
Tuossa on jotain löydöistä, jotka on näköjään päässyt ihan laatikkoon asti. Siinä on luukamman palanen, luunappi, liitupiippuja, kivinen musketin kuula, pari vanhaa rahaa, nappi (messinkiä?) jne.

Ensimmäisen reissun saldo.

Rannalla on aika reilusti rautaa, hauska yksityiskohta. Ei jaksanut ruveta repimään vanhaa ankkuri ketjua.

Tätä kolikkoa ei ole vielä putsattu. Se on sellaisenaan niin hiton hieno. Enkä taida vaivautua.

Tämä onkin mielenkiintoinen nappi. Siinä teksti etupuolella "HONI SOIT QUI MALYPENSE" ja takana "SMITH & BRIGHT BIRMINGHAMN". Pientä etsintää tein napista ja kuuluu muistaakseni skotti rykmentille. Nappi ilmeisesti oolanin sodan aikainen (Krimin sota). Sotilaat kävi pommittamassa Haminaa, räjäytti Kotkan Kukourin linnakkeen ja Loviisan edessä jonkun linnakkeen. Nappi ilmeisesti irronnut kun hypännyt laivasta majoituspaikkaan.
Jos jollain intoa riittää niin yrittäkääs selvittää noitten tekstien alkuperää.

Tän kolikon putsasin ja se on 10 penniä 1865.

Juu ja ystäviä löyty matkan varrelta. Pulska rantakäärme suhisi mielipiteensä.
