Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Olen uusi harrastuksen parissa ja nyt kyselenkin seuraavaa:
Löytyykö Itä-Uudeltamaalta/ Porvoosta lähiympäristöineen ketään joka harrastaa piipparoimista? Olisi mukava tavata joku muukin kuka harrastaa, ja mennä vaikka kimpassa johonkin piippailemaan. :D
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
Jedward
Raavas Tonkija
Viestit: 976
Liittynyt: 13 Syys 2008, 10:41
Paikkakunta: Porvoo

Re: Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja Jedward »

Urmas kirjoitti:Olen uusi harrastuksen parissa ja nyt kyselenkin seuraavaa:
Löytyykö Itä-Uudeltamaalta/ Porvoosta lähiympäristöineen ketään joka harrastaa piipparoimista? Olisi mukava tavata joku muukin kuka harrastaa, ja mennä vaikka kimpassa johonkin piippailemaan. :D
Morjens Urmas!

Mietitään yhteistä piippailuhommaa sitten kun palaan ensi viikolla Suomeen täältä keskieuroopasta.
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.

Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Selvä tehdään niin. Ei taida olla muita tältä suunnalta.
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Asiasta kolmanteen, missä vaiheessa olet Jedward hankkinut Deeptech vista relic etsimen ja mitkä ovat mietteesi ko. etsimestä?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Jedward
Raavas Tonkija
Viestit: 976
Liittynyt: 13 Syys 2008, 10:41
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Jedward »

Etsijä82 kirjoitti:Asiasta kolmanteen, missä vaiheessa olet Jedward hankkinut Deeptech vista relic etsimen ja mitkä ovat mietteesi ko. etsimestä?
Palataan Vistaan sitten vähän myöhemmin, kunhan olen saanut testatuksi sitä vähän myös Suomenkin olosuhteissa.
Nyt pitää lopettaa, kun täällä aletaan patistaa lähtemään vuorille :)
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.

Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Avatar
MaanMatonen
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 03 Loka 2012, 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Re: Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja MaanMatonen »

Urmas kirjoitti:Olen uusi harrastuksen parissa ja nyt kyselenkin seuraavaa:
Löytyykö Itä-Uudeltamaalta/ Porvoosta lähiympäristöineen ketään joka harrastaa piipparoimista? Olisi mukava tavata joku muukin kuka harrastaa, ja mennä vaikka kimpassa johonkin piippailemaan. :D
Moi, olen uusi harrastaja täältä Sipoon puolella, mutta porvoossa tulee välillä käytyä isän luona, itse olen miettinyt että nuo Stensbölen kartanon lähialueet vaikuttavat melko lupaavilta.
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Moi.
Luulen että voi olla vaikeata saada saada lupia Stensböleen kartanon maille.
Paikan omistaa tietääkseni Svenska litteratursällskapet i Finland rf.
Mutta kyllähän muita paikkoja löytyy missä harrastaa. Itse ole laittanut ihmisille kirjeitä, sähköpostia, soittanut ja käynyt. Jokaisella tavalla olen lupia saanut.
Eikös Sipoostakin luulisi löytyvän mielenkiintoisia paikkoja? Onhan sielläkin kartanoita ja kuninkaantie kulkee läpi.. :wink:
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
Erik
Innostunut Etsijä
Viestit: 84
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Erik »

Porvoo ei ole liian kaukana täältä koillisesta Helsingistä. Voin lähteä mielellään mukaan jos paikkoja löytyy. Mukava tavata uusia ihmisiä harrastuksen parista. :)
Garrett pointteri,
Fiskars snadi lappari,
Scoop,
Horihori.
Avatar
MaanMatonen
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 03 Loka 2012, 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja MaanMatonen »

Urmas kirjoitti:Moi.
Luulen että voi olla vaikeata saada saada lupia Stensböleen kartanon maille.
Paikan omistaa tietääkseni Svenska litteratursällskapet i Finland rf.
Mutta kyllähän muita paikkoja löytyy missä harrastaa. Itse ole laittanut ihmisille kirjeitä, sähköpostia, soittanut ja käynyt. Jokaisella tavalla olen lupia saanut.
Eikös Sipoostakin luulisi löytyvän mielenkiintoisia paikkoja? Onhan sielläkin kartanoita ja kuninkaantie kulkee läpi.. :wink:
No onhan täällä Sipoossa peltoa ainakin yllin kyllin :) ja jokainen kyläkin on mainittu maakirjoissa viimeistään 1400-1500 luvulla ja kestikievareita on ollut kymmeniä, minulla vaan toi liikkuminen pidemmälle on hiukan rajallista vielä noin kuukauden, kunnes saan ajokortin :cry:
Avatar
Hazelwood
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 10:56
Paikkakunta: Vantaa

