Kranaatti kotipihalta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
osku
Metallinetsijä
Viestit: 267
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 22:21
Paikkakunta: Häme

Kranaatti kotipihalta

Viesti Kirjoittaja osku »

Juu, kranaatti löytyi pihalta juuri äsken :shock:
Oli about 40cm syvällä ja rouhin sitä tietenkin lapiolla, kun en heti tajunnut mikä rautaromu sieltä nusee :lol:
Pegu varmaan tunnistaa löytöpaikan...

Kuva

Tässä vähän parempi kuva kranaatista. Laitoin vierelle myös aikasemmin samalta pihalta löytyneen umpinaisen tykinkuulan ja kivenkeruukoneen nostaman ruudilla täytetyn tykinkuulan puolikkaan.


Kuva

Lapio muuten on Motonetistä ja aika saman näköinen kuin Mipen mainostama englantilainen lapio.
Minelab Explorer SE pro, Teknetics T2, Deeptech Vista Smart
Avatar
Etsijä
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 12:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Aika hyvä löytö. Oliko siinä vielä räjähteet sisällä? Trotyylia? Onneksi et lujempaa lapioinut :D
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

...

Viesti Kirjoittaja Panda »

:shock: Minkälainen kranaatti oikein on kysymyksessä? Olisikohan tässä tapauksessa syytä ottaa yhteyttä poliisiin vai mitenkä homma tulisi hoitaa? Siis jos se on vaarallinen..

ja tässä yhteydessä on varmaan hyvä muistuttaa.lukaiskaa:

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/viewtopic.php?t=37
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Pegu69
Viestit: 44
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pegu69 »

sillalailla...
kuinkahan vanha tuo mahtaa olla?
Juu paikka on tuttu.
Osku sahan voit vieda kranun prikaatin pojille ihmeteltavaksi.
t.pekka
---------------------------
Whites MXT/ XLT & Deus
Kanta-Hämeen menneisyyden etsijät
Avatar
osku
Metallinetsijä
Viestit: 267
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 22:21
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja osku »

Se kranu on 1800-luvun puolelta, ensimmäisiä takaa ladattavia tykin ammuksia. Tykistömuseossa oli kuva ihan samannäköisestä ja niitä ammuttiin ainakin englantilaisella Armstrongin kanuunalla. Kranaatin urien päällä on ollut lyijytiivistettä , jonka joku on jo korjannut parempaan talteen.

Naapurissa on kuulemma ollut enemmänkin näitä kranaatteja, niitä on kylällä keräilty varmaan juuri tuon lyijyn takia.
Minelab Explorer SE pro, Teknetics T2, Deeptech Vista Smart
Vastaa Viestiin