Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Muutaman vuoden "polttelun" jälkeen oma etsintä- harrastus alkamassa. Tilaus Viron suuntaan on laitettu menemään.
Kovasti malttamattomana odotan, josko ensi viikolla jo saisin välineet.
Tilauksessa on Garret At Pro ja Garret Pro Pointer. Ynnä tietenkin säilytyskassi.

Pientä viivettä on viesteihin vastaamisessa havaittavissa. Tänään kun tekee tilauksen, tuote pitäisi saada jo eilen. 8)
Mutta joo, pitää vain malttaa odottaa.
Sen verran halvempaa Viron suunnalla on, että sieltä kannattaa välineet hommata.
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Avatar
Pollo
Raavas Tonkija
Viestit: 539
Liittynyt: 06 Syys 2013, 12:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Pollo »

Hyvin onnistui tilaus tänne putiikkiin. Tavarat tilattu 9.4 ja maksettu samana päivänä. Paketti oli Smartpostista noudettavissa tänään :D
XP Deus
Mi-6
Ynnä muuta kampetta
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Sunnuntai- iltana maksoin ennakkolaskun. Tänään keskiviikkona jo paketti itselläni. :)
Eli tämän kokemuksen mukaan voin vain suositella firmaa.
Pääsiäsenä laitteeseen tutustumista ajan kanssa. Ja toki etsimistäkin on tarkoitus harjoitella.
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
MaastoPiru
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Syys 2012, 11:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja MaastoPiru »

Mäkin tilasin mun Garrett AT Pro:n ja ProPointerin viime talvena ja ne tulivatkin silloin ihan ok Virosta.

Nyt on vaan sellanen ongelma että kun mun Garrett land headphone kuulokkeet alkoivat oireilemaan heinäkuussa, päätin lähettää ne Metallidetektor.ee:n kautta huoltoon.
Itse asiassa Margus näin kertoi sähköpostitse, että kuulokkeet on lähetettävä Metallidetektor.ee:n kautta Saksaan Garrett Repair Centeriin.

Lähetin kuulokkeet 12.elokuuta Helsingistä Tallinnaan firman postipakettina. Kuittaus Metallidetektorilta tuli 27.elokuuta "headphones arrived." Minähän luulin että tässä vaiheessa näiden kahden viikon aikana
kuulokkeet olisivat jo käyneet Saksassa ja lähetetty takaisin Metallidetektorille minulle edelleen lähetettäväksi. -> DEAD WRONG. Kuittaus tarkoitti että kuulokkeet oli vastaanotettu
minulta heille.

Olen kysellyt kuulokkeiden perään sähköpostitse viimeksi 11.syyskuuta saamatta minkäänlaista vastausta. 12.lokakuuta tulee kuluneeksi 2 kuukautta siitä kun kuulokkeet matkaan lähetin.
Kaiken tämän ajan olen joutunut piippailemaan AT Prolla äänet päällä, ilmastointiteippiä kaiuttimen päällä hiljentämässä laitetta. On jääneet piippailut kyllä vähiin
kuulokkeiden puuttumisen vuoksi.

Täytynee kysellä taas Tallinnan pojilta onko tietoa kuulokkeitteni tilanteesta. Olen kuitenkin rauhallisempaa ihmistyyppiä, enkä haluaisi "siltoja polttaa" Metallidetektor.ee:n
suuntaan, joten elän toivossa että lähitulevaisuudessa kuulokkeet takaisin saisin.

Onko kukaan muu laittanut Viron kautta välineitä huoltoon, ja jos on, miten on prosessi pelannut?
Garrett AT Pro
Garrett AT Pointer
Fiskars Premium kapea istutuslapio
Fiskars Light pistolapio
Minelab Pro Swing valjaat

+ asennetta
- liian vähän omaa aikaa

Motto: "Huono keli ei ole este - korkeintaan hidaste."
Realistic
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Kesä 2014, 00:11
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Realistic »

MaastoPiru kirjoitti:Mäkin tilasin mun Garrett AT Pro:n ja ProPointerin viime talvena ja ne tulivatkin silloin ihan ok Virosta.

