Sivu 1/1
Italiasta (taas)
Lähetetty: 15 Tammi 2012, 13:23
Kirjoittaja talpa-myyrä
terve!
kävin vikon Italiassa joulun aikana metallinpaljastimen kanssa

oli tosi hyvä ilma koko ajan ja mukava oli olla ulkona etsimässä.
paikat:
ulkona

sisällä

vuoret:

hylätty armejan linnoitus 1800 luvulta:
ja mun löydöt:
kolikot

kaksi nappia ja 1 uskonnollinen "mitalia" (Pyhä Yriö '800 luvulta)

muut löydöt:

pommin osa:

veitsi:

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 14:21
Kirjoittaja Joness
Patikampa näyttäis olevan Italialaisesta Carcano 7,35 mm M/38 kivääristä. Suomalaisittain "terni" kivääri, joita oli jonkin verran myös talvisodassa suomalaisilla.
Lähetetty: 15 Tammi 2012, 14:27
Kirjoittaja spieß
Aika "yllättäen" Ternin paukkuja

"pommin" osa on tykin kranaatin sytytin. Ja onhan siinä 9mm hylsyjäkin sekä hylsy joka vaikkuttais (korjattu Vetterlin) sellaiselta...
Lähetetty: 15 Tammi 2012, 16:04
Kirjoittaja talpa-myyrä
kiitos vastauksista

kaikki luodit ovat Carcano paitsi yksi (paksumpi kuin muut) joka mun mielestä on Vetterli ja noi kolme sen vasemmalla jotka on Saksalaisia (Mauser)
Italiassa on niin helppo löytää Carcanon luoteja kuin Mosin-Nagantin Suomessa.
Lähetetty: 15 Tammi 2012, 18:01
Kirjoittaja Leijona
Kesäkuvia

Kiitos niistä
Löydötkin ovat hyviä

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 21:55
Kirjoittaja Kätkäläinen
Hienot on löydöt ja paikat!

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 21:56
Kirjoittaja Kätkäläinen
Leijona kirjoitti:Kesäkuvia

Kiitos niistä
Löydötkin ovat hyviä

Huomasikko Leijona? Talpallakin on sisäetsintä paikkoja

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 22:36
Kirjoittaja Leijona
Kätkäläinen kirjoitti:Leijona kirjoitti:Kesäkuvia

Kiitos niistä
Löydötkin ovat hyviä

Huomasikko Leijona? Talpallakin on sisäetsintä paikkoja

Joo, huomasin ja paljon vanhemmat rakennukset kuin minulla

Lähetetty: 16 Tammi 2012, 19:13
Kirjoittaja talpa-myyrä
kiitos

kyllä, mun kotikaupungissa on monia tuttuja sisäetsintä paikkoja, metsässä on paljon kivitaloja (usein yli 1-200vuotta vanhoja), linnoituksia, bunkereita ja luolia.. joskus semmoisista paikoista löydetään jotakin mielenkintoista mutta ylensä voi olla myös roskaa (italialaiset eivat tietää vielä että voidaan käytää roskakoreja..)