Sivu 1/1

löytöjä neljältä vuosisadalta

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 12:14
Kirjoittaja raffe
Eilisen peltopiippailun tuloksia:

1/4 öre 1644
1 öre 1724
2 öre 1750
1/2 skilling 1799
2/3 skilling banco 1837
5 p 1866
10 mk 1953

lisäksi solki ja piikivi iskos jolla ikää jo tuhansia vuosia(löytyi 5 pennisen kuopasta)
Kuva

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 12:59
Kirjoittaja Etsijä82
Millä etsimellä löysit kyseiset esineet?

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 13:16
Kirjoittaja raffe
bounty hunter sharp shooter 2:lla

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 13:19
Kirjoittaja Hannu
Näyttääkö solki vanhemmalta? Joskus nekin ovat vanhempaa tekoa, vaikka näyttävät varsin tuoreilta. Hieno tuo piikiven pala - mahtaa löytyä esim. keramiikkaa samalta alueelta..?

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 13:26
Kirjoittaja Etsijä82
Mitenkä syvältä löysit kyseiset kolikot pellolta?

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 13:35
Kirjoittaja raffe
kyllä solkikin aika vanha taitaa olla,aika vaikea arvioida kun ei ole solki asiantuntija.pelto oli juuri kynnetty mutta sateen jälkeen voisi löytyä savi astian palojakin helpommin.

Täällä Eurassa on asuttu jo 7000 vuotta joten täällä saattaa piiparilla tehdä todellisia löytöjä.

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 13:38
Kirjoittaja raffe
0-20 sentin syvyydestä löytyivät.1/2 skillinki oli pinnalla näkyvissä.

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 14:34
Kirjoittaja raffe
yksi unohtui listalta ja kuvasta

1 öre 1724
Kuva

Kuva

Lähetetty: 01 Elo 2008, 00:38
Kirjoittaja Aquila
Hienoja löytöjä :) . Sielläpäin taitaa olla tosi vanhoja peltoja. Itsellä tarttui tänään haaviin 2 kopeekkaa vuodelta 1812.