Sivu 1/1
Kello Pellolta
Lähetetty: 05 Tammi 2012, 23:06
Kirjoittaja Pasi Pihlu
Moron!
Tälläinen pieni kello löytyi tästä lähipellolta ihan silmällä.
Materiaali on Ei mangneettinen, pieniä ruostejäämiä oletetussa "kilkattimen" paikassa. Minkähän lie pässin kaulasta?

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 23:33
Kirjoittaja Mc_Mursu
Hieno kello. Yleensä löytyy vain palasia.
Aisakellona nuo ovat vissiinkin yleensä toimineet, eli roikkuneet hevosessa/reessä tai jotenkin noin. Viisammat kertokoon enemmän.
Valmistusmateriaalina on ollut käsittääkseni ainakin messinki ja tinapronssi/pronssi. Viisammat korjatkoon tämänkin.
Lähetetty: 06 Tammi 2012, 09:03
Kirjoittaja Longway
Nätti kello

, ja eikös sillä johtajalehmälläkin ollut usein kello kaulassa mikäli vielä oikein muistan
