainti mistä etsii.
Laitteella tehtyjen löytöjen vertailu on vähän sama kuin, jos vertailisi millä vaelluskengillä on nähty upeimmat maisemat.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Nurkka kirjoitti:Kela käsittääkseni mallia DD eli toimii paikallaan, ei tarvitse heiluttaa. Ei pin-pointtaustoimintoa, mutta kolikon saa paikallistettua 5cm tarkkuudelle. (kelan sisempi kehä)
Ei DD-kelassa ole sisempää kehää, vaan kelat ovat kuin kaksi D-kirjainta selät päällekkäin. Eli koneessa on CC-kela
Tuo ettei konetta tarvi heiluttaa on non-motion koneen merkki. Pinpoint nappi tekee nykyaikaisesta koneesta non-motion etsimen ja kun nappi on ylhäällä on laite motion tyyppinen.
Nurkka kirjoitti:Ja lopuksi. Metallinpaljastin on vain apuvälinne. Tärkeintä on se sijainti mistä etsii.
Laitteella tehtyjen löytöjen vertailu on vähän sama kuin, jos vertailisi millä vaelluskengillä on nähty upeimmat maisemat.
Tämä on harvinaisen totta.
Sen verran kuitenkin lisäisin, että jos joku laittaa metallinpaljastimet paremmuusjärjestykseen hiekka-ämpäri ja ilmatestien mukaan niin ollaan pahasti hakoteillä. Eli ne naula, folioroska ja korkkikuvat kertoo ainakin sen, että on jotakin käytännön kokemustakin laitteistaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

iron maden kirjoitti:Eipä tuo oma aceni noin ole käyttäytynyt!
Ei vaikuta vaikka kelaa kopisteleekin puihin saati varpuihin, sen verran olen metsiäkin kolunnut.
Toki se joskus piippailee ns iteksiään jos maassa on ruostetta tai järvimalmihiukkasia. Myös sähkölinjojen aluset/läheisyys aiheuttaa haamukilahteluita. Kengät ja housut kannattaa pitää raudattomina ja kännykkää ei kannata mukana kaniskella niin vähenee haamupiipit.(kuinkahan moni etsii kontiosaappaat jalassa, joissa on varrensuukiristimessä metallinen solki?)
Liekö sitten laatuhajontaa kasatuissa koneissa kun toisilla toimii ja toisilla ei?
Itse luulen että etsijän itsensä korvien välistä se vika löytyy melko varmasti!
Tarkoitat varmaan itseäsi kun puhut korvien välisestä viasta vai onko sulla Psykiatrin paperit kun pystyt noin sanoo? Jos ei ole niin käyppä itse sillä Psykiatrin juttusilla vois helpotta sun oloosi!
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Koitetaan pitää keskustelu itse laitteissa ja jätetään turhat höpinät pois.
Kuva
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Haarukka kirjoitti:
Nurkka kirjoitti:Kela käsittääkseni mallia DD eli toimii paikallaan, ei tarvitse heiluttaa. Ei pin-pointtaustoimintoa, mutta kolikon saa paikallistettua 5cm tarkkuudelle. (kelan sisempi kehä)
Ei DD-kelassa ole sisempää kehää, vaan kelat ovat kuin kaksi D-kirjainta selät päällekkäin. Eli koneessa on CC-kela
Tuo ettei konetta tarvi heiluttaa on non-motion koneen merkki. Pinpoint nappi tekee nykyaikaisesta koneesta non-motion etsimen ja kun nappi on ylhäällä on laite motion tyyppinen.
Nurkka kirjoitti:Ja lopuksi. Metallinpaljastin on vain apuvälinne. Tärkeintä on se sijainti mistä etsii.
Laitteella tehtyjen löytöjen vertailu on vähän sama kuin, jos vertailisi millä vaelluskengillä on nähty upeimmat maisemat.
Tämä on harvinaisen totta.
Sen verran kuitenkin lisäisin, että jos joku laittaa metallinpaljastimet paremmuusjärjestykseen hiekka-ämpäri ja ilmatestien mukaan niin ollaan pahasti hakoteillä. Eli ne naula, folioroska ja korkkikuvat kertoo ainakin sen, että on jotakin käytännön kokemustakin laitteistaan.
Onpahan noita etsimiä tullut testaitua myös kenttä olosuhteissa ,siellähän todellisuussa huomaa etsimien eron. Suuntaa antavia ovat ilma/ ämpäri testit.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja iron maden »

jannukka kirjoitti:
Onpahan noita etsimiä tullut testaitua myös kenttä olosuhteissa ,siellähän todellisuussa huomaa etsimien eron. .
Kun tollaset 7 kuukautta etsit aktiivisesti acella viikoittain, niin vasta sitten jää ne epätotuuksien möläytykset, luulot sekä väärät oletukset pois!
Itse olen yhä tyytyväinen 250 malliin mutta halusin nopeampaa palautumista ym ja Gm täytti ne toiveet! Siis kummastakin koneesta arvosanat, peruskoulun arvosanoin 10!

