Vanha kolikko.
Lähetetty: 31 Touko 2008, 13:50
Joo eli olin tänään piippailemassa kotipihallani. Olin käynyt pihan monesti lävitse, mutta nyt päätin suurentaa piippaimen herkkyyttä. Parin minuutin jälkeen tammen vieressä rupesi piippaamaan. Näytti ''Coins'':sia. No, rupesin tietenkin innokaasti kaivamaan ja hetken päästä mullan seasta löytyi kolikko!
Tiesin heti että nyt on kyseessä vanhemman sortin valuuttaa
Kolikossa on iso ''C'' -kirjain ja sen vieressä lukee ''XIV''. Eli kyseessä on Ruotsin valuuttaa. Tietäisikö kukaan mitä vuosimallia kyseinen kolikko on? Nämä kuvatkaan eivät taida hirveästi asiaa auttaa(?).
Ylemmässä kuvassa kolikko on etupuolelta. Siinä on siis se iso ''C'' -kirjain, ja vieressä ''XIV''.

Ja tässä taas kolikon takapuolelta, mutta se on jo niin epäselvä että siitä ei ota mitään selvää.

E: Kolikko on aikaväliltä 1835-1843 (Kiitokset Ykille).
E(2): Nyt sitten olen tutkinut kolikkoa tarkemmin. Kolikko on 1/3 Skilling Banko, vm. 1835. Eli 173 vuotias kolikko
Tiesin heti että nyt on kyseessä vanhemman sortin valuuttaa
Kolikossa on iso ''C'' -kirjain ja sen vieressä lukee ''XIV''. Eli kyseessä on Ruotsin valuuttaa. Tietäisikö kukaan mitä vuosimallia kyseinen kolikko on? Nämä kuvatkaan eivät taida hirveästi asiaa auttaa(?).
Ylemmässä kuvassa kolikko on etupuolelta. Siinä on siis se iso ''C'' -kirjain, ja vieressä ''XIV''.
Ja tässä taas kolikon takapuolelta, mutta se on jo niin epäselvä että siitä ei ota mitään selvää.
E: Kolikko on aikaväliltä 1835-1843 (Kiitokset Ykille).
E(2): Nyt sitten olen tutkinut kolikkoa tarkemmin. Kolikko on 1/3 Skilling Banko, vm. 1835. Eli 173 vuotias kolikko