Pari kolikkoa, hylsyjä ja sirpaleita ja musketin(?) kuula.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
J.Petke
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 20:17

Pari kolikkoa, hylsyjä ja sirpaleita ja musketin(?) kuula.

Viesti Kirjoittaja J.Petke »

Tänään sain aikaiseksi lähteä piippailemaan ja jotain pientä nousi taas. Paras löytö oli toi 25 -penninen, jonka löysi 7 v tyttäreni. Otin lapsen mukaan sääskin syötiksi, ja tyttö istahti ruohikolle pointteri kädessään ja tökki sillä maata ymparillään ja rahaahan sieltä löytyi! Kesä kaikilla onni yksillä. Ohessa päivän löydöt kuvina. Osaisko joku kertoa kantaleimojen perusteella enemmän tosta 7.62x53R:stä?
Kolikot:
Kuva

Kuva
Hylsyt 763x53R ja 9 mm sako:


Kuva

Kuva
Musketin kuula? Halkaisija n 11-12 mm. Toisella puolen valupihdeistä jäänyt häntä ja toisella puolen heikosti erottuva ura.


Kuva
...ja loput romut, messinkilevyn kappaleita 2, isohko sirpale ammuksen kärjestä, pienempi sirpale ja kynänteroitin made in germany

Kuva
Ei hätää neiti, vaikka lattia onkin hieman liukas, niin kyllä täältä vielä noustaan!
J.Petke
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 20:17

Höh

Viesti Kirjoittaja J.Petke »

Sviddu, kolikot ei kaikki päässykkään kuvaan. Vasemmalta oikealle 25 p 1928, 5 p 1963 ja 10 p 1965
Ei hätää neiti, vaikka lattia onkin hieman liukas, niin kyllä täältä vielä noustaan!
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Minä voin testata :D

Valmistettu Pietarissa ensimmäisellä vuosikolmanneksella 1896. G on messingin toimittajan merkki.

En mä kyllä mitään tiedä näistä :oops:
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

Surkee kuva kuulasta mutta eiköhän se sellanen ole. Itse olen törmännyt kolmeen eri tyyppiin, joku pro voi korjata: pieni = metsästys luodikko tms., keskikokoinen = yleiskäyttöinen, iso = jotain ryssien juttuja.

Laatu ja materiaali vaihteleekin sitten kovasti.
Avatar
teukka
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 10:44

Viesti Kirjoittaja teukka »

Muistanko ihan väärin vai puhuikos joku joskus foorumilla että nuo "hännälliset" kuulat voisi olla jotain ihan omaa tyyppiään että niihin on ihan tarkotuksella jätetty toi? Osaako joku tarkentaa muistikuvaa?
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

teukka kirjoitti:Muistanko ihan väärin vai puhuikos joku joskus foorumilla että nuo "hännälliset" kuulat voisi olla jotain ihan omaa tyyppiään että niihin on ihan tarkotuksella jätetty toi? Osaako joku tarkentaa muistikuvaa?
Tuo kuvan kuula ei ole ns. hännällinen vaikka siinä tynkä näkyykin. Tässä on hännällisistä kuva ja niiden käyttöidea.

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... 3992#73992

http://www.hww.fi/index.php?id=308patru ... truunoista
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Vastaa Viestiin