Nyt on vaan sellanen ongelma että kun mun Garrett land headphone kuulokkeet alkoivat oireilemaan heinäkuussa, päätin lähettää ne Metallidetektor.ee:n kautta huoltoon.
Itse asiassa Margus näin kertoi sähköpostitse, että kuulokkeet on lähetettävä Metallidetektor.ee:n kautta Saksaan Garrett Repair Centeriin.

Lähetin kuulokkeet 12.elokuuta Helsingistä Tallinnaan firman postipakettina. Kuittaus Metallidetektorilta tuli 27.elokuuta "headphones arrived." Minähän luulin että tässä vaiheessa näiden kahden viikon aikana
kuulokkeet olisivat jo käyneet Saksassa ja lähetetty takaisin Metallidetektorille minulle edelleen lähetettäväksi. -> DEAD WRONG. Kuittaus tarkoitti että kuulokkeet oli vastaanotettu
minulta heille.

Olen kysellyt kuulokkeiden perään sähköpostitse viimeksi 11.syyskuuta saamatta minkäänlaista vastausta. 12.lokakuuta tulee kuluneeksi 2 kuukautta siitä kun kuulokkeet matkaan lähetin.
Kaiken tämän ajan olen joutunut piippailemaan AT Prolla äänet päällä, ilmastointiteippiä kaiuttimen päällä hiljentämässä laitetta. On jääneet piippailut kyllä vähiin
kuulokkeiden puuttumisen vuoksi.

Täytynee kysellä taas Tallinnan pojilta onko tietoa kuulokkeitteni tilanteesta. Olen kuitenkin rauhallisempaa ihmistyyppiä, enkä haluaisi "siltoja polttaa" Metallidetektor.ee:n
suuntaan, joten elän toivossa että lähitulevaisuudessa kuulokkeet takaisin saisin.

Onko kukaan muu laittanut Viron kautta välineitä huoltoon, ja jos on, miten on prosessi pelannut?
Jos asut Helsingissä niin mikset mennyt laivalla yli ja vienyt itse niitä kuulokkeita sinne Tallinnaan.
Heidän toimipaikkansa on kuitenkin ihan siinä keskustassa.
Cscope R1
Black Knight Explosion SE
Garret ProPointer
GTN60
Fiskars lapiot
MaastoPiru
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Syys 2012, 11:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja MaastoPiru »

No oisko vaikka siksi että kun se firma ei ole auki kuin arkipäivinä. Ehkä snadisti vaikeuttaa tilannetta.
Garrett AT Pro
Garrett AT Pointer
Fiskars Premium kapea istutuslapio
Fiskars Light pistolapio
Minelab Pro Swing valjaat

+ asennetta
- liian vähän omaa aikaa

Motto: "Huono keli ei ole este - korkeintaan hidaste."
Avatar
Jalmarsson
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Huhti 2016, 00:16

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Jalmarsson »

Mites tuo tilaus nykyään kun ei maata kysy ollenkaan
Avatar
rehupuntti
Metallinetsijä
Viestit: 362
Liittynyt: 03 Elo 2014, 17:09
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja rehupuntti »

Mitä olen ite tilaillu 3krt niin hyvin on toiminut tilaukset.Takuu tapauksista ei kokemuksia..
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono


Christian ll klipping 1513-1523

SME Satakunta
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Mulle tuli tuolta juuri fischer F-22. Ihan sähköpostitse hoitui homma. Tosin maksoin sen vahingossa kahteen kertaan. saa nähdä milloin tulee puolet takaisin...
mutta tää fischer-- tarkoitus oli verrata garrettiin (250). Ensivaikutelma ja ekat testit ei vielä anna kehuttavaa kuvaa laitteesta. Ero on vähän kuin philipsin ja voltan imureissa. No, täytyy opetella ja totutella tähänkin laitteeseen. Tuollaista 'Id-numeroa tarjoavaa konetta olen kaivannutkin, mutta ne ylärivin numeronäytöt on ihan turhia ja id-lukukin pomppii ihan jollain kolikollakin melko hurjasti (19-70?). Myöskin näytön vilkkuminen ärsyttää, mutta voi olla ihan kiva peli kun tottuu. Luureja ei mukana tullut, joten toi volumen säätö on ainakin ihan kiva ominaisuus.
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
ts2000dsp
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Kesä 2015, 14:06

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja ts2000dsp »

