Lupaa vaaditaan

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
tipu
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja tipu »

Moi
Onkohan kukaan teistä törmännyt vastaavaan :
Olin aamusella heiluttelemassa metallin etsintä Tuusniemen laiva ja uima rannan ympäristössä. Vähän ajan kuluttua paikalle karautti isolla kuorma autolla kunnan työntekijä.
Hän ilmoitti ettei Tuusniemen kunnan mailla saa heilutella etsintä ilman tekniseltä johtajalta anottua lupaa .Hän kehoitti menemään kunnan virastoon johtajan pakeille anomaan hielutus lupaa. Äimistelin asiaa ja sanoin etten tohdi mennä niin suuren johtajan pakeille kun ei ole edes pukua päällä. Aikamme siinä tarinoitiin, näytin hänelle saalini
muutama kiiltävä euro kolikko ja näytin miten minä käytän etsintä . Lupsakkana savolaisena hän soitti johtajalle ja niinpä sain väliaikais luvan jatkaa etsintää.
Jos joku on sattumoisin menossa Tuusniemelle niin kannattaa anoa lupa ensin tekniseltä johtajalta :D
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

Re: Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Kyllähän ne kunnat ja kaupungit vaativat maillaan piipparointiin yleensä ns. maankäyttöluvan jossa luvan tarkoitus on eritelty, esim; Metallinetsimen käyttö kaupungin omistamilla kiinteistöillä.
Joensuussa kolmen vuoden lupa ns. vanhan joensuun alueelle maksaa 70€ + alv, eli 86€.
En tiedä moniko on luvan hakenut mutta minä sen otin ja sillä saan sitten vapaasti piipparoida kaikissa kaupungin puistoissa, uimarannoilla, yms. kaupungin omistamilla maa-alueilla, eikä tarvitse pelätä paikalle kurvaavia kaupungin miehiä/naisia.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Mulla kävi kesällä niin, että olin yksi kaunis ja varhainen aamu erään kaupungin puistossa "viettämässä omaa aikaa", kun huomasin, että suoraan kohti ajaa kaupungin huoltoauto. Ja jatkaa aina vaan suoraan kohti. Lupa oli laukussa ja kertasin mielessäni Linnunradan Liftarien ensimmäisen ohjeen: "Don't panic!". No siihen viereenhän ne ajoi, pomppasi autosta ulos ja alkoi roskia keräämään. Heitin vitsinä että "kato - samalla asialla ollaan" :) Hymyt oli herkässä molemmin puolin :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Kylläpäs on Tuusniemen kunta ahneenoloinen, täytyy varoa noin ahnetta paikkakuntaa :twisted:
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

tarhuri kirjoitti: 26 Tammi 2020, 16:20 Kylläpäs on Tuusniemen kunta ahneenoloinen, täytyy varoa noin ahnetta paikkakuntaa :twisted:
Tyyristä tuntuu olevan kyllä. Kukahan/mikä on hinnan päättänyt?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

Re: Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Tuo hintaesimerkki oli siis Joensuusta, Tuusniemen asioista ja hinnoista en tiedä...
Mutta vähän lohduttaa että lupa on sentään 3 vuotinen, joten eihän tuosta vuotta kohden tule kuin röppöpullon hinta... :D
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Lupaa vaaditaan

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Kuitenkin :evil:
Vastaa Viestiin