Golden Mask

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

lapland relics man kirjoitti: onko muuten normaalipattereilla ja laitteen omilla mitään eroa? Eli pelaako normaalisti vaikka on kaupan paristot.
En uskaltaisi koettaa. Alkuperäiset on nimh akkuja joiden nimellisjännite on 1,2volttia, paristoissa se on 1,5volttia. 10kpl paketissa jännite-ero 3volttia...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Mä olen käyttänyt normiparistoja akkujen tilalla ja hyvin toimii.
Kuva
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Nyt on tullut pipparoitua muutamalla vanhoilla paikoilla ja tullut löydettyä örejä, vanhoja tsaariaikaisia kolikoita. Taitaa vika olla silti käyttäjässä yhdessä asiassa. Olen lukenut täältä kaiken testannut paljon asetuksia, automaatti, manuaali, ja äsken sain automaatilla ilmatestissä vain 13cm :roll: Manuaalin "perusasetuksella"
Avatar
V1
Raavas Tonkija
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Elo 2013, 19:34
Paikkakunta: Pohjois-Savo Vieremä

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja V1 »

Mitäs käytit testimetallina?
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja iron maden »

GM 4 antaa ilmatestissä 2 kopeekalle 38-45 cm, riippuen asetuksista! Siis ekat piipit se tunnistaa edm syvyyksistä ja ne voi helposti jäädä huomaamatta, huispatessa esm peltoja kävellen! n30sentissä ne jää haaviin jo kävelyvauhdissakin! Siitä vain harjoittelemaan ja kannattaa vaikka testialue tehdä, jemmata sinne eri metallilaatuja ,kokeilla kaikilla asetuksilla ja kunnolla! Itse en automaattia käytä, koska se pudottaa etsintäsyvyyttä!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Kaapista löytyi viallinen GM1+. Pitää kokoajan vinkunaa ja hiljenee vähän kun vie metallin päälle. Komponentit päällisin puolin kunnossa. Onko jollain kokemusta näiden korjauksesta? Onko piirustuksia tai vastaavaa tallessa piirilevystä. Periaatteessa komponentti kerrallaan kun lähtisi vaihtamaan, niin jossian vaiheess pitäisi taas toimia.

Löytyykö valmista piirilevyä myynnissä? Valmistaja kertoi vain sähköpostitse, että voivat korjata sen siellä Bulgariassa, mutta kuulostaa kalliilta lähetellä vehjettä sinne.
Avatar
Kiukaisten Paroni
Metallinetsijä
Viestit: 486
Liittynyt: 23 Loka 2015, 02:22
Paikkakunta: Kiukainen

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Kiukaisten Paroni »

Koska laite hankittu? Golden maskilla näyttäis olevan 5 vuoden takuu elektroniikalle.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Oletko tarkistanut tuon kunnon kaukana sähkölinjoista ja laitteista?
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Pellolla testattu, ei sähkölinjoja ja en mä muista mistä ja milloin ostettu.
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Onko vika sitten varmasti boksissa ettei kelassa? Tuo 1+ malli ei minun muistin mukaan välttämättä edes ole 5 vuoden ikäinen. Jos takuu korjaa, niin kannattaa se silloin postittaa vaikka omilla kustannuksilla.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Sephä kirjoitti:Onko vika sitten varmasti boksissa ettei kelassa? Tuo 1+ malli ei minun muistin mukaan välttämättä edes ole 5 vuoden ikäinen. Jos takuu korjaa, niin kannattaa se silloin postittaa vaikka omilla kustannuksilla.
varma en ole, hajoaako noi kelat todennäköisesti?
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Sephä »

En GM:n tapauksessa tiedä, mutta eiköhän yleensä jos vikoja ilmenee, niin kela ole se yleisempi vikapaikka kuin säätöboksi. Kokeileppa ottaa kelan johto irti, että pitääkö se silloinkin samalaista ääntä.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Kävin pihalla heilumassa ilman kelaa. Jatkuvaa vinkunaa pitää, joten vika taitaa olla piirilevyllä. Pitää myös tarkastaa johtojen juotokset ym.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Voisko olla treshold potikka rikki? Silloin kone vikisee jatkuvasti mutta kun vie kelaa kohti metallia niin vikinä vaimenee kunnes lähestyminen loppuu.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Haarukka kirjoitti:Voisko olla treshold potikka rikki? Silloin kone vikisee jatkuvasti mutta kun vie kelaa kohti metallia niin vikinä vaimenee kunnes lähestyminen loppuu.
Potikoiden vääntely ei tunnu vaikuttavan laitteeseen mitenkään, mutta jos se tosiaankin on kokonaan rikki, niin voihan tuo johtua siitä. Täytyy koittaa ohittaa potikka kokonaan kun pääsee taas laitteeseen kiinni.
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Sinänsä elektroniikalta on hyvin yksinkertainen laite, joten varmasti korjattavissa kotikonstein jos vain osaaminen riittää. Kolvi ja laitteet löytyy kyllä jos vain vian saa paikallistettua. Korvaavat komponentit ei varmasti paljoa maksa ebayssä.
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Nyt kävi pieni kämmi. Eli golden maskin elektroniikka boxi kastui kokonaan ja kauttaaltaan. Kuivaamisen jälkeen kun koneen laittaa päälle se vinkuu jatkuvasti ja punainen valo palaa vaikka akkj on täynnä. Seuraava askel olisi varmaankin avata sähköboxi mutta miten se tässä mallissa onnistuu?
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Kuinka kauan kuivasit? Pitäisi aukaista ja antaa viikko pari kuivua ennen kuin yrittää virtoja päälle. Nyt voi olla liian myöhäistä jo.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Krisu »