Mukana

Viesti Kirjoittaja Hazelwood »

Vois täältä Vantaaltakin osallistua jos ajankohta vaan sopii...illat pimenee niin äkkiöä että taitaa mennä viikonlopputouhuiksi säiden asettamissa rajoissa.
Vanhin raha: 5 p, 1866
SalainenAce 250
Garrett pro-pointer
erinäiset kaivuuvehkeet ja vermeet
Uusi etsin: 98,32% jäljellä
Avatar
MaanMatonen
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 03 Loka 2012, 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja MaanMatonen »

valitettavasti en kyllä itse varmaan enään tällä kaudella ehdi järjestää mitään, mutta ehkä ensi keväänä, onhan tässä talvi aikaa tutkia kunnan historiankirjoja ja ajella katselemaan paikkoja :D
AtteLesk
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 07 Kesä 2013, 16:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja AtteLesk »

Morjens!
Täällä vasta alottanut kaverin laitetta lainaava harrastaja joka vois hyökätä seuraan jos täällä porukka järvenpää-porvoo akselilla käy piippailemassa.
En oikee ite tiedä vielä hyviä paikkoja joissa käydä eikä tekniikkakaan ole kovin halussa eli seura olisi tervetullutta.
pikajunameksikon
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:04
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja pikajunameksikon »

[quote="Urmas"]Olen uusi harrastuksen parissa ja nyt kyselenkin seuraavaa:
Löytyykö Itä-Uudeltamaalta/ Porvoosta lähiympäristöineen ketään joka harrastaa piipparoimista? Olisi mukava tavata joku muukin kuka harrastaa, ja mennä vaikka kimpassa johonkin piippailemaan. :D[/quote]

Moro Urmas!

Kyllä meitä olis viime syksynä harrastuksen aloittaneita porvoolaisia ynnä lähikuntalaisia. Perustimme talvella oikein yhdistyksen nimeltä Itä-Uudenmaan Menneisyyden Metsästäjät ry:n (www.i-umm.fi) tarkoituksenamme vaan pitää hauskaa ulkoilmaharrastuksen ja historian parissa. Meillä on jokunen yhdistykseen jo uskaltautunut ja jokunen piipparin ostanut. Kotisivut on avattu vajaa pari viikkoa takaperin ja tässä vähän etsitään itseämme ja sitä tyyliä joilla harrastusta voi vastuullisesti harrastaa. Porvoon museoväen kanssa käydään vähän pelisääntöjä läpi. Mitään natsien kadonnutta kulta-aarretta ei - vielä - ole löytynyt mutta jotain pientä kuitenkin ja tärkeintähän tietysti on yhteenkokoontuminen ja hauskanpitäminen ja uuden oppiminen. Jos seuraa kaipaat niin liity vaan joukkoon julmaan ja kauhiaan ja jos itse tiedät täältäpäin piippailupaikkoja niin aina parempi.
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Moi. Olisi mukava tavata joku teidän yhdistyksestä ja jutella lisää yhteisestä harrastuksesta. Missäpäin te tapailette? Jos voisi tulla piipahtamaan, ja piippailemaan.. :D
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
pikajunameksikon
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:04
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikajunameksikon »

Urmas kirjoitti:Moi. Olisi mukava tavata joku teidän yhdistyksestä ja jutella lisää yhteisestä harrastuksesta. Missäpäin te tapailette? Jos voisi tulla piipahtamaan, ja piippailemaan.. :D

Moi ja tavataan toki, käydäään vaikka sumpilla tai vissyllä. Olisi tosiaan mukava tutustua paikallisiin piippaajiin. Perjantai-aamusta alkaa vuorovapaat niin siitä eteenpäin on toista viikkoa vapaata. Profiilistani pitäis löytyä spostilinkki niin pistä meiliä ja kahellaan... :D
40 vee täyttänyt tuotantomies öljynjalostamon syövereistä harrastuksinaan piipparointi ja politikointi.

C.Scope CS770XD
C.Scope CS990XD
Bullseye 2 pinpointer
Filosofi
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Elo 2013, 00:01

Viesti Kirjoittaja Filosofi »

Morjenstaa!

