Jevnaker2

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Jevnaker2

Viesti Kirjoittaja RJR »

Eilisen testikierroksen jälkeen vietin rannalla melkein kolme tuntia. Niinkun joku jo arvelikin sieltä löytyi kyllä yhtä ja toista. XT'n DD-kela (18,75kHz) on inhottavan tarkka pienille alumiinipaloille. Ransfjord joka on nimestään huolimatta järvi on aika kuivilla kuten kirkonmäeltä ottamassani kuvassa näkyy. Lisänä muutama kuva löydöistä (rahat 40-luvulta kymmenvuosittain alaspäin eli eik kovin vanhoja löytynyt) ja 'työkalut' päivän reissulla.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Hienot maisemat ja hyvät kuvat!
Kyllähän sieltä ihan kivasti näyttää tavaraa nousseen ja hyvä määrä kolikoita.
Keep up the good work! 8)
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

jopas on löytöjä. Meikäläinen painoi pitkin pusikoita koko lauantain ja eilenkin oli sateesta huolimatta pakko mennä - tuloksena oli pullonkorkkeja,pullonkorkkeja ja pullonkorkkeja. No, löytyi sentään yks 20 penninen, 10 penninen ja 5 penninen, mutta jotenkin jäi mieleen se jatkuva pullonkorkkien kaivaminen. Ai niin, yks ruostunut lapio löytyi ja hohtimet.
Niin ja piikkilankaa...
Lopulta lapioin kasan savea muovipussiin, kun Ace senkun piippas enkä löytänyt mitään. Pitänee tutkia kotona tarkemmin, eilen alkoin se jatkuva sade ottaan päähän. Pellollekin kun yritti mennä niin johan painoi saappaat "ainakin tonnin" parin minuutin kävelyn jälkeen.
Kuivat kelit olis tilauksessa niin vois niitä peltojakin tutkia. Siihen saakka taidan keräillä pullonkorkkeja... :evil:
* Garret Ace 250 *
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

En ihmettelisi jos löytäisit semmosen 'penniläisen' hylsyn kun näet siellä piekkarinhylsyjen vieressä. En kehtaa edes kertoa kuinka kauan seuloin kourallista märkää santaa ennenkuin sen löysin. Kruunukorkit ovat täällä , etenkin x-terran kanssa v..maisia kun ne antavat saman signaalin kuin 20 kruunun kolikko. Kaivoin siis kaikki ylös kunnes keksin että 'usein' kruunukorkki 'välkkyy' näytöllä kun vaihtelee pinpointin ja etsintäasetuksen välillä. Kaivan kuitenkin melkein kaikki ylös, ja noin neljänneksessä tapauksissa kruunukorkki olikin hapettunut 20 kruunua.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Itselläni on sellaisia kokemuksia 70:sestä että jos korkki on maan pinnalla ja 1 pattern on käytössä niin kone hylkää kohteen. Jos taas korkki on maan alla niin piippailee kyllä vähän mitä sattuu :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

No nii, se savikasa on kotona tutkittu. Yllätys yllätys.... pullonkorkin pala, sellainen repäistävä korkin pala eli vähän vanhempaa sorttia kuitenkin.
Se oli siellä saven seassa niin tiukasti ettei osunut silmiin eikä sormiin siellä vesisateessa.
Kai se sitten oli joku taukopaikka, pellon reunassa ja näytti ainakin sopivalta kaffepaussin paikalta. Eivät vaan olleet tiputelleet muuta kuin pullonkorkkeja, tosin pari signaalin paikkaa jäi vielä tutkimatta. Se sade ajoi meidät pois kesken kaiken. Pitänee palata paikalle myöhemmin.
* Garret Ace 250 *
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Mariza kirjoitti:No nii, se savikasa on kotona tutkittu. Yllätys yllätys.... pullonkorkin pala, sellainen repäistävä korkin pala eli vähän vanhempaa sorttia kuitenkin.
Se oli siellä saven seassa niin tiukasti ettei osunut silmiin eikä sormiin siellä vesisateessa.
Kai se sitten oli joku taukopaikka, pellon reunassa ja näytti ainakin sopivalta kaffepaussin paikalta. Eivät vaan olleet tiputelleet muuta kuin pullonkorkkeja, tosin pari signaalin paikkaa jäi vielä tutkimatta. Se sade ajoi meidät pois kesken kaiken. Pitänee palata paikalle myöhemmin.
Itse käytän menetelmää jossa klimppiä heilautetaan kädessä paikallaan olevan kelan ohi. Jos piippaa niin klimppi puolitetaan ja puolikas heilautetaan taas kelan ohi. Ja silleen puolittamalla ja heilauttamalla päästään lopulta siihen hauliin, joka oli etsittävä esine.
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Kiitos vihjeestä! Kaikki neuvot ja jipot ovat tervetulleita, aloittelija kun olen. Ehkä joskus osaa seuloa senkin, mitä kannattaa kaivaa. Nyt olen kaivanut jokaisen signaalin paikan esiin ja paljon on pullonkorkkeja ja nauloja löytynyt.
Onko teillä muilla muuten "all metals", "coins" vai mikä käytössä, kun etsitte? Itse olen vaihdellut all metals ja coins välillä, tosin Ace ainakin minulla väittää pullonkorkkeja ja jopa nauloja kolikoiksi.
* Garret Ace 250 *
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Harmi etten tunne ACEn systeemiä paremmin mutta tämä roskan eliminointi on sellaista näytön numeron ja äänisignaalin yhteispeliä. Joku ACE'n käyttäjä voi varmaan antaa tarkkoja ohjeita mutta ainakaan nauloja ei pitäisi tarvita kaivaa.
Lykkyä tykö, koneesta huolimatta roskamäärä vähenee kun kokemus kasvaa ja mä takaan että sä opit vihaamaan alumiininpalasia :evil: oli sitten etsin mikä hyvänsä. Tänään viimeksi Brandbussa jossa on muutenkin raskaasti mineraalipitoista tuliperäistä maastoa 90 prosenttia 'varmoista' kolikoista oli puolen pikkusormenkynnen kokoisia alumiinipaloja. :twisted:
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

RJR kirjoitti:90 prosenttia 'varmoista' kolikoista oli puolen pikkusormenkynnen kokoisia alumiinipaloja. :twisted:
Alumiini on ehkä pahin materiaali... Viinapullon korkista ne alareunan palaset piippaili hyvinkin usein rannalla kaivellessani :) Eipä niille oikein mitään mahda.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin