Asumuksen raunioilla

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 127
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Asumuksen raunioilla

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Ajattelinpa kirjoitella tämänpäiväisestä etsintäretkestä jokusen sanan vaikka löydöt eivät mitään kummoisia olleetkaan.

Kyseisen paikan historia ulottuu tuonne 1800-luvun alkukymmenille. Lähdin jonkinmoisilla toiveilla että jotain mielenkiintoista haaviin jäisi.Rahat,nehän ne aina tällaisilta paikoilta antavat mukavan muiston ja monesti niitä samankaltaisilta paikoilta on löytynytkin.

Rautaa oli yllättävän paljon. Ilmeisesti työkoneista irronneita osia,saranoita muutama,jotain rautapantoja ym.

Parisen tuntia tuli siinä heiluttua ja sääsket olivat erittäin tyytyväisiä.Olin tietysti minäkin kun viimein olin kyseisen paikan suurinpiirtein käyny läpi,ei tarvi enää uneksia tästäkään paikasta että mitähän sieltä voisikaan löytyä...

Täytyy sanoa että aluskasvillisuus oli aikamoisena riesana ja osaltaan varmasti heikensi tulosta,aina oli joku kurjenniekka kelassa kiinni...

Hien tippastessa , suuren ystäväparven saattelemana sittten hyppäsin viimein autoon.




Tässä kuva muhkeasta kivijalasta minkä päällä paikan päärakennus on ollut. Laitoin soittopelin tuohon vielä malliksi että mittasuhteet tulevat selville.Kuvattu rakennuksen sisäpuolelta.


Kuva





Oli vielä kaivokin tallella.Aikamoisen vaarallinen eläimille ja ihmisille kun suojaamaton oli. Mittasuhteet ei oikein kuvasta selville käy,mutta olisiko 2,5 metriä pohjalle ollut matkaa.


Kuva



Sitten vielä kuva jostain satunnaisesta rauta esineestä,pari 9 millisen hylsyä.ja korkki josta hauskasti käy selville että Oulun suunnasta joskus tämäkin korkki liikkeelle on lähtenyt.



Kuva


Tässäpä tämä etsintäreissu tällä kertaa.
Carret ace 250
Stoppari
Viestit: 12
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 00:48

Viesti Kirjoittaja Stoppari »

Mistäpäin tonkija on?, Olen samalta suunnalta.
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 127
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Tästä Ylivieskan lähettyviltä ollaan ja tämän alueen ympäristössä tulee silloin tällöin piipailtua.
Carret ace 250
Vastaa Viestiin