ThePiippailija kirjoitti:Kuinka kauan kuivasit? Pitäisi aukaista ja antaa viikko pari kuivua ennen kuin yrittää virtoja päälle. Nyt voi olla liian myöhäistä jo.
Pari päivää. Voi olla että nyt tuli munattua sen verran raskaasti että kone on menetty. Aukaisemisesta, sivuilla on ruuveija kiinni otin ne pois mutta missä on sauma kohta josta boxi aukeaa kokonaan ? :shock:
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Krisu kirjoitti: Aukaisemisesta, sivuilla on ruuveija kiinni otin ne pois mutta missä on sauma kohta josta boxi aukeaa kokonaan ? :shock:
En oo koskaan avannut, mutta eikö se avaudu niin että pelkkä etupaneli irtoaa? Eli boksi on saumaton.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Haarukka kirjoitti:
Krisu kirjoitti: Aukaisemisesta, sivuilla on ruuveija kiinni otin ne pois mutta missä on sauma kohta josta boxi aukeaa kokonaan ? :shock:
En oo koskaan avannut, mutta eikö se avaudu niin että pelkkä etupaneli irtoaa? Eli boksi on saumaton.
No näinhän se kävi :D nyt täytyy vaan varovasti putsailla ja rukoilla. Mutta pelkään pahinta
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tuosta kastumisesta yleisesti, siinä on pari tärkeää juttua jolla on mahdollista pelastaa jotakin ja kummassakin nopeus näyttelee suurta roolia:
-Virrat pois ja virtalähde irti, sekunnin murto-osat ratkaisevat ja GM:n tapauksessa akkun irroitus on turhan hidasta. Vaikka virrat katkaisee niin piirilevyllä on jännitteellisiä osia ja likainen vesi johtaa sähköä... Eikä missään nimessä kokeilla että toimiikohan se tai meniköhän se rikki ennen kuivaamista.
-Kuivaus pitää tehdä heti. Kotelo auki, paineilmalla kaikki vesi pois ja perään vielä hiustenkuivaajaa tms. Jos vesi jää lillumaan kotelon sisään niin ehtii imeytyä joka paikkaan ja hapettaa kaikkia komponentteja joihin on kosketuksissa. Umpinaisessa kotelossa kuivuminen on auttamattoman hidasta
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
ate
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:32

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ate »

Mä oon purkanut ton oman Gm:n ja se odottelee uutta potikkaa tossa pöydällä. Etulevy on 6 ruuvilla ja piirilevy 5 kiinni. Ota piirilevystä kuva kun avaat sen. Näin johtojen takaisin laittaminen on helpompaa. Liittimet ovat eri kokoisia joten kyllä ne ilmankin paikalleen saa, mutta kuva helpottaa. Puhalla hiustenkuivaajalla kotelo puhtaaksi kun piirilevy on irti ja tutki piirilevyä onko komponentit vioittuineen.
Kuva
Viimeksi muokannut ate, 24 Syys 2016, 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Krisu »

ate kirjoitti:Mä oon purkanut ton oman Gm:n ja se odottelee uutta potikkaa tossa pöydällä. Etulevy on 6 ruuvilla ja piirilevy 5 kiinni. Ota piirilevystä kuva kun avaat sen. Näin johtojen takaisin laittaminen on helpompaa. Liittimet ovat kokoisia joten kyllä ne ilmankin paikalleen saa, mutta kuva helpottaa. Puhalla hiustenkuivaajalla kotelo puhtaaksi kun piirilevy on irti ja tutki piirilevyä onko komponentit vioittuineen.
Kuva
Näyttää aika pahasti hapettuneelle..
Kuva
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Reilusti on ottanut vettä. Isopropanolilla tms. ja vanupuikoilla lähtisin tuota putsaileen. Sitte vaikka johonkin pöytätuulettimen eteen about viikoksi.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Vastaa Viestiin