Karttaohjelmat iPadille ja muille

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
joni
Innostunut Etsijä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 09:19
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja joni »

Tuli tässä hommattua iPad ja nyt mietinkin josko sitä voisi hyödyntää tässä harrastuksessa. Google maps ja Applen oma maps löytävät kyllä sijaintini hyvin mutta muuten niistä ei mitään valtaisaa iloa taida olla? Itse olen tykästynyt tietopaikkaikkunan tasoihin(korkeus ja suojellut alueet) mutta siellä sijaintini on hukassa(löytää kyllä kaupungin).

Kaikki hyvät suositukset kuulisin mielelläni ja myös sen että onko ohjelma maksullinen tai free. Mukava olisi myös jos voisi merkkailla paikkoja jotenkin ja mahdollisesti mittailla hieman etäisyyksiä.
Garret At Pro + 8.5" x 11" DD + 4,5" Super Sniper, Fiskars kenttälapio
Avatar
Patsku
Metallinetsijä
Viestit: 173
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 22:27
Paikkakunta: Karjala

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Patsku »

Suosittelen garminin 62 sarjan gps käsilaitteita.
Timeless
Innostunut Etsijä
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2013, 16:55
Paikkakunta: Stadi, Varsinais-Suomi, Satakunta

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Timeless »

Karttojen ja tekniikan hyödyntäminen kiinnostaa meikäläistäkin. Mahtaako kenellekään olla tuttu tuo Karttakaupan tarjoama Loisto -navigointi ja karttaohjelmat?

http://www.loistonavigointi.fi/
XP, GM, Garret, Fiskars, Podengo(gamekeeper)
Avatar
Mac_Reilu
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 28 Loka 2013, 15:58
Paikkakunta: P-Satakunta

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Mac_Reilu »

Android-luurilla tuli tuota käytettyä. Vaikutti ihan pätevältä maastossa kuljettaessa.
http://www.karttaselain.fi/

Windows phonella en oo kokeillu.
XP Deus / Ace 250
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1002
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Windows luureihein saa ilmaiseksi sovelluksen nimeltä maastokartta, joka on mielestäni aika hyvä. Se sisältää myös merikortit ja ilmakuvat.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Avatar
Winsku
Raavas Tonkija
Viestit: 579
Liittynyt: 08 Loka 2013, 18:35

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Winsku »

Itse käyttänyt tuota nyt jonkun aikaa ja vaikuttaa oikein hyvältä ainakin windows phonessa. Löytyy monen näköistä karttaa ja ilmakuvaa jne. ja lisenssillä vielä lisää.

http://www.b-bark.com/?lang=fi

Edit: Ja onnistuu myös kuvatiedoston kohdistaminen Esim. vanha kartta. Kuten alla mainitussa :)
Viimeksi muokannut Winsku, 09 Joulu 2013, 17:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fisher F75 LTD
Avatar
Hytinärhi
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Loka 2011, 19:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Hytinärhi »

Joskus aiemminkin foorumilla mainittu Custom Maps Android-laitteille on aika vinkeä. Sillä voi kohdistaa minkä tahansa kuvatiedoston Google Mapsin päälle (esim. vanhan kartan) ja käyttää sitä pohjana navigoinnissa.
Rutus Alter 71
Avatar
Crimsomnia
Metallinetsijä
Viestit: 210
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 17:46
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Crimsomnia »

Hytinärhi kirjoitti:Joskus aiemminkin foorumilla mainittu Custom Maps Android-laitteille on aika vinkeä. Sillä voi kohdistaa minkä tahansa kuvatiedoston Google Mapsin päälle (esim. vanhan kartan) ja käyttää sitä pohjana navigoinnissa.
Toimiiko tää käytännössä kuinka hyvin? Itse olen kuvankäsittelyohjelmalla koittanu sovitella noita karttoja toistensa päälle, mutta varsinkin ilmakuvauksen aikaa edeltäneiden kanssa homma on aika toivotonta kun mittasuhteet yms heittää vähän miten sattuu.
Garrett AT Pro
CS770XD
Garrett Pro-Pointer
Kukkalapio
Avatar
Hytinärhi
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Loka 2011, 19:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Hytinärhi »

Crimsomnia kirjoitti:
Hytinärhi kirjoitti:Joskus aiemminkin foorumilla mainittu Custom Maps Android-laitteille on aika vinkeä. Sillä voi kohdistaa minkä tahansa kuvatiedoston Google Mapsin päälle (esim. vanhan kartan) ja käyttää sitä pohjana navigoinnissa.
Toimiiko tää käytännössä kuinka hyvin? Itse olen kuvankäsittelyohjelmalla koittanu sovitella noita karttoja toistensa päälle, mutta varsinkin ilmakuvauksen aikaa edeltäneiden kanssa homma on aika toivotonta kun mittasuhteet yms heittää vähän miten sattuu.
Toimii se ihan kohtalaisesti, toki sen vanhan kartan laatu vaikuttaa paljon. Ohjelma toimii niin, että karttakuvasta ja mapsista valitaan toisiaan vastaavia pisteitä (maamerkkejä) ja ohjelma sitten muovaa karttatiedoston vastaamaan niitä pisteitä. Mitä enemmän kohdistuspisteitä, sen parempi lopputulos. Kovin tarkkoja tuloksia on varmaan turha odottaa, mutta kyllä siitä osviittaa saa.

Pienellä kännykän ruudulla tuo tosin mahtaa olla melkoista taiteilua, mutta ainakin täppärillä homma sujuu ihan hyvin.
Rutus Alter 71
Avatar
Crimsomnia
Metallinetsijä
Viestit: 210
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 17:46
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Crimsomnia »

Loppui kokeilu lyhyeen, kun 8 megan kuvatiedosto oli ohjelmalle liian iso. Pitää vissiin leikellä mielenkiintoisista paikoista erikseen pienemmät kartat.
Garrett AT Pro
CS770XD
Garrett Pro-Pointer
Kukkalapio
Jänes
Innostunut Etsijä
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 16:49

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja Jänes »

joni kirjoitti:Tuli tässä hommattua iPad ja nyt mietinkin josko sitä voisi hyödyntää tässä harrastuksessa. Google maps ja Applen oma maps löytävät kyllä sijaintini hyvin mutta muuten niistä ei mitään valtaisaa iloa taida olla? Itse olen tykästynyt tietopaikkaikkunan tasoihin(korkeus ja suojellut alueet) mutta siellä sijaintini on hukassa(löytää kyllä kaupungin).

Kaikki hyvät suositukset kuulisin mielelläni ja myös sen että onko ohjelma maksullinen tai free. Mukava olisi myös jos voisi merkkailla paikkoja jotenkin ja mahdollisesti mittailla hieman etäisyyksiä.
iPadiin löytyy kaupasta karttaselain sovellus. Sitä voi kokeilla ilmaiseksi, mutta myöhemmin osittain maksullinen.
Carret ACE 250
helmha
Innostunut Etsijä
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Syys 2013, 21:43

Re: Karttaohjelmat iPadille ja muille

Viesti Kirjoittaja helmha »

Tuo custom maps olikin oiva sovellus! Kiitti vinkistä!
Garrett ACE250 6x9" & NEL Tornado 12x13"
Garrett Pro-pointer
Tesoro Tiger Shark 8"
Vastaa Viestiin