Sivu 1/1

Gotlannissa pompsahti!

Lähetetty: 12 Huhti 2012, 21:15
Kirjoittaja Riiska

Lähetetty: 12 Huhti 2012, 21:38
Kirjoittaja appenzell
Kova löytö!

Samalta pellolta löydetty jo 1800-luvulla toinen kätkö jossa 5000 kolikkoa ja nyt arvelevat että tulee 10k hopeaa eli selvästi enemmän kolikoita..

Ohhoh!

Lähetetty: 12 Huhti 2012, 21:51
Kirjoittaja Riiska
Tuli tuossa hauska juttu esiin, kun selailin näitä ruotsinkielisiä sivuja, nimittäin jos oikein osasin kouluruotsilla lukea, niin ensimmäiset "piipparit" on Ruotsissa tuomittu vankilaan. Eli seuraavan lehtijutun alin osio.
http://www.helagotland.se/nyheter/artik ... id=7608914

Lähetetty: 12 Huhti 2012, 23:05
Kirjoittaja appenzell
Riiska kirjoitti:Tuli tuossa hauska juttu esiin, kun selailin näitä ruotsinkielisiä sivuja, nimittäin jos oikein osasin kouluruotsilla lukea, niin ensimmäiset "piipparit" on Ruotsissa tuomittu vankilaan. Eli seuraavan lehtijutun alin osio.
http://www.helagotland.se/nyheter/artik ... id=7608914
Näin on, rikosnimikkeenä joko haudanryöstö tai aarteiden varastamista. Ei käynyt 100 prosenttia selville.

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 00:56
Kirjoittaja rauski
appenzell kirjoitti:Näin on, rikosnimikkeenä joko haudanryöstö tai aarteiden varastamista. Ei käynyt 100 prosenttia selville.
Aarteiden varastaminen/ryöstö :)

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 09:15
Kirjoittaja appenzell
rauski kirjoitti:
appenzell kirjoitti:Näin on, rikosnimikkeenä joko haudanryöstö tai aarteiden varastamista. Ei käynyt 100 prosenttia selville.
Aarteiden varastaminen/ryöstö :)
Ja varmaan muinaismuiston tuhoaminen, raportoimatta jättäminen jne jne. Hmm viedäänköhän Ruotsissa myös piipparit ja auton jne mitä on käytetty rikoksen yhteydessä? Pitää tutkia tätä tapausta vähän enemmän..