Kenttälapio

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Telvertti
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Telvertti »

Ajattelin viä viritellä tuohon toisen hihnalenkin kiinnikkeen..saa pistää selkään aseremmillä niin ei tarvi kantaa toises kädes kun kävelee pitempiä matkoja.
Tuolla ei oo taitettuna pituutta kun jotain arviolta 30-35cm. Koitin tehdä sillä kaivauksia routaiseen maahan ja toimi erittäin hyvin.
Meinasin ensin ruveta väsäileen sitä jenkakiristys systeemiä mutta sain idean ku näin sen taittoperäisen ilmakiväärin. Ei tarvi ruuvailla koko aika tuota auki ja kiinni.

Tuo kesepan lapio ei paljo painolla juhli :)
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Nyt kun sanoit niin tais olla just savenmaalta ku ostettiin tuo, jo kauan aikaa sitte. Itseasiassa ostettiin aika monta kun oli hyvä ja halpa. Tuo fiskarsin kahva minkä oon lisänny tais olla kalliimpi ku itse lapio :D . Siks ostettiin monta kun noita kuluu kuissaki harrastuksissa, metsästys, offroad, mönkärit, ym. Lapio kirves ja tulitikut mukaan niin aina pärjää :lol:

Kun nyt on kevyt piippari niin eihän lapiokaan saa paljoa painaa. Lapio on kuitenkin 20 grammaa kevyempi kuin piippari 8)
Telvertti
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Telvertti »

Tuossa mun lapiossa on rakenne tehty kestävämmäksi niin että tuossa varressa on kahta eri putkea.. tuo mikä on lintattu ja hitsattu terään kiinni menee 5cm tuon varsiputken sisälle ja on vielä hitsattu näiden kahden putken liitoskohdasta kiinni.

Jos ostamaan olis meinannu lähtiä niin en tiedä mistä näitä oikein saa muutaku netistä . Veljekset keskinen = EI , Tokmanni=EI , K-rauta = EI, Hong Kong=EI , Halpa-Halli = EI
Vastaa Viestiin