Ehkä toivoton kuuloke projekti

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Jarppi 305
Metallinetsijä
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 20:40

Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Jarppi 305 »

Eli kyseessä on duunista saatu käytöstä poistuneet peltorin headset kuulokkeet , ja niistä olisi tarkoitu muokata tavalliset kuulokkeet etsintä varten .Liitin on jokin peltorin speciaali , itse kaiuttimiin menee kaksi johtoa keltainen ja musta .Eli onnistuukohan jos kytken vain ne 6,5 plugiin kierrejohdon kera , vai pitäisikö noista jonkin olla vielä maapiuha .
Kuva

Kuva

Kuten jo arvaattekin en ole mikään sähkömies , jos joku fiksumpi osais neuvoa niin olisin kiitollinen jeesistä .
Jarppi 305
Metallinetsijä
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 20:40

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Jarppi 305 »

Mikin otinkin jo irti jos joku ihmettelee sen puuttumista . Tuolle mikin liittimellekin näyttäisi menevän myös keltainen ja musta piuha joten luulen että saattaa olla mulle turhan haasteellinen projekti .
Avatar
Silverado
Metallinetsijä
Viestit: 374
Liittynyt: 15 Touko 2013, 22:50
Paikkakunta: Utajärvi

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Silverado »

Tuossa tommonen pelttorin oma plugi nii ei tarvi säätää.
https://www.sissos.fi/metsastys/tuote/v ... 640000629/

Golden maskilla ei ainakaan saa ilman erillistä äänensäätöä kuulumaan pelttoreista juuri mitään.
Tuuttaa vissiin liian ärtsyä signaalia.
Mittää mistää tiijä...
Jarppi 305
Metallinetsijä
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 20:40

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Jarppi 305 »

Kuulokkeiden sisään meno liitin on pyöreä neljänapainen liitin, eli itse kuulokkeissa ei ole 3,5mm sisään menoa . Orkkis kaapelissa oli toisessa päässä pyöreä nelinapainen liitin ja toisessa juuri kuvan kaksi päinen Motorolan liitin . Ja valmista kaapelia ei löydy , eli ajatuksena olis kokeilla liittää keltainen ja musta piuha sisäänmeno liittimeen ja toiseen päähän 6,5 mm liitin , ja selvitellä tarviiko jonkin navan olla maa . X-terrassa on onneks volume säätö .
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Sen verran tästä, että kuulokkeet on lähtökohtaisesti stereokäyttöön tarkoitettu. Jos laitat siihen 6,3 (=1/4") mm monoplugin, menee "toinen signaali" maihin. Tuskin haittaa, mutta joskus olen jonkun laitteen "polttanut" sillä tavalla. Eli jos nuo luurit haluat toimimaan, niin laita stereoplugi. Jos piuhassa on kaksi johdinta ja suojasukka, niin suojasukka siihen maahan / uloimpaan kuoreen ja ne kaksi lankaa sisempiin (tip ja ring). Tai vaikka kärkeenkin molemmat, ei sen väliä - se vaan monottuu. TAi jos Sun piuhassa on vaan kaksi lankaa / lanka ja suojasukka, niin kytke se yksi lanka vaikka molempiin stereoplugin kuumiin (tip ja ring). Kuulokkeiden päässä Sulla on sitten suojasukassa maa kummallekin kanavalle ja langassa/langoissa itse signaali kytkettäväksi leftiin ja rightiin.
Oliko ymmärrettävää..?
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Avatar
Silverado
Metallinetsijä
Viestit: 374
Liittynyt: 15 Touko 2013, 22:50
Paikkakunta: Utajärvi

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Silverado »

Jarppi 305 kirjoitti:X-terrassa on onneks volume säätö .
Joo on Golden maskissaki, mutta silti ääni hyvin vaimea käänteli volumea kuin isolle tai pienelle tahansa.
Voi tietenki toimiakki x-terrassa. Kokeilemallahan se selviää.
Mittää mistää tiijä...
Avatar
Silverado
Metallinetsijä
Viestit: 374
Liittynyt: 15 Touko 2013, 22:50
Paikkakunta: Utajärvi

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Silverado »

Nii mulla itsellä on peltor alert kuulosuojaimet, jossa on vain juuri tuo motorolan liitin äänituloa varten. ei 3,5 mm.
Tuon piuhan ku lyö esim. puhelimen väliin, nii hyvin kuuluu.
Liekkö nuissa sinun suojaimissa sitte eri toimintaperiaate?
Mittää mistää tiijä...
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Mä vast ny katoin noit kuvia tarkemmin - noissako oli siis mikkikin? Kyllä noista varmasti saa rakenneltua, mutta haastetta voi olla löytää ne "oikeat" piuhat sieltä sisältä. Eikö kandeis melkein ottaa jotkut muut luurit "työn alle", jos vaan kierrejohtoa mielit? Mullakin lie parit ylimääräiset kenties simppelimmät luurit, jos satut helsinki - vantaa tienoilta olemaan...
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Jarppi 305
Metallinetsijä
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 20:40

Re: Ehkä toivoton kuuloke projekti

Viesti Kirjoittaja Jarppi 305 »

Pointtina noissa oli hyvä valmennus kyky ja lähes uudet ja kuvitelma hyvästä laadusta , voi olla viisainta et ostan 50e kossit . Mut kiitti neuvoista , nämä on tarkoitettu alunperin käytettäväksi erillisen motorolan radiopuhelimen kanssa ja sen mikin ruuvailin jo ennen kuvausta irti .
Vastaa Viestiin