Takapiharoinaa ja sytytin

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Lu21fer
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Loka 2007, 11:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Takapiharoinaa ja sytytin

Viesti Kirjoittaja Lu21fer »

Pakko oli itekkin laittaa tänne kun perus hylsy/muun takapiharoinan lisäksi löytyi todennäköisesti ainoa esine jonka todennäköisen ilmestymisajankohdan ko.paikkaan voi todentaa virallisista lähteistä, nimittäin kuvan oikeassa laidassa oleva 20mm Shvak lentokonetykin ammuksen sytytin joka on suurella todennäköisyydellä peräisin YAK-9 tai IL-2 koneesta jotka rynnäköivät LPR:n lentokenttää 2.7.1944 klo 20.50 (paikalla majailleen lentolaivueen sotapäiväkirjan mukaan), muuten kevään / kesän piipailut ovat tuottaneet lähes ainoastaan kymmenkunta kiloa hylsyjä kantaleimoilla 1884 - 1972 Berdanista kolmelinjaisen kautta rynkkyyn.








Kuva





Kuva
[/img]
Avatar
ärkoo
Kunniajäsen
Viestit: 2470
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 14:45
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Tuo sytytin näyttäisi paremminkin kotimaiselta 20mm It'n sytyttimeltä. Saisitko päämitat siitä miin voisin tarkistaa?
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Lu21fer
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Loka 2007, 11:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Lu21fer »

Joo tottahan toki, pituus kiinnityskierteen kanssa 22,90, kierreosan pituus 8,03 , halkaisija kierteen yläpuolelta 17,75 , kierteen halkaisija 15,28.

Nyt kun menit mainitsemaan niin näyttää kyllä uhkaavasti 20x138 B sytyttimeltä mitä kuvista voi todeta, no ei se mitään kun ei niitäkään varmaan pelkän ilonpidon vuoksi oo kaupunkialueella ilmaan ampuiltu. :wink:
Avatar
ärkoo
Kunniajäsen
Viestit: 2470
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 14:45
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Vaikuttaisi olevan italialainen 20mm It'n sytytin.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Vastaa Viestiin