Garret Ace 150

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

jape1982 kirjoitti:Tervehdys.onko kyseisessä laitteessa mitään erikoista mitä pitäs alkuun ottaa huomioon ja millä asetuksilla lähtee hommassa alkuun?kaikki esineet kiinnostaa mitä sattuu löytymään. :)
Ei ole. All metal-mode päälle ja herkkyys täysille. Riippuu tietenkin missä kaivelet ja kuinka syviä kuoppia haluat tehdä. Vakiokelalla herkkyys menee suunnilleen niin että jokainen pykälä on 5cm tunnistus syvyyttä kolikon kokoiselle esineelle. Pihanurmella jos menet 4/4 herkkyydellä niin päädyt ennemmin tai myöhemmin kaivamaan maaliämpärin kannen puolesta metristä ja emäntä kiittää :D
Pinpointaus kannattaa opetella vaikka hiekkalaatikossa. Kaveri hautaa sinne jotakin ja yrität paljastimella paikantaa sen mahdollisimman tarkasti. Itse teen niin että kun kohde löytyy niin lasken herkkyyttä alimmalle tasolle millä kohde vielä kilahtaa luotettavasti ja sitten huipsaan ristiin ja kaivan kilahdusten risteys kohdasta.
Opettelu alkaa sitten kun et halua enään kaikkia roskia kaivaa :)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jape1982
Viestit: 42
Liittynyt: 29 Touko 2014, 19:41
Paikkakunta: vieremä

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja jape1982 »

No tuossa tulikin jo hyvät vinkit. :D sitä just toivonkin että oppis hyvin paikallistamaan kohdan mistä kaivaa niin ei tarvii kaivuria ottaa avus kaivamaan. :P
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Haarukka kirjoitti:Modasin ACE 150:n sisäisen kaiuttimen äänenvoimakkuutta. Tehdastekoisenahan se on tajuttoman iso, kaiutin elementin koko huomioon ottaen älyttömän ylimitoitettu. Ääni särkee ja kotelo rämisee. Tinasin ensin kaiutin johdon väliin 22ohmin vastuksen, tällä muutoksella särö lähti mutta ääni oli edelleen _mun mielestä_ liian iso. Seuraava vastuskoko joka varastosta löytyi oli 100ohmia. Tällä ääni pieneni sellaiseksi että ääni vielä kuuluu hyvin, mutta jutellessa saattaa jäädä huomaamatta. Mut jätin nyt tuollaiseksi, ehdottomasti parempi nyt kuin alkuperäisenä.
Tämän muutoksen jälkeen ladattavilla akuilla saa saman käyttöajan kuin kuulokkeillakin, aiemmin oli huomattavasti lyhyempi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Velsku
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 13:01
Paikkakunta: Revonlahti - Pohjois Pohjanmaa

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Jos sulta löytyy toinen 100ohm, niin laita rinnan se tuon 100:n kanssa. Silloin on 50ohm. Ja jos tuo on taas ns. liian iso, niin tuo 22 siihen lisäksi sarjaan ja sulla on 72ohm. Eiköhän noista löydy riittävän hiljainen, mutta sopivan kova.
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Velsku kirjoitti:Jos sulta löytyy toinen 100ohm, niin laita rinnan se tuon 100:n kanssa. Silloin on 50ohm. Ja jos tuo on taas ns. liian iso, niin tuo 22 siihen lisäksi sarjaan ja sulla on 72ohm. Eiköhän noista löydy riittävän hiljainen, mutta sopivan kova.
Näin juuri. Kenttätesteissä tuo 100ohmia vaikuttaa omaan käyttööni kuitenkin sen verran hyvältä etten ala rassaamaan. Tuulisella rannalla tai lähellä liikenteen melua voisi ääni olla isompi, kun taas tyynellä kelillä hiljaisessa paikassa riittäisi vieläkin pienempi ääni. Paras olisi kun pistäisi voimakkuuden säätö nupin noin 200ohmin potentiometristä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
tompeltola
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Syys 2017, 20:23

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja tompeltola »

Mitä kelaa suosittelette ostamaan ace 150:een. Esimerkiksi pienempien kulta esineiden löytämiseen ja isomman alueen haravoimiseen? Olen katsellut keloja eestin kaupasta niin joku näistä pitäisi valita? http://www.metallidetektor.ee/index.php?ace-sari,149
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret Ace 150

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ei tullut kokeiltua kuin yhtä isompaa, Detech 14x10. Tuli lisää syvyyttä ja ennenkaikkea pinta-alaa. Kullan tunnistuksessa se ei auttanut yhtään, kelasta riippumatta hyvin pienet (esim. 0,5g kultasormus) kultaesineet menee Ace150:ssä rauta-alueelle. Toki isompi kela tunnistaa ne kauempaa, mutta edelleen "väärin". On kuitenkin ainoa etsin jolla näin pienen kultasormuksen olen löytänyt, kaivoin kahlatessa joka ikisen signaalin :lol:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin