Garrett Ace 250

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja iipe »

En ole itse tuollaista kaks ja puolsatasta omistanut koskaan, niin en ihan säädöistä tarkkaan tuossa tiedä. Väittäisin kuitenkin, että "all metal" moodilla ja ilman discriminatiota kannattaisi harjoitella... Monet korut (esim kultaketju) ja kolikot menee pakostikkin klipsujen ja korkkien kanssa samaan id:hen. Niitä on vaan kaiveltava... Parhaillakin vehkeillä ja pitkälläkin kokemuksella.
Helpompi olisi etsiä paikkoja, missä ei sitä nykyroskaa ole, ainakaan niin paljoa.

Ja tervetuloa foorumille! :)
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Sama homma 150:n kans, ei käytännössä koskaan voi tietää nouseeko kolikko vai alumiinikorkki, sen verran samanlaista signaalia antavat. Kaljapullon korkit osaa jo erottaa, niistä tulee korkeampien äänien lisäksi rauta tuuttausta ja jewelry modella tämän vuoksi paikantaminen vaikeaa. Toinen hyvä konsti ennen kaivamista on kävellä kohteen sivulle ja huispata ristiin, jos aluksi tuli korkeampaa ääntä ja sivusta rautatuuttausta niin kaljapullon korkki on liki sata varma tulos ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Eihän se haittaa jos uimarannalla kaivaa kaikki roskat pois. Siinä vielä pelastaa jonkun saamasta haavaa jalkaansa. :)

Minä olen käyttänyt 250:lle Jewelry modea eli kaksi ensimmäistä "täppää" näytön vasemmasta reunasta on diskriminoitu pois. Sitten kun laite kilahtaa lupaavasti, mutta näytön osoitin tippuukin raudan alueelle, niin silloin alla on melko usein ollut pullonkorkki tms. roska. Folionkappaleet taas saa näytön osoittimen hyppimään edestakaisin eli laite ei saa varmaa tunnistusta kohteesta. Pinpointtaamalla voi myös arvailla kohteen kokoa. Jos pinpointatessa laite "huutaa" täysillä laajalle alueella, niin silloin alla on jokin suurempi roska, rutistettu tölkki tai isompi folionpala. Mutta nuokin kannattaa kaivaa ylös, sillä siellähän voi olla harkko Kolmannen valtakunnan vanhaa kultaa. :wink:
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
tonki-ville
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 15:20

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja tonki-ville »

Hankittiin sitten vaimon kanssa kiva harrastsus eli tää metallinpaljastinhomma. Aarteenetsintä.
Sitä on nyt alta kymmenisen kertaa kokeiltu eri paikoista ja aluksi oli paljon oppimista itse metodista. Ja piippailusta ja paikan etsimisestä . Ollaan päästy ihan kivasti rahan makuun, löydetty isompaakin esinettä (rautavaarnoja, maalipurkkia ja hevosenkenkäkin!).

Mutta eilen hiekkarannalla käydessä tuli mieleen että josko kokeilisimme jossain vaiheessa vedenalaistakin etsimistä. Ei siis mitään extremeä vaan lähinnä 10-50cm syvysistä luotaamista hiekkarannalla. Mutta missään ei Garrett Ace 250:n manuaalissa kerrota mitään vedenalaisesta etsinnästä??????

Itse kela näyttää vedenpitävältä mutta siihenhän menee se piuha???? Kestääkö Garrett Ace 250 todella vettä heti suoraan ostopaketista? Onko kukaan kokeillut sitä. Vai viritänkö jonkun vedenpitävän kondomin kelan ja varren ympärille niin että kaikki veden alle menevät osat ovat "pussissa"?

Luonnollisesti se mittaristo ja ylempi hallintaosa pitää pysyäkin kuivana ja vedenpinnan yläpuolella mutta...

Auttakaa ny aloittelijaa :D
- Garrett Ace 250
- kenttälapio + puutarhurin pikkulapio
- kumihanskat Motonetistä
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Kelan voi ihan huoletta upottaa veteen mutta boksi ei tykkää edes roiskeista.
Avatar
tonki-ville
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 15:20

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja tonki-ville »

OK. Kiitos vahvistuksesta!

Kokeillaan ensin vaikka nilkan syvyydeltä! :-)

Olen nähnyt tuubissa myös videoita joissa ne operoi paljon syvemmällä (noin 1.5m). Onko niillä joku jatkovarsi vai onko se peräti joku lisäosa (extension tms.) sitten normilaitteeseen. Vai mahtaako ne olla juuri tähän vedenalaiseen hommaa erikoistuneita masiinoita?
- Garrett Ace 250
- kenttälapio + puutarhurin pikkulapio
- kumihanskat Motonetistä
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

tonki-ville kirjoitti: Vai mahtaako ne olla juuri tähän vedenalaiseen hommaa erikoistuneita masiinoita?
Vakavasti otettavaan kahluu/sukelluspiipparointiin on omat vehkeensä, niiden "digiboksit" kestää veteen upottamisen.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Heka82
Raavas Tonkija
Viestit: 601
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 13:46
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Heka82 »

Näyttää olevan arka kosteudelle tämä Ace250. Oli kuumana päivänä auton takakontissa ja lähdin illalla piippaileen. Ilma oli jo jäähtynyt ja alkoi ukkostaa. Laitteen käynnistyksestä ei mennyt kauaa ku alko sekoileen. Piippaili omiaan niin kauan että hiljeni vasta ku paino pinpoint-nappia.
Alkoi kuitenki sekoileen uudestaan melkein heti. Tein oman johtopäätökseni, että laite koki ilman kosteudessa äkillisen muutoksen. Vai voiko olla noinkin älytön ajatus että ois seonnu tosta ukkosen ilmasta :?:
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Englanninkielisessä käyttöohjekirjassa varoitetaan äärimmäisistä lämpötiloissa kuten auton takakontissa kuumana kesäpäivänä tai pakkasesta.

En tiedä miten laadukkaita komponentteja Garrett käyttää, mutta pintaliitoskomponentteja sen piirilevyllä näyttäisi olevan. Tuskin ne kuitenkaan on särkynyt lämmöstä.

Tietysti voihan se olla, että paksu epoksinen kela on ollut lämpimämpi kuin elektroniikka, jolloin kelojen ja komponenttien resistanssit on ollut erilaisia jolloin laite "luulee", että kelan kentässä on jotain metallia. Nämä ovat tietysti vain omia arvailujani.

Kokeile etsintä uusilla pattereille, sillä onhan nekin voinut ottaa itseensä kuumasta. Tyhjät patterit aiheuttaa häröpiippauksia.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jos nämä metallinpaljastimet ottavat häiriöitä voimalinjoista niin ihan varmasti ukkonenkin vaikuttaa, omaa kokemusta ei vielä kummastakaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Indian »

Juu, kyllä nuo piipparit ottavat häiriötä erilaisista sähkölaitteista. Voimalinjojen alla ne sekoilevat, sama myös lähellä isoja muuntajia sekä paimenpoikija.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Rambo
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 13:21
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Tuore ace 250:n omistaja ilmoittautuu foorumille! Piti vain käydä liikkeessä hipelöimässä etsimiä, mutta Garretin kanssa se oli kotia lähdettävä, kun myyjä iski tiskiin sen verran houkuttelevan tarjouksen pari tuntia ulkoilutetulta laitteelta :roll:

Melko ummikko vielä etsintähommissa, mutta eihän sitä opi kuin harjoittelemalla. Mökillä, uimarannalla ja anoppilassa (vanha maatila) käyty vehjettä testailemassa. Nyt sitä ollaan muutamaa pullonkorkkia, alumiinimoskaa, nauloja ja viisi senttistä rikkaampia :D Pinpointtauksen saloihin pitää vielä paneutua vähän tarkemmin, kun ei tahdo aina löytää aivan oikeaa kohtaa.
Avatar
Opaskoira Aadolf
Metallinetsijä
Viestit: 160
Liittynyt: 13 Syys 2013, 17:27
Paikkakunta: Lemi < - > Puumala

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Opaskoira Aadolf »

Onko toiset Acen käyttäjät havainneet, että kelan johdon ja boxin välinen liitin aiheuttaa harhoja eli kone pilpattaa ja piipittää ihan omiaan, vaikka liitin olisi kiristetty kunnolla. Omassa koneessa on ko. ongelmaa.

Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että korvaisi ko. liittimen jollain laadukkaammalla liittimellä. Tuota johdon heilumisesta aiheutuvaa ongelmaa pystyy hieman helpottamaan esim. teippaamalla kelalta tulevan johdon runkoputkeen kiinni.

Lisäksi oma laitteeni alkoi muutenkin sekoilla. Kun kela näyttää kohti taivasta laite pilpattaa ja piipittelee. Lähellä ei ole sähkölinjoja tms. häiriön aiheuttajia. Maastossa operoidessa pinpoint sekoilee. Ilmaisun jälkeen, kun alkaa haarukoidakohdetta pinpointilla, signaali ei voimistu ja heikkene.Ts. laite pilpattaa kybällä pinpoint nappi pohjaan painettuna vaikka seuraavaan kylään. Olen resetoinut yksikön, vaihtanut paristot, kokeillut toisella kelalla, pienentänyt herkkyyttä melkein minimiin. Samanlaista menoa koko ajan. Mielestäni ongelma alkaa jäädä boxiin ( eli lähettää laite huoltoon ).

