Haarukka 2015 (Yhteenveto)

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (taas kultaa)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kiitos onnitteluista.
Hetken jo näytti että paan pillit pussiin ja lopetan huispaus kauden tähän onnistuneeseen reissuun, mutta pitkän ajan sääennuste lupaa normaalia lämpimämpää syksyä. Eli eiköhän kausi vielä jatku ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1023
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Re: Haarukka 2015 (taas kultaa)

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Kullasta myöhästyneet onnittelut täältäkin .
Niin kauan jatketaan kun maa on sula.
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
FallenOne
Metallinetsijä
Viestit: 201
Liittynyt: 14 Elo 2012, 16:31
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Haarukka 2015 (taas kultaa)

Viesti Kirjoittaja FallenOne »

Onnea! Tämä viikko vaikuttaa vielä ainakin lämpimältä. Voipi kyllä silti olla ettei veteen enää tarkene.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (Örkki)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Parin tunnin puistokävely, ei mitään ihmeempää. Nyt kaivelin jotakin yli 5cm syvyydestäkin, vaikka tässä puistossa ne on aina olleet viinapullon korkkeja.

Kuva

Tuo isoin kolikko oli poikkeus korkkilinjasta. Onko tuo niinku oikeasti 1/4 Öre jostakin 1600luvulta :shock: Ainakin se on ollut maassa pitkään, toisesta puolesta ei erota missä multa loppuu ja kolikko alkaa.

Mikä logo tuo "S-merkki" on? Ei oo vanha kun takana on liimatyyny jolla on ollut kiinni, ihan uteliaisuuttani kyselen.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Hanuma49
Kunniajäsen
Viestit: 1175
Liittynyt: 13 Loka 2013, 21:38
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Haarukka 2015 (Örkki(?) puistosta)

Viesti Kirjoittaja Hanuma49 »

Hieno löytö toi Örvelöinen puistosta.. olisiko vanhaa peltomaata.. tai ajettu jostain maata muualta!
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä :)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (Örkki(?) puistosta)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Hanuma49 kirjoitti:Hieno löytö toi Örvelöinen puistosta.. olisiko vanhaa peltomaata.. tai ajettu jostain maata muualta!
Täyttömaata itse epäilen, tai sitten kolikko on heitetty mereen kaupungin perustamisen aikoihin :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Haarukka 2015 (Örkki(?) puistosta)

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Onpa oudonvärisiä mynttejä :? Piti oikein kuvaa suurentaa tunnistaakseen :)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (Örkki(?) puistosta)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Fisherman kirjoitti:Onpa oudonvärisiä mynttejä :? Piti oikein kuvaa suurentaa tunnistaakseen :)
Olet oikeassa. Unohdin että puun värinen tausta yhdessä automaattiseen valkotasapainon säätöön vääristää värejä melkoisesti :oops:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Haarukka 2015 (Örkki(?) puistosta)

Viesti Kirjoittaja Indian »

Hienoa, että löytyy Raahestakin noita puisto örkkejä :D . Tuo on kuningatar Kristiinan aikainen n. 1600- luvun puolivälistä.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (Örkki(?) puistosta)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Indian kirjoitti:Tuo on kuningatar Kristiinan aikainen n. 1600- luvun puolivälistä.
Vuorokauden öljyssä liottamisen jälkeen sain vuosiluvun viimeisistä numeroista alaosat näkösälle, yläosat uupuu kun on noin pahasti lyöty sivuun. Näyttää vahvasti olevan 1635. Eli on vanhempi kuin Raahe, joka on perustettu vuonna 1649.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (Yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Eiköhän tämä kausi ala olla paketissa. Tuntuu että aina on vähintään kaksi seuraavista:
-tuulee rajusti
-sataa
-on pakkasta
-on pimeää

Kävin kippaan euro-ämpärin pankkiautomaattiin:

Kuva

Ämpäri painoi noin 3kg.

