Sivu 1/1
Muutamia kuvia löydöistäni
Lähetetty: 14 Tammi 2007, 14:12
Kirjoittaja Landis
esineistä
Lähetetty: 14 Tammi 2007, 14:42
Kirjoittaja Panda
Mihinkä noita lyijysinettejä on käytetty? En ole löytänyt itse yhtään..
Napit on hienoja! Ikää on osalla taatusti tuhottomasti.
Osaatko antaa sormukselle ikää?
Hienoa!!!
Re: esineistä
Lähetetty: 14 Tammi 2007, 15:14
Kirjoittaja Landis
Panda kirjoitti:Mihinkä noita lyijysinettejä on käytetty? En ole löytänyt itse yhtään..
Napit on hienoja! Ikää on osalla taatusti tuhottomasti.
Osaatko antaa sormukselle ikää?
Hienoa!!!
Olen saanut selville, että ehkä lyijysineteillä ainakin sinetöitiin/suljettiin viljasäkkejä aikoinaan...
Osa napeista on varmaan sodan ajalta...
Olen käynyt arvioiduttamassa sormuksen, että ei siinä ainakaan arvokkaita kiviä ole

Tuskin se nyt kovin montaa sataa vuotta vanha on, hyvä jos 80 vuotta...
Lähetetty: 15 Tammi 2007, 15:59
Kirjoittaja Landis
Tässä kuvia pelloista, joilta löytyi yllä olevissa kuvissa näkyvää tavaraa ja kolikoita. Pyrin laittamaan kuvia kolikoista piakkoin, kolikot ovat numismaatikkojen käyttämissä pahvisuojissa.
Rajasin hieman peltoa kuvissa näkyvillä punaisilla viivoilla, joiden sisältä löytyi eniten maan aarteita.
Tuohon alimman kuvan tekstiin lisäten, nappeja löytyi oikealta taka-alalta ja rahoja vasemmasta reunasta lähtien. Lähes kaikki sinetit löytyi muistaakseni myös tolta pellolta.
pelloista
Lähetetty: 15 Tammi 2007, 18:32
Kirjoittaja Panda
Kiitos kuvista!
Kesällä ota kuvat tismalleen samoista paikoista niin nähdään luonnon vehreyttä ja tietenkin pääseeko Volvolla

. Ja loytyyko uusia esineitä. Uskoisin että loytyy. Pelloilla on helppo kaivella ja koska niitä muokataaan vuosittain niin samoiltakin paikolta loytymisen mahdollisuus on. Kolikoiden kuvia odotellessa.
Lähetetty: 15 Tammi 2007, 19:42
Kirjoittaja Panda
Tältä pellolta löytyi paljon kolikoita, en nyt muista mutta reilusti yli kymmeneen menee. Löytöpaikkojen perusteella on joskus kätkö ollut joka on hajonnut pellon muokkauksen yhteydessä.
Olet varmaankin kahlannut tuon ees taas
Miten ihmeessa noilta pelloilta olet niin monia kolikoita loytanyt? Aikoinaan niissa varmaankin jotain aktiviteettia on taytynyt olla. Nyt alankin kahlaamaan ensi kesana noita peltoja enemman...
Lähetetty: 15 Tammi 2007, 19:46
Kirjoittaja Landis
Olenkin jo etsinyt samoista paikoista uudelleen, muutamia kolikoita löytyi silloin. Vieläkin voisi etsiä uudelleen mutta haluaisi mennä jo tutkimattomille alueille.
Ties vaikka innostuisi ensi kesänä taas piipparoimaan. Mutta aikaa ei tahdo riittää mitenkään.
Lähetetty: 16 Tammi 2007, 12:52
Kirjoittaja Landis
Panda kirjoitti:Tältä pellolta löytyi paljon kolikoita, en nyt muista mutta reilusti yli kymmeneen menee. Löytöpaikkojen perusteella on joskus kätkö ollut joka on hajonnut pellon muokkauksen yhteydessä.
Olet varmaankin kahlannut tuon ees taas
Miten ihmeessa noilta pelloilta olet niin monia kolikoita loytanyt? Aikoinaan niissa varmaankin jotain aktiviteettia on taytynyt olla. Nyt alankin kahlaamaan ensi kesana noita peltoja enemman...
No, pari kertaa olen kahlannut tuon pellon, en aivan kokonaan ole etsinyt kertaakaan, mutta muualta pellolta ei löytynyt enää kolikoita, niin jätin kesken...

Ja muutenkin on välillä kovin hankalaa mennä järjestelmällisesti, koska omia jälkiään ei näe aina että mistä on mennyt.
Hieman auttaa kun käyttää kahta keppiä kiintopisteinä, joita sitten sopivasti siirtää
On täytynyt olla jotain toimintaa muinoin, koska niin paljon on kolikoita löytynyt. Aika kumma kun naapurien pelloilta ei ole muutamaa kolikkoa enempää löytynyt, tosin en ole aivan kokonaan tutkinutkaan ajan puutteen vuoksi.
Lähetetty: 16 Tammi 2007, 13:04
Kirjoittaja Landis
Lähetetty: 16 Tammi 2007, 13:09
Kirjoittaja Landis
En ole tosiaan paljoa puhdistanut kolikoita, ettei merkinnät häviä.
mahtavia
Lähetetty: 16 Tammi 2007, 15:55
Kirjoittaja Panda
Mahtavan vanhoja kolikoita! Kolikoitahan ei pida mennakkaan puhdistamaan vaan sailyttaa ne mahdollisimman tarkalleen siina kunnossa missa ne ovat lotyneet. Kovin on pellot antoisia kun tuommoisen maaran olet kaivanut, etenkin noita vanhimpia. Kertoo todellakin etta alueella on historiaa ja varmaan noita loytyy sieltapain enemmankin.
Hienoa hienoa!