Onko toisilla ollut vastaavanlaisia ongelmia laitteen kanssa ?
Takautunut vuoteen 1591, Juhana III hopeinen 8 ör klippinki
*
XP ORX, kelat X35 11" sekä HF 9,5 * 5" RC + XP MI - 4
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Indian »

Koitappa laittaa kontaktispraytä liittimiin, oma at pro sekoile aina vesipiiparoinnin jälkeen, mutta tokenee kontaktisprayllä. Todennäköisesti vika on kuitenkin boksissa jos kone sekoile kahdella eri kelallakin.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Turtuma
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Elo 2014, 01:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Turtuma »

Viestiketjun luettuani, taitaa valintani olla selkee. Näyttääkö kyseinen vehje kohteen syvyyden kuinka tarkkaan?
Garret Ace 350, Garret pro-pointer
Motonet pro kiinahärpätin
Erilaisia kaivuuvälineitä
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Turtuma kirjoitti:Viestiketjun luettuani, taitaa valintani olla selkee. Näyttääkö kyseinen vehje kohteen syvyyden kuinka tarkkaan?
Kuten näytössä lukee, se on "Coin depth", eli syvyys kolikon kokoiselle esineelle. Pienemmälle esineelle väittää suurempaa ja suuremmalle pienempää syvyyttä. Vaakasuorassa olevalle kolikolle se pitää aika hyvin paikkaansa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
savelas81
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Elo 2014, 14:48

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja savelas81 »

Tälläinen Ace 250 sai uuden kodin Kurikasta. Hivenen jo perehtynyt lainalaitteilla kyseiseen harrastukseen, mutta nyt alkaa multa kotipihalla ja vaarin metsässä kääntymään urakalla. Ehkä sitten kun laite tullut tutuksi, niin alkaa reviiri laajenamaan. Vallan mahtavan harrastuksen ääreen Anzzi sai houkuteltua.
Garret Ace 250
Saalis rahassa noin 0,25€
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Hei! Nyt on alkanut kiinnostus oman koneen hankitaan, testattua kaverini konetta.
Ja niin kysyisinkin että Kumpi kannattaisi hankkia Joko Garret ACE 250 jättimäisellä SEF 15x12 kelalla ,tai detech EQ 14x10 kelalla. Vai joko garret euro ace 350? Etsiskelisin lähinnä peloilla ja tasaisella ruohikkomaalla, joten haluaisin maksimaalista syvyyttä ja erottelukykyä :)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ace 250 + iso kela taitaa olla ainakin satasta kalliimpi paketti. Jos rahaa on niin että kävellessä roiskuu niin silloin se. Jos toimii yhtään kuin tuo 150 niin erottelu isolla kelalla kärsii, mutta syvyyttä ja nopeutta verrattuna vakiokelaan tulee lisää. Ace 350 on semmonen välimalli, varmasti käyttöösi parempi kuin 250 vakiokelalla, mutta vähän voi hävitä noille jättikeloille.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Haarukka kirjoitti:Ace 250 + iso kela taitaa olla ainakin satasta kalliimpi paketti. Jos rahaa on niin että kävellessä roiskuu niin silloin se. Jos toimii yhtään kuin tuo 150 niin erottelu isolla kelalla kärsii, mutta syvyyttä ja nopeutta verrattuna vakiokelaan tulee lisää. Ace 350 on semmonen välimalli, varmasti käyttöösi parempi kuin 250 vakiokelalla, mutta vähän voi hävitä noille jättikeloille.
Findetectorissa on 20e ero tolla ace 250 + jättikelalla ja ace 350
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

No _mun_ valinta olisi ace250+jättikela.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Saamaa 'mielipuolta' olen miekii!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Unohtaa ACE ja osta joku jossa on erottelukyky. Jättikelan ja vaikka AT-pron kannalla olen minä tai sitten fisherin 75:nen
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Ace ja nel tornado niin kyllä pelittää :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Krisu
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Elo 2014, 23:36

Re: Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Tirehtoori kirjoitti:Unohtaa ACE ja osta joku jossa on erottelukyky. Jättikelan ja vaikka AT-pron kannalla olen minä tai sitten fisherin 75:nen
EI ihan budjetti veny noihin mittoihin :(
Vastaa Viestiin