Itse olen tilannut tuolta ja palvelu todella hyvä.Ei tule tulleja eikä muitakaan kuluja.Hinnat ainakin kohdillaan,olikohan 120 tai 140e niin pk.t ilmaiseksi.Toimitus aika itselläni ollut 3-5 päivää.Kaikki hinnat ei ole kiveen hakattu,aina kannattaa tinkiä jos ei hävetä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Joo, ei ollut ongelmaa. Maksoin vielä varuilta kahteen kertaan :? (vahingossa), mutta toinen suoritus tuli kyllä takaisin sitten. Hinta oli huokea ja laite tuli ilman kuluja.
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

jarpat kirjoitti:Mulle tuli tuolta juuri fischer F-22. Ihan sähköpostitse hoitui homma. Tosin maksoin sen vahingossa kahteen kertaan. saa nähdä milloin tulee puolet takaisin...
mutta tää fischer-- tarkoitus oli verrata garrettiin (250). Ensivaikutelma ja ekat testit ei vielä anna kehuttavaa kuvaa laitteesta. Ero on vähän kuin philipsin ja voltan imureissa. No, täytyy opetella ja totutella tähänkin laitteeseen. Tuollaista 'Id-numeroa tarjoavaa konetta olen kaivannutkin, mutta ne ylärivin numeronäytöt on ihan turhia ja id-lukukin pomppii ihan jollain kolikollakin melko hurjasti (19-70?). Myöskin näytön vilkkuminen ärsyttää, mutta voi olla ihan kiva peli kun tottuu. Luureja ei mukana tullut, joten toi volumen säätö on ainakin ihan kiva ominaisuus.
Mitä tarkoitat näytön vilkkumisella ?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Sitä, että kun laite ilmoittelee asioista, se piippailee ja kertoo lukuja ja vaihtaa näyttöjä, mutta myöskin "vilkuttaa näyttöä". Ainakin joissain tilanteissa. Käyttö on jäänyt vielä aika vähiin, mutta oisko silloin kun mennään esim "40-luvulta 50-luvulle", niin se koko näyttö vilkkuu, mikä on ihan turhaa ja rasittavaa. Ja ihan turha on se koko ylärivin näyttö - se numerorivi. Jos se id on vaikka 57, niin ihan turhaan se sen vitosen sieltä rivistä poimii vielä erikseen. Tai sit sillä on vielä jokin funktio, mitä en oo tajunnut. En oo tosiaan vielä paljoa ehtinyt huispailemaan. Muuten laite vaikuttaa jotenkin heppoisammalta kuin ACE, mutta en kyllä vielä osaa sanoa, kummasta luopuisin jos ois pakko (onneks ei oo). Onhan toi ID -näyttö sillai parempi, et jos garretissa on kymmenkunta indikaattoria mahdollisesta esineestä, niin tässähän on about sata. Helpompi diskriminoida esim hylsyt.
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

jarpat kirjoitti:Sitä, että kun laite ilmoittelee asioista, se piippailee ja kertoo lukuja ja vaihtaa näyttöjä, mutta myöskin "vilkuttaa näyttöä". Ainakin joissain tilanteissa. Käyttö on jäänyt vielä aika vähiin, mutta oisko silloin kun mennään esim "40-luvulta 50-luvulle", niin se koko näyttö vilkkuu, mikä on ihan turhaa ja rasittavaa. Ja ihan turha on se koko ylärivin näyttö - se numerorivi. Jos se id on vaikka 57, niin ihan turhaan se sen vitosen sieltä rivistä poimii vielä erikseen. Tai sit sillä on vielä jokin funktio, mitä en oo tajunnut. En oo tosiaan vielä paljoa ehtinyt huispailemaan. Muuten laite vaikuttaa jotenkin heppoisammalta kuin ACE, mutta en kyllä vielä osaa sanoa, kummasta luopuisin jos ois pakko (onneks ei oo). Onhan toi ID -näyttö sillai parempi, et jos garretissa on kymmenkunta indikaattoria mahdollisesta esineestä, niin tässähän on about sata. Helpompi diskriminoida esim hylsyt.
Pistä varren lukitukset kiinni :) Acen omistanajakin voin sanoa että ace se vasta heppoinen varrestaan on ja boxsin kiinnitykseltä. Kyllä sä sen salaisuuksiin pääset sisälle kun käytelet aikas :) Mun poika käyttää f22 tota custon asetusta joka videolla näkee , on siitä tykännyt.
https://www.youtube.com/watch?v=iCiGYrZWtcw
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja iron maden »

