Sivu 1/1
Saaren rannalta
Lähetetty: 23 Huhti 2008, 21:21
Kirjoittaja teksako
Lähdin tänään veneilemään tuohon Kotkan lähellä olevaan saareen ,
kotirannasta matkaa noin 4.5 km, takaisin tullessa oli vähän keliäkin.
Tälläistä roipetta löytyi 4 tunnin kaivelulla.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 21:23
Kirjoittaja ilsaarin
Ja minä kun meinasin kastella housuni onnesta kun löysin kaksi kolikkoa. On se niin väärin.
Lähetetty: 23 Huhti 2008, 21:43
Kirjoittaja McSeeker
Hienot löydöt! Olisi mukavaa nähdä kuvia "metsästysmaista"

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 23:30
Kirjoittaja sudenkolo
Komea tuo sotilas oiskohan tinan ja lyijyn sekotusta,onkos siinä venäläistä kirjotusta.Tuo alin kuva jotenkin vaikuttas olevan jo vanhempaa kaliperiä isosta kuvasta näyttäs vilkkuvan arvometalli,kupari ,pronssi vai kulta kyseessä
Lähetetty: 24 Huhti 2008, 18:41
Kirjoittaja teksako
Tänään kävin koluamassa samaa paikkaa kun eilen löytyihän sieltä taas jotain raha v.1763 ja toinen samaa ikäluokkaa vuosiluku ei näy.
Kullattu sormus kultaus osittain pois.Musketin kuulia kahta kokoa ja ilmeisesti niiden valamiseen materiaaliakun olivat samassa paikassa.
Pikkurahaa ja erilaista rompetta. Ilma oli hieno.
Kuvat "metsästysmaista".

Re: Saaren rannalta
Lähetetty: 24 Huhti 2008, 21:03
Kirjoittaja Hannu
teksako kirjoitti:
Tämä on erittäin mielenkiintoinen. Siinähän on Anubis ja Horuksen silmä molemmin puolin!
Miten palanen egyptiläistä mytologiaa on päätynyt saareen Kotkan lähistölle? Voisikohan kyseessä olla palanen suojelevaa amulettia.. Mitä materiaalia se on? Vaikuttaako vanhalta, vai modernilta helyltä? Onko siinä ollut kultaus vai onko tuo tummentunutta kuparia, vai mitä ihmettä.. Upea löytö jo aiheensa puolesta!
Lähetetty: 24 Huhti 2008, 21:33
Kirjoittaja teksako
Materiaali on ilmeisesti kuparia tai messinkiä näyttäisi etta noissa silmissä on sinista väriä .On varmaan jonkun ikäinen koska toisesta reunasta vähän syöpynyt. Ei osaa sanoa mikä toi on ollut .Emäntä sanoi myös että toi on joku Egyptiläinen jutt kun siinä on toi Anubis.
Lähetetty: 24 Huhti 2008, 22:34
Kirjoittaja Hannu
Jännä juttu. Miltä tuo näyttää toiselta puolelta? Voisikohan nuo kuvat linkittää vaikka jonnekin egyptologian harrastajien foorumille tms., jos vaikka sieltä tulisi lisävalaistusta asiaan?

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 11:32
Kirjoittaja Mariza
Miten te löydätte tuollaisia aarteita?

Onkohan mun etsimistekniikassa joku vika, kun ei löydy kuin nauloja, pullonkorkkeja ja muuta roinaa.
Ilsaarin sanoi meinanneensa kastella housunsa kahdesta kolikosta... minä taatusti kastelen housuni kun eka vanha kolikko löytyy! Sen verran roinaa kaivettu ylös, että kunnon löytö säikäyttää ja sykähdyttää. Kunpa se löytö tulis jo viikonloppuna ettei tule uskonpuute...

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 11:48
Kirjoittaja McSeeker
Mariza kirjoitti:Miten te löydätte tuollaisia aarteita?

Onkohan mun etsimistekniikassa joku vika, kun ei löydy kuin nauloja, pullonkorkkeja ja muuta roinaa.
Jos sattuu ranta kohdalle jossa ei ole kukaan piippaillut niin löytyy aina jotain. Kyllä ne kolikot sieltä vielä tulee, kokeilet vaan eri paikoista
Ilsaarin sanoi meinanneensa kastella housunsa kahdesta kolikosta... minä taatusti kastelen housuni kun eka vanha kolikko löytyy! Sen verran roinaa kaivettu ylös, että kunnon löytö säikäyttää ja sykähdyttää. Kunpa se löytö tulis jo viikonloppuna ettei tule uskonpuute...

Kolikot nostaa mukavasti mielialaa ja korkitkaan ei enää haittaa siinä vaiheessa

Ns oikeasti vanhat kolikot on vielä minullakin kaivamatta, vanhin on minulla vissiin 1921 vuoden markka.
Lähetetty: 25 Huhti 2008, 14:28
Kirjoittaja teksako
Kyllä niitä aarteita vielä löytyy kunhan jaksat ulkoiluttaa sitä etsintäsi
Paikka tietysti ratkasee paljon mutta mielikuvitusta kannattaa käyttää
kun niitä paikkoja miettii.Tollaiset paikat jossa on pidetty jotain ulkoilma
tapahtumia eivät välttämättä ole parhaita paikkoja sieltä tosiaan löytyy
niitä pullonkorkkeja,minäkin tuossa katsastin eräänä päivänä yhden
sellaisen paikan missä kepua on vedetty monena vuotena ja paljon siellä on niin paljon korkkeja että mun ilm.kiinalainen super scan 30 piti sellasta
konserttia että mun olisi pitänyt kääntää se maa totaalisesti ympäri
en viitsinyt.Tuon saaren rannan kävin peräkkäisinä päivinä samat paikat
läpi ja suunnilleen samanlainen satsi tavaraa löytyi eli kannattaa ne paikat
käydä useampaan kertaa läpi aina sinne jotain jää, tää on mun mielipide.