Jalometalleja
Kultaa: 7,5grammaa
Hopeaa: n.50grammaa

Jokaisen huispaus reissun jälkeen olen ottanut valokuvan löydöistä. Näitä kuvia on 82 kappaletta.
Kela viuhunut reissuilla yleensä 1-5 tuntia, eli aikaa käytetty yhteensä varmaankin 200 tuntia. Tästä abaut 10h pelloilla.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
jarppa
Raavas Tonkija
Viestit: 702
Liittynyt: 13 Elo 2015, 20:42
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Haarukka 2015 (Yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja jarppa »

Ihan kiva saldo :D
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haarukka 2015 (Yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Jokaisen huispaus reissun jälkeen olen ottanut valokuvan löydöistä. Näitä kuvia on 82 kappaletta.
Kela viuhunut reissuilla yleensä 1-5 tuntia, eli aikaa käytetty yhteensä varmaankin 200 tuntia.
Hyvään saldoon olet päässyt. Miten vertaisit tätä kautta viime kauteen, menikö paremmin vai huonommin?

Mutta en voi muuta kuin kiittää sinua tämän vuoden löytöketjustasi. Kirjoituksesi on tullut luettua, vaikka en ole joka kirjoitukseen kommentoinut. On ollut kiintoisaa lukea kokemuksiasi Garrettin etsimistä ja keloista sekä Golden Maskin etsimistä. Toivottavasti saan lukea etsintäreissuistasi myös ensi vuonna.

Minulla on tällä hetkellä täsmälleen saman verran puistoreissuja takana, mutta eiköhän niitä tule vielä muutama lisää jos vain kelit sallii. Mielessä kummittelee löytää vielä 4,80€, että etsimet olisi kuitattu 50%:sti. Taulukkolaskentaohjelman käyttäminen etsintäreissujen dokumentoiniin tarjoaa mitä älyttömämpiä tavoitteita seuraaville etsintäreissuille. :lol:
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2015 (Yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Hyvään saldoon olet päässyt. Miten vertaisit tätä kautta viime kauteen, menikö paremmin vai huonommin?
Aika erilaiset kaudet vaikka sama harrastus :)
Viime kaudella tunteja tuli enemmän ja reissujen saldo vaihteli rajummin. Välillä menin liian ilmeisille paikoille ja saalina pelkkää roskaa kun muut harrastajat oli ehitneet ennen minua, välillä taas osui ihan kunnon apajille. Euroja tuli 40 vähemmän, kultaa vähän enemmän ja hopeaa tuplasti enemmän.
Tämän kauden sai aloittaa kokeneena, laitteet oli tuttuja ja "silmä" kokeneempi. Perkasin viime vuotisia alueita puistojen osalta tarkemmin ja osa etsintäreissuista suuntautui kauemmas, Ouluun ja Kalajoelle.
Niksu kirjoitti:Toivottavasti saan lukea etsintäreissuistasi myös ensi vuonna.
Toivottavasti löytyy jotakin löytämisen arvoista :D Nyt tuntuu että läpikäymittömien alueiden puute rajoittaa yhtä paljon kuin kelitkin.
Pikaisia kahlausreissuja vielä teen tällä kaudella jos merivesi käy alhalla, se kun on ollut koko kauden poikkeuksellisen ylhäällä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
roopex1
Metallinetsijä
Viestit: 384
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 19:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Haarukka 2015 (Yhteenveto)

Viesti Kirjoittaja roopex1 »

Haarukka kirjoitti:Eiköhän tämä kausi ala olla paketissa. Tuntuu että aina on vähintään kaksi seuraavista:
-tuulee rajusti
-sataa
-on pakkasta
-on pimeää

Kävin kippaan euro-ämpärin pankkiautomaattiin:

Kuva

Ämpäri painoi noin 3kg.

Jalometalleja
Kultaa: 7,5grammaa
Hopeaa: n.50grammaa

Jokaisen huispaus reissun jälkeen olen ottanut valokuvan löydöistä. Näitä kuvia on 82 kappaletta.
Kela viuhunut reissuilla yleensä 1-5 tuntia, eli aikaa käytetty yhteensä varmaankin 200 tuntia. Tästä abaut 10h pelloilla.
Kyllä aika makea saldo, vaan ompa siinä tullut heiluttuakin :o Ja minä kiskon vaan markkoja maasta :D itellä nyt jotain vaatimattomat 14€ kolikkoina kun keväällä alotin.
Garret ace 350.
Garret propinpointter.

Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Vastaa Viestiin