Pitkästä aikaa pääsin jälleen etsimään...
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 22:54
Tällä kertaa etsintäreissu suuntautui tuohon toiselle puolelle tietä (reilun 100 metrin päähän meiltä) erään talon pihapiiriin. Talossa on aikoinaan toiminut kauppa ja siinä on remontti menossa.
Rohkaistuin mennä ilmaisimen kanssa kysymään etsintälupaa. Ja heltisihän semmoinen ilman dramatiikkaa varsinkin kun mukanani oli aikaisempia löytöjäni pari kappaletta näyttää.
Talon erään huoneen remontin yhteydessä lattian alta on poistettu hiekkaa, ennen minua remonttimiehet löysivät ilman apuvälineitä yhden 10 pennin kolikon (1866) hiekasta.
Itse löysin kaksi 10 pennin kolikkoa lisää ja yhden 5 pennin kolikon joka oli jo vähän "uudempaa sarjaa" ilmeisesti.
Ensimmäinen 10 pennin kolikko on vuodelta 1866 ja toinen 1900, 5 pennin kolikosta ei vuosilukua enää näy.


Sitten löytyi hieman arvottomampaa rojua mutta hauskoja löytöjä jokunen




Isäni sanoi että nuo savukekotelot ovat joskus hopeaa mutta ei niin hyvä tuuri ole että juuri tuo olisi...
Rohkaistuin mennä ilmaisimen kanssa kysymään etsintälupaa. Ja heltisihän semmoinen ilman dramatiikkaa varsinkin kun mukanani oli aikaisempia löytöjäni pari kappaletta näyttää.
Talon erään huoneen remontin yhteydessä lattian alta on poistettu hiekkaa, ennen minua remonttimiehet löysivät ilman apuvälineitä yhden 10 pennin kolikon (1866) hiekasta.
Itse löysin kaksi 10 pennin kolikkoa lisää ja yhden 5 pennin kolikon joka oli jo vähän "uudempaa sarjaa" ilmeisesti.
Ensimmäinen 10 pennin kolikko on vuodelta 1866 ja toinen 1900, 5 pennin kolikosta ei vuosilukua enää näy.


Sitten löytyi hieman arvottomampaa rojua mutta hauskoja löytöjä jokunen




Isäni sanoi että nuo savukekotelot ovat joskus hopeaa mutta ei niin hyvä tuuri ole että juuri tuo olisi...