Sivu 1/1

Lähipellon jänniä löytöjä

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 09:50
Kirjoittaja Landis
Tuli jälleen käytyä tuossa tavallisella pellolla mutta piipparointiaika oli epätavallinen, myöhään illalla vähän ennen puoltayötä menin ja noin 20 yli 2 tulin. :roll:

Löytöjä tuli jokunen raudanpalanen, koska olivat pinnassa, hylsy ja muuta roskaa.
Ja nämä mukavat kolikkolöydöt...

Alumiininen 5 kopeekkaa vuodelta 1845

Kuva

Kuva

Ja tämmöinen outo, ei ihan kolikolta näytä, ehkä joku merkki? Vuosiluku on 1852 :?

Kuva

Kuva

Ja myös tämmöisiä löytyi, lyijysinetti, jännä osa jostain ja lyijyammus tai vastaava

Kuva

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 11:05
Kirjoittaja osku
Se on muuten 86,8 prosenttista hopeaa tuo 5 kopeekkainen, ihan hyvä löytö :)

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 11:15
Kirjoittaja Landis
:D no joo, on se sitten 8)

Re: Lähipellon jänniä löytöjä

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 13:09
Kirjoittaja Hannu
Landis kirjoitti: Ja tämmöinen outo, ei ihan kolikolta näytä, ehkä joku merkki? Vuosiluku on 1852 :?

Kuva

Kuva
Denezhka, eli denga, eli 1/2 kopeekka.

Kuva

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 21:45
Kirjoittaja Landis
Iltapäivän esinelöytöjä samaiselta pellolta :)

Kuva

Tässä kolme kolikkoa, joista vain yhdestä sai hyvin selvää.
10 penniä vuodelta 1941, sekä erilainen sinetti :? jossa vuosiluku 1863

Kuva

Kuva

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 18:01
Kirjoittaja Landis
Nämä löytyi toiselta pellolta, kun piipparoin satunnaisesti. 8) Mitähän löytyy kun piipparoin kunnolla.. :D

Kuva

Ylhäällä vasemmalla ilmeisesti kopeekka vuodelta 1798, arvosta ei saa selvää. 5 penniä vuodelta 1972 ja alhaalla 10 penniä vuodelta 1867 :)

Lisäksi löytyi vanhan vasaran pää, jotain raudankappaleita, pullonkorkkia...

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 21:06
Kirjoittaja Landis
Taas löytyi kolikoita 8) Näistä ei kyllä juuri saa selvää, voisi yrittää puhdistella varovasti :)
Vasemmalla ylhäällä on venäjän vallan aikainen ja toinen saattaa olla 5 penniä vuodelta 1915. Sen alla on 5 penninen vähän tuoreempana. :roll:

Kuva

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 20:28
Kirjoittaja Landis
Tällä kertaa ei kolikoita löytynyt mutta jotain kuitenkin. Lenkkiavain ja sitä vasten nojaa joku outo osa... :?
Alhaalla pari osaa jostain, puolipyöreä on ollut toisesta päästä kiinni.
Roskaakin löytyi, hehkulampun kanta ja littanaksi mennyttä pientä putkea pari pätkää. :roll:

Kuva

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 21:59
Kirjoittaja Etsijä82
Kerroppas onko tuo Ma Hei 07, 2008 lähettämässäsi kuvassa oleva mötikkä lyijyä ja voisiko se olla uuteen uskoon muotoutunut musketinkuula? :?

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 22:36
Kirjoittaja Landis
Etsijä82 kirjoitti:Kerroppas onko tuo Ma Hei 07, 2008 lähettämässäsi kuvassa oleva mötikkä lyijyä ja voisiko se olla uuteen uskoon muotoutunut musketinkuula? :?
Ei näyttäisi aivan lyijyä olevan, testasin newforcella ja se ilmoitti varmasti musketinkuulalle eri ID:n kuin tuolle mötikälle. :?

Lähetetty: 12 Heinä 2008, 22:45
Kirjoittaja Etsijä82
Mötikkä on sitten varmaankin jonkun kurjan uudenvuoden tinat. 8)

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 18:45
Kirjoittaja Landis
Tulipas jälleen kolikoita pari kaivettua...1/2 skilling, vuosiluku on vähän epäselvä mutta jostain 1700 luvulta ja 1 penni vuodelta 1874 :)

Kuva

Puolikas lusikka, joka on ehkä hopeaa, koska näkyy jotain leiman näköistä. :roll: Vanhemman oloinen nappi ja oisko tuo reiällinen joku aseeseen liittyvä?
Ja outo ehkä vääntynyt osa joka on kummastakin päästä ollut jossain kiinni. Poikkileikkaus on puolipyöreä.

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 22:31
Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä
Kommeita löytöjä :D

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 19:01
Kirjoittaja sudenkolo
Kyllä hienoja löytöjä 8)