Sivu 1/1

Takapiharoinaa ja sytytin

Lähetetty: 21 Heinä 2012, 10:32
Kirjoittaja Lu21fer
Pakko oli itekkin laittaa tänne kun perus hylsy/muun takapiharoinan lisäksi löytyi todennäköisesti ainoa esine jonka todennäköisen ilmestymisajankohdan ko.paikkaan voi todentaa virallisista lähteistä, nimittäin kuvan oikeassa laidassa oleva 20mm Shvak lentokonetykin ammuksen sytytin joka on suurella todennäköisyydellä peräisin YAK-9 tai IL-2 koneesta jotka rynnäköivät LPR:n lentokenttää 2.7.1944 klo 20.50 (paikalla majailleen lentolaivueen sotapäiväkirjan mukaan), muuten kevään / kesän piipailut ovat tuottaneet lähes ainoastaan kymmenkunta kiloa hylsyjä kantaleimoilla 1884 - 1972 Berdanista kolmelinjaisen kautta rynkkyyn.








Kuva





Kuva
[/img]

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 18:57
Kirjoittaja ärkoo
Tuo sytytin näyttäisi paremminkin kotimaiselta 20mm It'n sytyttimeltä. Saisitko päämitat siitä miin voisin tarkistaa?

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 19:26
Kirjoittaja Lu21fer
Joo tottahan toki, pituus kiinnityskierteen kanssa 22,90, kierreosan pituus 8,03 , halkaisija kierteen yläpuolelta 17,75 , kierteen halkaisija 15,28.

Nyt kun menit mainitsemaan niin näyttää kyllä uhkaavasti 20x138 B sytyttimeltä mitä kuvista voi todeta, no ei se mitään kun ei niitäkään varmaan pelkän ilonpidon vuoksi oo kaupunkialueella ilmaan ampuiltu. :wink:

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 20:46
Kirjoittaja ärkoo
Vaikuttaisi olevan italialainen 20mm It'n sytytin.