Tääl ois yks piippauksest kiinnostunu kaveri Askolasta, itse en vielä laitetta tai muutakaan omista, mutta kukapa tietää jos tarpeeks innostuu ni saattaa joutua sijottamaanki hieman ^^

Kuinkas aktiivista/laajaa porukkaa tääl Porvoo-Askola akselilla on? :)

Muutamaa profiilia tältä seudulta jo vakoilinki ja ainakin näyttäis porvoosta jotain löytyvän :)

Eipä mulla oikeestaa mitään muuta ihmeellisempää, kuhan tulin morjenstaa kun kerran löysin tälläsenki osion täält :)
romu&rautaa
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 18:22
Paikkakunta: Monninkylä

Viesti Kirjoittaja romu&rautaa »

Askolan kunnasta... monninkylästä hei
xterra705
NEL Sharpshuter 18,75kHz
NEL Storm 18,75kHz
Excalibur II
Garret Propointer
Koss Kuulokkeet
Lapio.. 125kgmagneettos
M9Sandscoop + rei´itetty äyskäri
Vanhin kolikko = 2 Kopeks 1813

Ei tartte olla iso vika, jos se on päässä!
pikajunameksikon
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:04
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikajunameksikon »

Filosofi kirjoitti:Morjenstaa!

Tääl ois yks piippauksest kiinnostunu kaveri Askolasta, itse en vielä laitetta tai muutakaan omista, mutta kukapa tietää jos tarpeeks innostuu ni saattaa joutua sijottamaanki hieman ^^

Kuinkas aktiivista/laajaa porukkaa tääl Porvoo-Askola akselilla on? :)

Muutamaa profiilia tältä seudulta jo vakoilinki ja ainakin näyttäis porvoosta jotain löytyvän :)

Eipä mulla oikeestaa mitään muuta ihmeellisempää, kuhan tulin morjenstaa kun kerran löysin tälläsenki osion täält :)
Moro! Täältä Askolan Monninkylästä minäkin. :o
40 vee täyttänyt tuotantomies öljynjalostamon syövereistä harrastuksinaan piipparointi ja politikointi.

C.Scope CS770XD
C.Scope CS990XD
Bullseye 2 pinpointer
Filosofi
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Elo 2013, 00:01

Viesti Kirjoittaja Filosofi »

Bongasin eilen jonkun ettimässä aarteita Saksalan pelloilla? Kuka tunnustaa? ^^ Olisin tullu turisemaan (häiritsemään), mutta kiirettä pukkas :)
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Tunnustan.. :D olisit tullut vaan juttelemaan.
Missäpäin itse etsiskelet?
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
Hannu Hanhi
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hannu Hanhi »

Terve.
Meikä asustelee täällä Keravalla. Satunnaisesti piippailen jos vaan töiltäni ehdin.
Jos jonkinlaista piippailupeltoa tai paikkaa jostain löytyy niin tulisin mielelläni mukaan. Yksi ylimääräinen laitekin löytyy lainaksi. Tai kaksi mutta toinen on sellainen "lasten" malli.
Ace250+isompi kela.
Minelab Musketeer Advantage 10.
Garret pinpointteri+Fiskarsin taitettava.
Timppa86
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Marras 2013, 11:38
Paikkakunta: Askola

Re: Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja Timppa86 »

Aloittelija Askolasta ilmoittautuu.
paripäivää sitten sain garrett ace 250 postista nopea kokeilu iltapimeässä omalla pihalla yhden piipin kaivoin ylös (pullonkorkki). Oisko Askolan poppoolla mielenkiintoa joskus porukassa piippailla ja vähän ehkä jakaa arvokkaita vinkkejä?
Filosofi
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Elo 2013, 00:01

Re: Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja Filosofi »

Tänää bongasin pari kaveria Askolassa menossa piippailemaan, ketkä tunnustaa? :D
Taaskaan ei kyllä kerenny pysähtyä kyselemään tyhmiä :(
AtteLesk
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 07 Kesä 2013, 16:58
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Itä-Uusimaa ja lähiympäristö?

Viesti Kirjoittaja AtteLesk »

Hellou!
Järvenpääläinen aloitteleva piippari ilmoittautuu!
Eilen tilasin ace 250:n ja olisi mukava lähteä laitetta ulkoiluttamaan muiden harrastajien kanssa.
Ketään "aktiivisia" harrastajia lähistöllä?
Vanhin kolikko: 1 öre 1746
Garrett Ace 250
Garrett Pro pointer
Vastaa Viestiin