Oiskohan viimeinen kerta. ...

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Oiskohan viimeinen kerta. ...

Viesti Kirjoittaja RJR »

Meinaan ennen kevättä. Oli hiukan kylymä ja oli hankala maasto.
Paikka on uimaranta Brandbussa ehkä 70 km Oslosta pohjoiseen. Otin kuvan uimarannan päästä ja siinä näkyy hyvin uimarannan musta hiekka. Ja mustaa liuskeista kalliota jota oli heti soran alla.
Paikalliset tykkäävät pullo-oluesta. Missään en ole ennen saanut niin karmeeta määrää signaalia kruunukorkeista.
Maastosta huolimatta löytyi tavanomaisia käypiä kolikoita parin tupakka-askin hinnan verran. Ja pistän kuvan 1 äyrin pikkuriikkisestä kolikosta joka piileksi 4-5 kruunukorkin suojissa. Signaali oli senverran omituinen että halusin nähdä mikä perhanan korkki se tällä kertaa on. Sitä sai meinaan seuloa sorasta kauan vaikka oli ihan pinnan tuntumassa.
Kuva
Ensimmäisen kerran tapasin rantavolleykentän jossa ei ollut mitään. Ei edes niitä korkkeja.

Kuva
Ja sitten se pikku äyri ja joku koru.

RJR
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Tuo koru saattaa olla partiolaisten tunnus :?

Tässä kuvassa on vähän samanlainen:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:B_j ... partio.gif
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

partiomerkki?

Viesti Kirjoittaja RJR »

Onkohan partiolaisilla ollut tappelu kun løysin myøs tämän. :) Huomarin katsoa tekstiä vasta äsken
Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
avei
Innostunut Etsijä
Viestit: 61
Liittynyt: 21 Heinä 2007, 18:32
Paikkakunta: Oulu

Re: Oiskohan viimeinen kerta. ...

Viesti Kirjoittaja avei »

Juu eli siis http://www.friis-co.dk/
Itse löysin samanlaisen "korun" Oulun Nallikarista..

RJR kirjoitti:Meinaan ennen kevättä. Oli hiukan kylymä ja oli hankala maasto.
Paikka on uimaranta Brandbussa ehkä 70 km Oslosta pohjoiseen. Otin kuvan uimarannan päästä ja siinä näkyy hyvin uimarannan musta hiekka. Ja mustaa liuskeista kalliota jota oli heti soran alla.
Paikalliset tykkäävät pullo-oluesta. Missään en ole ennen saanut niin karmeeta määrää signaalia kruunukorkeista.
Maastosta huolimatta löytyi tavanomaisia käypiä kolikoita parin tupakka-askin hinnan verran. Ja pistän kuvan 1 äyrin pikkuriikkisestä kolikosta joka piileksi 4-5 kruunukorkin suojissa. Signaali oli senverran omituinen että halusin nähdä mikä perhanan korkki se tällä kertaa on. Sitä sai meinaan seuloa sorasta kauan vaikka oli ihan pinnan tuntumassa.
Kuva
Ensimmäisen kerran tapasin rantavolleykentän jossa ei ollut mitään. Ei edes niitä korkkeja.

Kuva
Ja sitten se pikku äyri ja joku koru.

RJR
X-terra 705 + hilppeet
Vastaa Viestiin