Sivu 1/1

Vappupäivän löytöjä

Lähetetty: 04 Touko 2008, 19:25
Kirjoittaja Mariza
"Pakollisen" terassikäynnin jälkeen lähdin vielä lähipellolle vappupäivänä.
Tuloksena erinäistä roinaa, mutta löytyi yksi kolikkokin.


Kuva


Kuva

10 markkaa vuodelta 1929.


Kuva

Tässä samainen kolikko ja muuta roinaa. Pellolla on siis tehty muutakin kuin pelkkiä peltotöitä, katso oikea yläkulma...
Kolikon vieressä vanha nappi ja se pieni esine kolikon lähellä on "joku". Ei mitään käsitystä minkä palanen, painavahko ja vaalean värinen.


Kuva

Tämä löytyi tänään (sunnuntaina) . Muuten köyhän oloinen reissu, mutta en kovin kauan ehtinyt ollakaan. Vaikea oli myös löytää sopivaa peltoa, maanviljelijät ovat jo pelloilla hommissa.
Tämä esine on kooltaan pienehkö, korkeus 3 cm,kantaosa 2 cm.
Anteeksi kuvanlaatu, esineessä on siis kaksi reikää molemmissa sivuissa ja yläosassa.