Uusi, tuntematon laji minulle. Siis Garretti 250?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Alex_K
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Uusi, tuntematon laji minulle. Siis Garretti 250?

Viesti Kirjoittaja Alex_K »

Päivää/huomenta kaikille aamuvirkuille.


Oman sukutarinan mukaan meidän mailta olisi joskus isovihan aikaan lähtenyt pakoon iso lössi porukkaa ja ovat haudanneet kaiken omaisuutensa tänne jonnekkin.
Joku pappi tässä on asunut kuuleman mukaan.

Vuosikaudet on tämä muhinut mielessä ja nyt se heräsi eloon, kun naapurimökin asuja, joka on tutkinut meidän sukua, kävi eilen meillä ja sanoi "Olen tutkinut tätä aluetta, ja jos joskus kaivatte jotain, kaivakaa tarkasti. Täällä on jotain."
Ja onhan täältä löytynyt jo 1 äyrin kolikoita 1721 vuodelta. Iso 5cm leveä ja 1cm paksu kolikko ja joku piipunpää, jossa on miehen kasvot kruunuineen.


Sen jälkeen olen kivenkovaa yrittänyt löytää itselleni tällaista metallinpaljastinta ja jokainen, mitä olen kysynyt, on joko myyty eteenpäin jo tai on joku tulossa hakemaan.

Harmi, nopea ostaja olisi ollut tiedossa...

Noh, nyt tässä katselen näitä nettikauppoja, ja garretin 250 on edelleen se helpoin tapa varmaankin aloittaa.

Onko tuo nopean tilaajan etu niin hyödyllinen, että kannattaa maksaa 239 ko. paketista? Eli: http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... -p-31.html

Paikka, mistä etsin on pelto/ennen muinoin ollut rantapenkka, pientä metsittymää ja oma piha tietenkin.


Kiitos vastauksistanne, ja ei, tämä ei liity tähän sormusjuttuun. Nämä reliikit on toisenlaisia. Haluan vain oman tienoon saada selville, mitä täältä voisi löytyä.


Ja jos jollain on tarjota tällaista pakettia, niin tarjoa vain hintapyynnön kera. Ehkä tehdään kaupat.
Avatar
Hannu Hanhi
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hannu Hanhi »

Moi.
Garrett 250 on oikein hyvä etsin aloittelijalle. Finndetectorin hinta ei ole mielestäni paha ja laite on helppo myydä eteenpäin jos jää käyttöä vaille. Näyttäisi olevan kelasuoja ja kuulokkeet mukana mikä on oikein hyvä.

Ostetaan ja myydään palstalla näyttää olevan ainakin pari kaupan.

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/viewforum.php?f=16

Käytettyä ostettaessa kannattaa kysyä onko kelasuojusta käytetty ja mukana.
Lisäksi tarvitset lapion ja pinpointterin joka helpottaa etsintöjä huomattavasti.

http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... -p-52.html

Toinen ostopaikka on eestiläinen firma josta itselläni on vain hyviä kokemuksia. Toiset ovat moittineet hidasta toimitusta. Jos on asiaa Tallinnaan niin heillä on kauppa auki ma-to 10-17. kannattaa tiedustella löytyykö tavaraa hyllystä ennen menoa.
http://www.metallidetektor.ee/?detektorid,18
Ace250+isompi kela.
Minelab Musketeer Advantage 10.
Garret pinpointteri+Fiskarsin taitettava.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

ihan ok

Viesti Kirjoittaja kollikko »

tota acea pitää opetella käyttämään. kaveri siitä tulee. Älä sitten diskaa mitään, jos ei ole pakko. Piipittää turhia joskus kun osuu kovempaan korteen, tai oksaan. Älä välitä, Täysillä vaan. muuten syvyys kärsii. Ja kuulokkeet on avuksi. Tsemppiä! Toivon mukaan sivusto kuulee vielä teistä.
Alex_K
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Alex_K »

Kiitos vastauksista arvon kolikonkaivajat.


Olen katsellut näitä ilmoituksia täällä ja yksi nyt tässä on mahdollinen kauppa. On pari muutakin ostajaa tiedossa, eli olen listan sijalla kolme. Nämähän menevät kuumille kiville näköjään.

Olisi ollut täällä seinäjoen suunnalla 320e sport-editiion pro pointerilla ja kaikilla muilla mahdollisilla lisävarusteilla. Hinta vain tosiaan tuo 320 ja oli mennyt jo oulun suunnille 285 hintaan. En ehtinyt. Pitää toimia heti.

...tai sitten tilata vain netistä...
Nuo kuulokkeet näyttää hieman rimpuloilta.. Olen c-kasettisoittimessa joskus pitänyt tuollaisia.. Olisi voinut luulla että kunnon kuulokkeet siinä olisi, mutta varmaan hinnan takia tuollaiset paukkulankaversiot nämä?

Jo vain, varmasti kuulette vielä. En minä tähän jätä näitä. Olisi pari muutakin paikkaa tiedossa, missä pitäisi piippailla. Olisi talvi tai jatkosodan aikainen asekätkökin mahdollinen löytää, kun veneellä läksivät ja saareen kuulemma menivät. Ja lähistöltä löytyy yksi saari, loput ovat liian kaukana soudettavaksi. Mielenkiintoistahan tämä on.
Vastaa Viestiin