[Acen omistanajakin voin sanoa että ace se vasta heppoinen varrestaan on ja boxsin kiinnitykseltä)

Perin outoa kun muut sadat acen omistajat ei ole moista laitteissaan huomannut ..heil kun ei ole tarve valittaa kun kaikki on ok!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Kuhan mullon aikaa, niin voisin tehdä ihan jonkunlaisen yhteenvedon, tai siis vertailun noista kahdesta (ace 250 ja F-22), kun mulla ne nyt molemmat on. Ensivaikutelmaltaan vaan se fischer tuntui rimpulammalta. Ja makuasioitahan nää myös usein on, mutta mikähän sille vertailulle olis paras topicci..?
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Kieltämättä olis kiva testata Fisher 22 vastaan Ace 250 ja se vaatisi vähintään 6 tuntia aikaa, paikois missä tavaraa on maanpovessa!
Puistoalueet, rannat, festarialueen ja muut jäisi siis ulkopuolelle etsinnän!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

iron maden kirjoitti:Kieltämättä olis kiva testata Fisher 22 vastaan Ace 250 ja se vaatisi vähintään 6 tuntia aikaa, paikois missä tavaraa on maanpovessa!
Puistoalueet, rannat, festarialueen ja muut jäisi siis ulkopuolelle etsinnän!
Miksei metsiä ja peltoja ?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

iron maden kirjoitti:[Acen omistanajakin voin sanoa että ace se vasta heppoinen varrestaan on ja boxsin kiinnitykseltä)

Perin outoa kun muut sadat acen omistajat ei ole moista laitteissaan huomannut ..heil kun ei ole tarve valittaa kun kaikki on ok!
Acessa on sama boxsin kiinnitys kuin At Pro mallissa niistä on muovitapit katkeilleet . Varren lukitus on Acessa vanhan aikainen ,Fisherissä on kunnon lukot.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Pysytään asiassa , pojan kummitäti tilas Virosta etsimen hyvin toimitus pelas ja kaikki muukin yhteydenpito . Oli halvempi kuin suomessa ,kiitos suomen verotuksen se on perseestä!
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

jannukka kirjoitti:Pysytään asiassa
Hyvä idea, tuota Ace vihaa alkaa olla ihan riittävästi yhdeltä nimimerkiltä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Haarukka kirjoitti:
jannukka kirjoitti:Pysytään asiassa
Hyvä idea, tuota Ace vihaa alkaa olla ihan riittävästi yhdeltä nimimerkiltä.
En vihaa acea olen sen omistanutkin niin kuin at pron myös . Mutta täällä kun acea moittii niin alkaa kauhea kitinä ace porukalta se on niille kuin joku epäjumala, eli kun poikkeat laumasta niin täällä alkaa yhteis mollaaminen :) Kuten eräs suomalainen kuuluisa tutuni sanoi aikoinaan että varikset räpiköi parvissa ja kotka lentää yksin korkeuksissa :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

jannukka kirjoitti: Mutta täällä kun acea moittii niin alkaa kauhea kitinä ace porukalta se on niille kuin joku epäjumala, eli kun poikkeat laumasta niin täällä alkaa yhteis mollaaminen
Oon huomannut saman, kovin yksin näytät mielipiteinesi jäävän :(
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Haarukka kirjoitti:
jannukka kirjoitti: Mutta täällä kun acea moittii niin alkaa kauhea kitinä ace porukalta se on niille kuin joku epäjumala, eli kun poikkeat laumasta niin täällä alkaa yhteis mollaaminen
Oon huomannut saman, kovin yksin näytät mielipiteinesi jäävän :(
Aivan sama :) Onneksi on edes yksi :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Kukaan tilannut täältä? www.metallidetektor.ee

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Nyt sitten homma lähti näköjään lapasesta.
Palataan alkuperäiseen viestiketjun aiheeseen eikä kinastelemaan laitteista ja niiden ominaisuudesta.
Lukitaan huomiseen ja katotaan sitten asiaa uudelleen.
moderaattori
Vastaa Viestiin