mono coil vs. dd coil

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
matson
Metallinetsijä
Viestit: 157
Liittynyt: 03 Elo 2008, 22:47
Paikkakunta: sotkamo

mono coil vs. dd coil

Viesti Kirjoittaja matson »

hei auttakaas hieman, olen hankkimassa metallinpaljastinta kullan etsintään ja nyt vähän mietityttää kumpi ois parempi mono vai dd coil.

olen kuullut että mono ois parempi siinä mielessä että se antaa ns. anteeksi eli sillä olis helpompi etsiä, kun taas tuo dd etsis syvemmältä mutta on herkempi jättämään pienet hiput pois.

jp dvd:llä jp sanoi että mono on parempi kullan etsintään kun dd.

mutta etsiikö dd miten paljon syvemmältä ja mitä vaikuttaa coilin koko eli onko näin että mitä suurempi sen parempi ??
tuossa etsimessä mitä suunittelen ostavani on valmiina 11` dd coil, koko ei voi olla suuri koska maastossa sitä pitää pystyä ns. pusikoissakin liikuttamaan.
jos jollakin olisi tietoa ja asiantuntemusta niin auttakaa miestä mäessä, sillä se tieto on kullan arvoinen.

kiitos :shock:
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Samat asiat kiinnostaa, mikä toi dvd on ,minkä mainitsit?
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Avatar
matson
Metallinetsijä
Viestit: 157
Liittynyt: 03 Elo 2008, 22:47
Paikkakunta: sotkamo

se on

Viesti Kirjoittaja matson »

se dvd on minelabin etsimestä gpx 4000, tilasin sen irlannista, ja tilasin myös dvd minelab gpx 45000 koska aion hankkia sellaisen ihan tuota kullanetsintää varten.
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
Avatar
matson
Metallinetsijä
Viestit: 157
Liittynyt: 03 Elo 2008, 22:47
Paikkakunta: sotkamo

siis kullastako

Viesti Kirjoittaja matson »

tervehys vielä, siis oletko kiinnostunut kullan etsinnästä, jonka melkein kaikki tyrmäävät että ei stä paljastimella löydy.
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Olen,osaksi sen takia tilasin uuden laitteen x-terra 70:n, ensi kesänä
olis tarkoitus käydä lapissa kokeilemassa. Hyvällä tuurilla uskon
että voi löytää.
Sinulla onkin hyvä kalusto siihen hommaan.
Viimeksi muokannut hoyla, 18 Tammi 2009, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Avatar
matson
Metallinetsijä
Viestit: 157
Liittynyt: 03 Elo 2008, 22:47
Paikkakunta: sotkamo

moro

Viesti Kirjoittaja matson »

no ompas mukavaa kuulla että joku muukin uskoo tuohon hommaan, minua on hieman huvittanut lukea näitä kullan etsimis juttujen kommentointia mutta kukin tyylillään.
tuo x-terra 70 on muuten hyvä kullan etsintään jonkin verran siihen tutustuin, mutta minulla ei vielä oo etsintä mutta toivon että maaliskuussa on.
nuo paikat missä vois ajatella etsimellä kannattavan etsiä niin niitä olen kysellyt mutta totuushan on että kukaan ei kerro eli maaperää olen lähinnä kartoitellut, mutta kesää tässä ootellaan kuin kuuta nousevaa.
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1023
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Kullan etsintä.

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Kullan etsintä on minulle ollut pitkä-aikainen mieluisa harrastus,monesti siihen liitetään salaperäistä mystiikkaa ja salailua,mutta se on metalli muitten joukossa. Tietoa löytyy kyllä eikä sitä ole kenelläkään tarve salata. On olemassa luettelo Suomen kulta-esiitymistä,sekä dokumenttia ja karttaa lapin upa-kullasta jossa kultaa on kaivettu yli 100 vuotta. GTK:sta saa tietoa kulta-esiintymistä ja se tieto on luotettavaa.
Vastaa Viestiin