Toivomus

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Tero
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Touko 2007, 20:32
Paikkakunta: Akaa

Toivomus

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tulisipa kesä jo että pääsisi piippaileen. :lol: :lol:
Tässä talven aikana on tullut tutkittua kirjoja ja karttoja uusien piipparointipaikkojen löytämiseksi.
Huomasin viime kesänä gps+maastokartta on oivapeli piipparoidessa saa löytöpaikan kordinaatit helposti muistiin jos joskus on tarvista. Myös siittä näkee kuljetun reitin ,reitin pituuden ja missä sen hetkinen sijainti.(vaikka ei siihen pidä 100% luottaa)
Bounty Hunter Quick Draw Pro
Garrett Ace 250
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

No älä muuta sano,kesä saisi tulla nopeammin.Olisihan tuollainen gps laite aika kätevä uusia paikkoja etsiessä. 8)
Viimeksi muokannut Etsijä82, 03 Tammi 2009, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Siis oliko aiheen otsikon "toivomus" se, että tulisi kesä? No joo sopii munkin puolesta, mutta ei kai siitä olis uutta aihetta tarvinu tehdä... :roll:

Määkin olen koittanut vähän karttoja tutkia ja tehdä listaa mieleeni paikoista, joissa kannattais käydä haravoimassa. Täytyy tehdä se vielä paperille niin ei unohdu.

GPS:n hyödyllisyydestä on ollut puhetta aiemminkin. Itsellä se on lähes joka paikassa mukana. Keväällä hankin Garmin Colorado 300:n, jota pääasiallisesti käytän geokätköilyssä ja maastopyöräilyssä. Aikaisempana vehkeenä oli Garmin etrex Legend C.
Kuvia mm. GPS laitteistani ja geokätköilystä löytyy TÄÄLTÄ

Alkuviikosta sain kotiovelle toimitettuna tilaamamme videokameran. Noin 7 vuotta sellaisesta olen haaveillut ja reilu 4 vuotta sitten mulle semmonen luvattiinkiin. No kuitenkin jahka maa sulaa ja tonne ulos pääsee piippailemaan niin lupaan ruveta tehtailemaan ehkäpä Suomen ensimmäisiä metallinilmaisinharrastevideoita. Julkaisu ainakin YouTubeen ja katsotaan, jos ne saisi paremmin hostattua jonnekkin, missä videonlaatu ei raiskaantuisi niin pahasti...
Itseasiassa käytiin tosa vähän ennen jouluaattoa kuvaamassa piippailua lainakameralla, kun maa oli sula, mutta eipä noi avuttomat -95 syntyneet pojat saa purettua videota koneelle. Kuulemma kaatuu kone joka kerta... No enpä mä oikeastaan mitään sieltä beachvolley kentältä löytänytkään. :?
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Tero
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Touko 2007, 20:32
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tero »

Mulla melkein aina mukana Magellan Explorist 500 gps johon olen ollut ihan tyytyväinen ainoa huonopuoli on että maastokartat ovat kalliita.
Olen kanssa mietiskelly silloin tällöin piipparointi videoiden tekemistä,olisi hienoa katsella suomalaistenkin tekemiä videoita.
Bounty Hunter Quick Draw Pro
Garrett Ace 250
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Olisihan nuo suomalaiset youtube etsintävideot tosi mahtava juttu,jos joku sinne kehtaisi niitä pistää.
Mulla on tuo panasonicin dmc-fx01 digikamera,jolla saa kuvattua aika hyvä tasoista video kuvaa,mutta en itse taida kehdata kuvata itseäni piipparoimassa ainakaan yleiseen levitykseen tarkoitettuna,joutuu vielä naurunalaiseksi. :lol: :lol:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Tero kirjoitti:ainoa huonopuoli on että maastokartat ovat kalliita.
Eiköhän noi kartat saa ladattua netistäkin, jos vaan uskaltaa. Laitontahan se on, mutta...
Etsijä82 kirjoitti:en itse taida kehdata kuvata itseäni piipparoimassa ainakaan yleiseen levitykseen tarkoitettuna,joutuu vielä naurunalaiseksi. :lol: :lol:
No mä oon oikeestaan tosi ujo ja epäsosiaalinen tyyppi huonolla itsetunnolla, joten en tiiä mitä tästäkään tulee.. Pari kertaa yrittänyt selittää yksin kameralle jotain, mutta ei oikee osaa puhua ja parin otoksen jälkeen tulee semmonen "Ei vi**u antaa olla"...
Kameralle puhuminen muiden ihmisten kuullen onkin jo aika haaste!

Täytyy kuitenkin yrittää. Ehkä se hetken harjoittelun jälkeen luonnistuu paremmin ja kun pari kertaa onnistuu ja näkee itsensä ruudulta ja toteaa, että enhän mä nyt surkeelta näytäkkään... Eihän sitä nyt ole edes ihan pakko kuvata itseään vaan kuvaa sen mitä itse näkee.

On käynyt myös mielessä, jos yrittäisi "juontaa" videonsa englanniksi. :D Saisi varmasti enemmän kansainvälistä kiinnostusta, mutta voi olla aika hyvä näky, kun tällänen henkinen mursu, joka ei ole oikeastaan koskaan puhunut livenä englantia paitsi sen mitä on ollut koulussa pakko alkaisi selittää. Dubbaus ja tekstitys on tietysti toinen vaihtoehto.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Jep toi gps on itellä hankinnassa ensi kaudelle kertaalleen eksyin sienessä.Kesää odotellessa muutama paikka jo tiedossa katsotaan mitä sieltä rupeaa nousemaan.
Garrett Ace 250
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jos noita videoita aikoo rupeta tekemään,niin varmaan kannattaa olla hommassa mukana kuvaaja+piipparoija,muuten saattaa homma mennä turhan monimutkaiseksi touhuksi. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

video

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Huomio etsijä82!!! Voisin tulla kuvaamaan videokameralla piiparointiasi. Eipä taida,vielä olla yhtään kotimaista etsintä videoo netissä?? ei ainakaan ole meikäläisen kohdalle sattunut :?
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

No hittolainen. Tässähän alkaa ressaantuu, jos aion olla eka. :D

Netissähän oli aikoinaan YLE areenalla jonkin aikaa esillä 11.1.08 klo 19:20 TV2 Kamera kiertää ohjelmassa esitetty piippailu pätkä.
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... .php?t=484

Eli periaatteessa ei ihan täysin puhtaasti voi ensimmäistä videota tehdä. Mutta onhan se kuitenkin ihan eri asia kuvata itse omaa harrastustaan ja jakaa sitä netissä kuin, että ammattilaiset kuvaavat sitä televisioon... :roll:
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

No katsotaan noita mahdollisia piipparointi video hommia keväämmällä,kunhan lumet alkavat sulamaan kunnolla. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

video

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Palataan astialle keväämmällä... :D
Vastaa Viestiin