Sivu 1/1
Lähipellon jänniä löytöjä
Lähetetty: 08 Kesä 2008, 09:50
Kirjoittaja Landis
Tuli jälleen käytyä tuossa tavallisella pellolla mutta piipparointiaika oli epätavallinen, myöhään illalla vähän ennen puoltayötä menin ja noin 20 yli 2 tulin.
Löytöjä tuli jokunen raudanpalanen, koska olivat pinnassa, hylsy ja muuta roskaa.
Ja nämä mukavat kolikkolöydöt...
Alumiininen 5 kopeekkaa vuodelta 1845
Ja tämmöinen outo, ei ihan kolikolta näytä, ehkä joku merkki? Vuosiluku on 1852
Ja myös tämmöisiä löytyi, lyijysinetti, jännä osa jostain ja lyijyammus tai vastaava

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 11:05
Kirjoittaja osku
Se on muuten 86,8 prosenttista hopeaa tuo 5 kopeekkainen, ihan hyvä löytö

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 11:15
Kirjoittaja Landis

no joo, on se sitten

Re: Lähipellon jänniä löytöjä
Lähetetty: 08 Kesä 2008, 13:09
Kirjoittaja Hannu
Denezhka, eli denga, eli 1/2 kopeekka.

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 21:45
Kirjoittaja Landis
Iltapäivän esinelöytöjä samaiselta pellolta
Tässä kolme kolikkoa, joista vain yhdestä sai hyvin selvää.
10 penniä vuodelta 1941, sekä erilainen sinetti

jossa vuosiluku 1863

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 18:01
Kirjoittaja Landis
Nämä löytyi toiselta pellolta, kun piipparoin satunnaisesti.

Mitähän löytyy kun piipparoin kunnolla..
Ylhäällä vasemmalla ilmeisesti kopeekka vuodelta 1798, arvosta ei saa selvää. 5 penniä vuodelta 1972 ja alhaalla 10 penniä vuodelta 1867
Lisäksi löytyi vanhan vasaran pää, jotain raudankappaleita, pullonkorkkia...
Lähetetty: 07 Heinä 2008, 21:06
Kirjoittaja Landis
Taas löytyi kolikoita

Näistä ei kyllä juuri saa selvää, voisi yrittää puhdistella varovasti
Vasemmalla ylhäällä on venäjän vallan aikainen ja toinen saattaa olla 5 penniä vuodelta 1915. Sen alla on 5 penninen vähän tuoreempana.

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 20:28
Kirjoittaja Landis
Tällä kertaa ei kolikoita löytynyt mutta jotain kuitenkin. Lenkkiavain ja sitä vasten nojaa joku outo osa...
Alhaalla pari osaa jostain, puolipyöreä on ollut toisesta päästä kiinni.
Roskaakin löytyi, hehkulampun kanta ja littanaksi mennyttä pientä putkea pari pätkää.

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 21:59
Kirjoittaja Etsijä82
Kerroppas onko tuo Ma Hei 07, 2008 lähettämässäsi kuvassa oleva mötikkä lyijyä ja voisiko se olla uuteen uskoon muotoutunut musketinkuula?

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 22:36
Kirjoittaja Landis
Etsijä82 kirjoitti:Kerroppas onko tuo Ma Hei 07, 2008 lähettämässäsi kuvassa oleva mötikkä lyijyä ja voisiko se olla uuteen uskoon muotoutunut musketinkuula?

Ei näyttäisi aivan lyijyä olevan, testasin newforcella ja se ilmoitti varmasti musketinkuulalle eri ID:n kuin tuolle mötikälle.

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 22:45
Kirjoittaja Etsijä82
Mötikkä on sitten varmaankin jonkun kurjan uudenvuoden tinat.

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 18:45
Kirjoittaja Landis
Tulipas jälleen kolikoita pari kaivettua...1/2 skilling, vuosiluku on vähän epäselvä mutta jostain 1700 luvulta ja 1 penni vuodelta 1874
Puolikas lusikka, joka on ehkä hopeaa, koska näkyy jotain leiman näköistä.

Vanhemman oloinen nappi ja oisko tuo reiällinen joku aseeseen liittyvä?
Ja outo ehkä vääntynyt osa joka on kummastakin päästä ollut jossain kiinni. Poikkileikkaus on puolipyöreä.
Lähetetty: 27 Heinä 2008, 22:31
Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä
Kommeita löytöjä

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 19:01
Kirjoittaja sudenkolo
Kyllä hienoja löytöjä
