Kukin tyylillään... Mun mielestä kuulokkeet on kuitenkin kuin kiinteä osa laitetta eikä mikään turha lisävaruste.
Tietysti, jos on omassa rauhassaan keskellä hiljaisuutta (kuten em. metsä ja pelto), niin voihan sitä ehkä piippailla vapautuneemmin ilman kuulokkeita. Mun puolesta vaikka täysin alasti.
Itse luon etsintärauhani juuri kuulokkeilla. Ulkoinen melu heikkenee ja laitteen äänet selvenee. Silloin pystyn keskittymään kutakuinkin täysin etsintään. Se myös kielii uteliaille, että kuuntelen jotain muuta, kuin tyhmiä kysymyksiä siitä, että mitä 'ttua olen oikein tekemässä.
Mukavuudesta nyt on paha ruveta kinaamaan. Mun kuulokkeet rupee kyllä painamaan korvia, kun niitä on n. 2-3 h pitänyt putkeen päässä. Siinä vaiheessa onkin sitten hyvä jo levähtää hetkeksi. Mielestäni epämukavuus on silti aika tekosyy. Auringonpaahteessa tulee hiki joka tapauksessa. Kaikki tämä riippuu tietenkin vähän kuulokkeista...
Mä en näe kuulokkeiden käytössä mitään noloa. Oot kyllä valinnu Ekomaisteri aika pahasti harrastuksesi, jos häpeilet kuulokkeiden käyttöä. Eikö se sitten ole "noloa", kun heiluu jonkun ihmeellisesti ääntelevän vekottimen kanssa ties missä ja noukkii roskia ja pullonkorkkeja ja ehkä tuurilla muutaman hapettuneen roposen. Siinä ollaan satavarmasti kaiken huomion keskipisteenä. Toisinaan jopa naurun, pilkan ja vi**uilun kohteena.
Oon tainnut joskus aiemminkin mainita, mutta kertaan vielä, että kun liikku ihmisten ilmoilla, etenkin julkisissa ajoneuvoissa, niin näkee porukalla ties minkälaista kuuloketta mallia M. Ahonen eikä niille kukaan naura. Niistä irtoaa paljon paremmat äänetkin useimmiten, kuin jostain munattomista nappikuulokkeista.
Kukin tyylillään! Minusta se vaan näyttää edelleen noviisilta etsiä ilman kuulokkeita.
Mun puolesta voit sujauttaa ne karvanoppas vaikka /ccs...