Sivu 1/1

Maksettu löytöpalkkio plootuista

Lähetetty: 18 Marras 2012, 10:56
Kirjoittaja raiban
Tässä muutama juttu plooturaha löydöistä 1980-90-luvun taitteesta ja tuo silloinen löytöpalkkio,joka oli mielestäni aika mojova :shock:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: 18 Marras 2012, 11:33
Kirjoittaja Taurus
Jostain luin että Espoosta lespuskin metsästäkin löytyi taannoin joku plootujemma.

Lähetetty: 18 Marras 2012, 14:06
Kirjoittaja patti
Tiedän yhden tänä vuonna löytyneen plootukätkön (6 kpl), josta MV ei ollut kiinnostunut ja löytäjä(t) saivat pitää plootut.

Lähetetty: 18 Marras 2012, 15:16
Kirjoittaja Kätkäläinen
Onkohan jo löytynyt niin sanottu sovion aarre, mistä mainitaan viimeisen kuvan oikean puoleisen jutun lopussa? Tiedän myös muutaman jutun missä on upotettu kirkonkellot järveen piiloon, eikä sitten ole löytynytkään upottavasta pohjasta. Taitaa suurin osa jutuista olla legendaa?

Lähetetty: 27 Marras 2012, 20:49
Kirjoittaja Sulikka
Kätkäläinen kirjoitti:Onkohan jo löytynyt niin sanottu sovion aarre, mistä mainitaan viimeisen kuvan oikean puoleisen jutun lopussa? Tiedän myös muutaman jutun missä on upotettu kirkonkellot järveen piiloon, eikä sitten ole löytynytkään upottavasta pohjasta. Taitaa suurin osa jutuista olla legendaa?
Ei ole täälläkään päin enää oltu plootuista kiinnostuttu ja sama kirkonkello tarina elää myös täällä. Olisiko tuo vanhan ajan kaupunkilegenda? Viimeksi olin itsekin sitä kaivamassa kirkon läheiseltä pellolta ja signaali oli kyllä erittäin hyvä: syvältä, iso ja pyöreän mallinen. Paikallinen isäntäkin oli kaivamassa ja muisteli ettei paikassa ole kaivoakaan... no siellä puolen metrin paikkeilla sitten oli kaivo, joka oli peitetty kivellä :D

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 19:05
Kirjoittaja ihis81
Sulikka kirjoitti:
Kätkäläinen kirjoitti:Onkohan jo löytynyt niin sanottu sovion aarre, mistä mainitaan viimeisen kuvan oikean puoleisen jutun lopussa? Tiedän myös muutaman jutun missä on upotettu kirkonkellot järveen piiloon, eikä sitten ole löytynytkään upottavasta pohjasta. Taitaa suurin osa jutuista olla legendaa?
Ei ole täälläkään päin enää oltu plootuista kiinnostuttu ja sama kirkonkello tarina elää myös täällä. Olisiko tuo vanhan ajan kaupunkilegenda? Viimeksi olin itsekin sitä kaivamassa kirkon läheiseltä pellolta ja signaali oli kyllä erittäin hyvä: syvältä, iso ja pyöreän mallinen. Paikallinen isäntäkin oli kaivamassa ja muisteli ettei paikassa ole kaivoakaan... no siellä puolen metrin paikkeilla sitten oli kaivo, joka oli peitetty kivellä :D

No mitäs sitten kun kaivo löytyi?...Kuinka jatkuu?

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 20:19
Kirjoittaja Sulikka
No kaivo kiinni, spekulaatiot päälle ja uusia haasteita kohti.