Lähipellon jänniä löytöjä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Lähipellon jänniä löytöjä

Viesti Kirjoittaja Landis »

Tuli jälleen käytyä tuossa tavallisella pellolla mutta piipparointiaika oli epätavallinen, myöhään illalla vähän ennen puoltayötä menin ja noin 20 yli 2 tulin. :roll:

Löytöjä tuli jokunen raudanpalanen, koska olivat pinnassa, hylsy ja muuta roskaa.
Ja nämä mukavat kolikkolöydöt...

Alumiininen 5 kopeekkaa vuodelta 1845

Kuva

Kuva

Ja tämmöinen outo, ei ihan kolikolta näytä, ehkä joku merkki? Vuosiluku on 1852 :?

Kuva

Kuva

Ja myös tämmöisiä löytyi, lyijysinetti, jännä osa jostain ja lyijyammus tai vastaava

Kuva
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
osku
Metallinetsijä
Viestit: 267
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 22:21
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja osku »

Se on muuten 86,8 prosenttista hopeaa tuo 5 kopeekkainen, ihan hyvä löytö :)
Minelab Explorer SE pro, Teknetics T2, Deeptech Vista Smart
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

:D no joo, on se sitten 8)
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Re: Lähipellon jänniä löytöjä

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Landis kirjoitti: Ja tämmöinen outo, ei ihan kolikolta näytä, ehkä joku merkki? Vuosiluku on 1852 :?

Kuva

Kuva
Denezhka, eli denga, eli 1/2 kopeekka.

Kuva
Teknetics T2, Vibra-Probe 570
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Iltapäivän esinelöytöjä samaiselta pellolta :)

Kuva

Tässä kolme kolikkoa, joista vain yhdestä sai hyvin selvää.
10 penniä vuodelta 1941, sekä erilainen sinetti :? jossa vuosiluku 1863

Kuva

Kuva
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Nämä löytyi toiselta pellolta, kun piipparoin satunnaisesti. 8) Mitähän löytyy kun piipparoin kunnolla.. :D

Kuva

Ylhäällä vasemmalla ilmeisesti kopeekka vuodelta 1798, arvosta ei saa selvää. 5 penniä vuodelta 1972 ja alhaalla 10 penniä vuodelta 1867 :)

Lisäksi löytyi vanhan vasaran pää, jotain raudankappaleita, pullonkorkkia...
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Taas löytyi kolikoita 8) Näistä ei kyllä juuri saa selvää, voisi yrittää puhdistella varovasti :)
Vasemmalla ylhäällä on venäjän vallan aikainen ja toinen saattaa olla 5 penniä vuodelta 1915. Sen alla on 5 penninen vähän tuoreempana. :roll:

Kuva
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Tällä kertaa ei kolikoita löytynyt mutta jotain kuitenkin. Lenkkiavain ja sitä vasten nojaa joku outo osa... :?
Alhaalla pari osaa jostain, puolipyöreä on ollut toisesta päästä kiinni.
Roskaakin löytyi, hehkulampun kanta ja littanaksi mennyttä pientä putkea pari pätkää. :roll:

Kuva
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Kerroppas onko tuo Ma Hei 07, 2008 lähettämässäsi kuvassa oleva mötikkä lyijyä ja voisiko se olla uuteen uskoon muotoutunut musketinkuula? :?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Etsijä82 kirjoitti:Kerroppas onko tuo Ma Hei 07, 2008 lähettämässäsi kuvassa oleva mötikkä lyijyä ja voisiko se olla uuteen uskoon muotoutunut musketinkuula? :?
Ei näyttäisi aivan lyijyä olevan, testasin newforcella ja se ilmoitti varmasti musketinkuulalle eri ID:n kuin tuolle mötikälle. :?
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Mötikkä on sitten varmaankin jonkun kurjan uudenvuoden tinat. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Tulipas jälleen kolikoita pari kaivettua...1/2 skilling, vuosiluku on vähän epäselvä mutta jostain 1700 luvulta ja 1 penni vuodelta 1874 :)

Kuva

Puolikas lusikka, joka on ehkä hopeaa, koska näkyy jotain leiman näköistä. :roll: Vanhemman oloinen nappi ja oisko tuo reiällinen joku aseeseen liittyvä?
Ja outo ehkä vääntynyt osa joka on kummastakin päästä ollut jossain kiinni. Poikkileikkaus on puolipyöreä.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Aarteenmetsästäjä
Metallinetsijä
Viestit: 410
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:18
Paikkakunta: Viitasaari/Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä »

Kommeita löytöjä :D
Equipment:

- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio

Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Kyllä hienoja löytöjä 8)
Garrett Ace 250
Vastaa Viestiin