Sivu 1/1
Miten jaetaan?
Lähetetty: 02 Loka 2009, 19:27
Kirjoittaja hoyla
Tuo tiilen painon laskeminen oli hyvä.
Tässä olisi toisenlainen ongelma.
Miten jaetaan neljä omenaa kolmelle siten
ettei kukaan saa enempää kuin toinen?
Omenia ei saa jaettaessa leikata vaan ne
täytyy olla kokonaisia.
Lähetetty: 02 Loka 2009, 20:25
Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä
Yksi mahdollinen ratkaisu tähän on, että jokaiselle jaetaan yhdet omenat, ja viimeinen syödään keskenään leikkaamatta sitä

Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:30
Kirjoittaja hoyla
Aarteenmetsästäjä kirjoitti:Yksi mahdollinen ratkaisu tähän on, että jokaiselle jaetaan yhdet omenat, ja viimeinen syödään keskenään leikkaamatta sitä

Hyvä avaus, mutta syödä ei saa, omenat täytyy
olla kokonaisina jaon jälkeen.
Sitten kukin voi syödä omansa.
Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:34
Kirjoittaja Etsijä82
1 omena jokaiselle jampalle ja neljäs omena heitetään mäkeen.

Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:40
Kirjoittaja hoyla
Etsijä82 kirjoitti:1 omena jokaiselle jampalle ja neljäs omena heitetään mäkeen.

Hyvä yritys tuokin, muttei oikea, ratkaisu on
yllättävän helppo, kun sen hoksaa.
Niinkuin aina ennenkin kysymys sisältää
vastauksen, kun tarkkaan miettii...
Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:48
Kirjoittaja ihis81
Nämä kysymykset ne saa tuntemaan itsensä tyhmäksi

Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:52
Kirjoittaja Leijona
Jakaja on tietysti se neljäs

Eli jakaja otta itselleen sen neljännen omenan

Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:56
Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä
Leijona kirjoitti:Jakaja on tietysti se neljäs

Eli jakaja otta itselleen sen neljännen omenan

Äh, olisi pitänyt miettiä jo noin pitkälle, mutta minkäs teet kun joillakin ei aina vaan voi raksuttaa

Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:58
Kirjoittaja Rover
Antaa niille kolmelle jampalle ne kolme omenaa, mutta pitää neljännen itellä.
Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:59
Kirjoittaja Rover
Leijona kirjoitti:Jakaja on tietysti se neljäs

Eli jakaja otta itselleen sen neljännen omenan

No perskeles jellona ehti kirjottaa ensin

Lähetetty: 02 Loka 2009, 21:59
Kirjoittaja ihis81
Laske F-kirjaimet seuraavasta tekstistä:
FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH THE
EXPERIENCE OF YEARS
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:07
Kirjoittaja Etsijä82
F kirjaimia on 6 kpl.

Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:15
Kirjoittaja hoyla
Leijona kirjoitti:Jakaja on tietysti se neljäs

Eli jakaja otta itselleen sen neljännen omenan

Ei,ei jakajalle mitään anneta, ainoastaan luu jää
jakajan käteen.
Tämä ratkaisu liittyy Suomen kielessä oleviin ns. kompiin.
Kaikki neljä omenaa jaetaan kolmelle, niin ettei kukaan
saa enempää kuin toinen.
Siinä lauseessa on se kompa.
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:20
Kirjoittaja SahuriX
kahdeks ähvää... viskars ja sahvari sanoissa oli ähvät ja
Vaan mitenkä seuraava:
A:lla ja B:llä on molemmilla omenoita...
Jos A antaa yhden B:eelle on Molemmilla yhtämonta...
Jos taas B antaa yhden A:lle on A:lla kaksi kertaa enemmän omenia kun B:llä
Montako omenaa kummallakin on ???
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:32
Kirjoittaja Leijona
Elikkä jos toisena olevalle annetaan kaksi omenaa,ja ensimmäiselle ja kolmannelle yksi, niin heillä ei ole enempää kuin toisena olevalla

Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:32
Kirjoittaja Rover
hoyla kirjoitti:Leijona kirjoitti:Jakaja on tietysti se neljäs

Eli jakaja otta itselleen sen neljännen omenan

Ei,ei jakajalle mitään anneta, ainoastaan luu jää
jakajan käteen.
Tämä ratkaisu liittyy Suomen kielessä oleviin ns. kompiin.
Kaikki neljä omenaa jaetaan kolmelle, niin ettei kukaan
saa enempää kuin toinen.
Siinä lauseessa on se kompa.
Annetaan sille toiselle kaks omenaa ja muille yhet, sittenhä ne muut ei voi saaha enempää omenoita kuin toine
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:34
Kirjoittaja Rover
Leijona kirjoitti:Elikkä jos toisena olevalle annetaan kaksi omenaa,ja ensimmäiselle ja kolmannelle yksi, niin heillä ei ole enempää kuin toisena olevalla

Ja taas jellona oli voorumin nopein!
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:36
Kirjoittaja hoyla
Leijona kirjoitti:Elikkä jos toisena olevalle annetaan kaksi omenaa,ja ensimmäiselle ja kolmannelle yksi, niin heillä ei ole enempää kuin toisena olevalla

No nyt meni oikein! Onnea voittajalle!
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:43
Kirjoittaja Leijona
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:46
Kirjoittaja hoyla
Siis kaksi voittajaa, onnittelut molemmille!
Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:48
Kirjoittaja Rover
No sovitaa sit tasapeli

Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:51
Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä
onnea nyt molemmille

Lähetetty: 02 Loka 2009, 22:56
Kirjoittaja ihis81
Onnea voittajille, mulla meni ajatus solmuun jo muutama pullollinen sitten