Näyttää siltä että jannukalle on jäänyt joku trauma 250 mallista, kun joka ketjussa tuota konetta mollaa! Miksi?
Ei ole soveliasta ja hyvien tapojen mukaista, mollata konetta, jolla yhä etsijät löytää ja jopa huippuaarteita, kuten eilenkin kävi ilmi! Niitä kiitteli jopa kymen-kanta-hämeen kuuluisat etsijätkin!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

iron maden kirjoitti:
jannukka kirjoitti:
Onpahan noita etsimiä tullut testaitua myös kenttä olosuhteissa ,siellähän todellisuussa huomaa etsimien eron. .
Kun tollaset 7 kuukautta etsit aktiivisesti acella viikoittain, niin vasta sitten jää ne epätotuuksien möläytykset, luulot sekä väärät oletukset pois!
Itse olen yhä tyytyväinen 250 malliin mutta halusin nopeampaa palautumista ym ja Gm täytti ne toiveet! Siis kummastakin koneesta arvosanat, peruskoulun arvosanoin 10!

Näyttää siltä että jannukalle on jäänyt joku trauma 250 mallista, kun joka ketjussa tuota konetta mollaa! Miksi?
Ei ole soveliasta ja hyvien tapojen mukaista, mollata konetta, jolla yhä etsijät löytää ja jopa huippuaarteita, kuten eilenkin kävi ilmi! Niitä kiitteli jopa kymen-kanta-hämeen kuuluisat etsijätkin!
Sulla tässä joku trauma on kun oot täällä poraamaassa jos Ace moititaan ja toista ensintä kehutaan Sulla taitaa olla Ace unilelunakin ja autossa tarra Ace 250 koita nyt miehistyä ja lopettaa toi vinkuminen! Kirjoitin oman mielipiteeni Acesta että se siitä! Asioista voi olla erii mieltä ja sen voi ilmaista. Kaikki ne kohdat joita Ace 250 vs Fisher f22 olen testannut ejillä koneilla lopputuloksista saa jokainen päätellä mitä haluaa. Jos sulla on tähän jotain lisättävää niin lähetä yksityisviesti äläkä täällä poraa tramoista ja korvienväli vioista niin ei tarvitse muiden tätä kinaa lueskella.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Jospa jannukka nyt ottaisit järjen käteen ja rauhoittuisit!
Zyrtek saattaa pian ryhtyä toimiin valvojana!
Jompikumpi antaa perisi tai, kuten aiemmin ehdotinkin että 250 ja firher 22 on samalla viivalla etsinnässä, noin ns aloittelijoiden laitteena !
Aloittelijahan sieki olet, melko kokematonkin vielä,kuten olet sen moneen kertaan todistanutkin!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

iron maden kirjoitti:Jospa jannukka nyt ottaisit järjen käteen ja rauhoittuisit!
Zyrtek saattaa pian ryhtyä toimiin valvojana!
Jompikumpi antaa perisi tai, kuten aiemmin ehdotinkin että 250 ja firher 22 on samalla viivalla etsinnässä, noin ns aloittelijoiden laitteena !
Aloittelijahan sieki olet, melko kokematonkin vielä,kuten olet sen moneen kertaan todistanutkin!
Koita säkin vähän rauhottua , joo aloittelija joka sanoi kokemuksensa 2 eri laitteesta , tosin on ollut At pro ja Fisher f44 myöskin käytössä mutta aloitelija oon varmaankin . Ja F22 ja ja acea vertasin. Toivottavasti joku muukin vertaisi niitä kahta ja kertoisi kokemuksensa niin saatas lisää mielipiteitä. Harmi että asutaan niin kaukana tosistaan ( Asun Tampereen lähellä) niin olisin pojan f 22 kanssa tehnyt vertailun sinun acesi kanssa.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Tämä on kyllä aivan turha ketju! :mrgreen:

Joka kerta kun käy lukemassa niin on tullu sivullinen tekstiä, mutta sisältö kiertää samaa kehää... :roll:

Ja aiheeseen, minulla on samat kokemukset haamupiipeistä 250 mallista. Erittäin herkästi piippaili mustikanvarsia paksummista risuista.
Ja se varsi.., paremmasta kun ei ollut tietoa niin ei se häirinnyt, mutta kun ekaa kertaa pääsi Eurotekin puikkoihin niin jopa oli lystiä! 8)
Tuokin onneksi on otettu huomioon uudemmissa malleissa, eli kiristys löytyy.
Äänistä en jaksa alkaa vääntämään, laiskalta ovikelloltahan se kuulostaa, kyllä piipin pitää olla terävä. :wink:
Tämäkin asia on parannettu uusiin malleihin.
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Mäni myöhäksi sillä pirkamaalla olin kesäkuussa!
Sielpäin on rikkaampia mestoja ja ehkä palaan sinne vielä
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Laittakoot valvoja Zyrtekki tän ketjun lukkoon, niin on parasta myös muita satoja lukijoita ajatellen!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Ei kannata lukita , hyvää milipiteiden vaihtoa :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ensimmäinen metallinpajastin

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Pidetään tämä viikko paussia tässä keskustelussa. Jatketaan ensi viikolla paremmilla mielillä ja kirjoituksilla. :)
Kuva
Vastaa Viestiin