Sivu 1/1
rannalta
Lähetetty: 17 Syys 2013, 18:42
Kirjoittaja sasmox
tänään oli merivesi -35cm joten päätin käydä uimarannalla vähän lapioimassa ja kyllähän sieltä vielä löytyi rahoja

tässä vähän erikoisemmat hyvä kuntoinen sota-ajan markka,shellin poletti? mikähän tuo vitonen on kun on molemmilta puolilta samanlainen.

Lähetetty: 17 Syys 2013, 22:10
Kirjoittaja J.m.k
Löysin just eilen samanlaisen shellin poletin, mutta vuodelta 1952. Mihis noita on käytetty?
Lähetetty: 17 Syys 2013, 22:31
Kirjoittaja Fisherman
Poletin sai aikanaan tankatessa lahjaksi. Vuosiluku liittyy poletissa olevaan kuvaan.
Lähetetty: 17 Syys 2013, 22:44
Kirjoittaja teksako
Tais olla ihan siinä -70 luvun alussa .
Lähetetty: 17 Syys 2013, 23:01
Kirjoittaja J.m.k
Ok, taas opittiin jotain uutta

hienoja poletteja kyllä, onkohan noita paljonkin erilaisia?
Lähetetty: 18 Syys 2013, 03:37
Kirjoittaja Dyykkari
J.m.k kirjoitti:Ok, taas opittiin jotain uutta

hienoja poletteja kyllä, onkohan noita paljonkin erilaisia?
20 kpl näyttää olevan (tuossa) sarjassa
http://koti.mbnet.fi/jm78/shell/shell.html
http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=215726
Lähetetty: 18 Syys 2013, 08:46
Kirjoittaja J.m.k
Riittää siis kerättävää jos piipparilla haluaa sarjan täyteen

Lähetetty: 18 Syys 2013, 09:00
Kirjoittaja Dyykkari
J.m.k kirjoitti:Riittää siis kerättävää jos piipparilla haluaa sarjan täyteen

Toi pahviboxi voi olla aika paha
pitääkin tästä lähteä vähän piipparoimaan

Re: rannalta
Lähetetty: 18 Syys 2013, 10:02
Kirjoittaja TAZ
[quote="sasmox"]mikähän tuo vitonen on kun on molemmilta puolilta samanlainen.
quote]
Tuossa tuollainen vitospoletti.
http://koti.mbnet.fi/jm78/poletit/suomi/5rahake.html
Ei ole aivan samanlainen löytösi kanssa, mutta käyttötarkoitus voi silti olla sama.
-TAZ-