Ruostunnet, miten kannattaa puhdistaa...?
Ruostunnet, miten kannattaa puhdistaa...?
Ensimmäinen päivä oli tänään paketti avattiin klo 17. tunni käytössä ja saldo oli naula, kalja purkki, hevosenkenkä, ja lehmän kello. Kello oli noin 20 cm maan alla. Laitan joku päivä kuvat. Miten ruostuneet kannatta puhdistaa....joskus muistan että joku on laittanut cokisjuomaan lojumaan muutamaksi päiväksi. 
Itse olen käyttänyt sitruunahappoa ruostuneiden esineiden puhdistukseen. Syö ruosteen pois mutta ei vahingoita rautaa.
Sitruunahappoa saa apteekista tai joissakin kaupoissa olen nähnyt sellaisissa maitopurkin näköisissä purkeissa. Apteekissa on kalliimpaa.
Sitruunahappo sekoitetaan lämpimään veteen ja upotetaan tavarat sinne, liotusaika ruosteen määrän mukaan. Minulla yleensä lionneet ainakin yön yli.
-MHa
Sitruunahappoa saa apteekista tai joissakin kaupoissa olen nähnyt sellaisissa maitopurkin näköisissä purkeissa. Apteekissa on kalliimpaa.
Sitruunahappo sekoitetaan lämpimään veteen ja upotetaan tavarat sinne, liotusaika ruosteen määrän mukaan. Minulla yleensä lionneet ainakin yön yli.
-MHa
MHa
Pikaisella haulla jotain tietoa asiasta!? http://lumberjocks.com/jocks/WayneC/blog/1439ilsaarin kirjoitti:Onko sekoitussuhteesta tietoa?
Linkki pdf tiedostoon
OK Hyvä vinkki....löytyi muuten suomesta juttua aiheesta..http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 98e5e6af22
Päivittäistavarakaupoista löytyy penissä pusseissa. Tarkoitettu esim kahvinkeittimen ja vissiin pesukoneen puhdistukseen. Löytyy myös 40 kg:n säkeissä tarvittaessa. 
Itse olen paljon sitä käyttänyt keräilyharrastukseni yhteydessä.
Alumiinin taas saa puhtaaksi viemärinaukaisu nesteellä, mutta VAIN ulkotiloissa sitten...
Itse olen paljon sitä käyttänyt keräilyharrastukseni yhteydessä.
Alumiinin taas saa puhtaaksi viemärinaukaisu nesteellä, mutta VAIN ulkotiloissa sitten...
Se sitruunahapon annostusmäärä löytyy netistä, niinkuin jotkut jo linkkejä laittoivatkin. Itse olen annostellut ns. "persmerkillä" ja on toiminut.
Tuosta viemärinpuhdistus aineesta vielä sen verran, niin ei kannata jättää niitä alumiineja pitkäksi aikaa siihen nesteeseen tai muuten ei löydy sankosta enää mitään. nimim. testattu on.
Tuosta viemärinpuhdistus aineesta vielä sen verran, niin ei kannata jättää niitä alumiineja pitkäksi aikaa siihen nesteeseen tai muuten ei löydy sankosta enää mitään. nimim. testattu on.
MHa
