Haarukka 2017 (Euroyhteenveto 26.9.)

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (heinäkuu)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Loput kuvaamattomat heinäkuun löydöt.

Kuva

Pari kahluureissua, mutta tyhjää on. Rihkamasormukset ja rumimmat kolikot vedestä. Ei yhtään 50senttistä ja eurokolikot vaihteeksi kansallinen puoli ylöspäin. Onko mitään "rarea"?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1021
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Re: Haarukka 2017 (heinäkuu)

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Maltan 10 cn . Maltan eurokolikoita löytyy vähän ?
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (heinäkuu)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

aar1pne kirjoitti:Maltan 10 cn . Maltan eurokolikoita löytyy vähän ?
No niin voisi olettaa kun on aika pieni maa. Otin erilleen, pitänee ottaa joku sadepäivä ja seuloa taas kaikki läpi(muiden) harvinaisuuksien toivossa :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Kompassi
Metallinetsijä
Viestit: 385
Liittynyt: 29 Heinä 2016, 21:26
Paikkakunta: Pori

Re: Haarukka 2017 (heinäkuu)

Viesti Kirjoittaja Kompassi »

Mitäs noita euroaikaisia on harvinaisempia?
Vanhin ruåtsalainen Kristian II klippinki v. 1513 - 1523
Vanhin venäläinen 3kpl tipparaha n. 1700-luku

SME Satakunta
2017 Deusia ulkoilutettu yhteensä 164km (sports tracker)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (elokuu)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tässä elokuun löydöt

Kuva

Sormus rihkamaa, mutta kärrykolikko hauskaa "paikallishistoriaa" :D
Motivaatio ollu hukassa ja vapaat osunu huonosti kelien kans. Tais jäädä 2-3 reissuun koko elokuu :(
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haarukka 2017 (elokuu)

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Motivaatio ollu hukassa ja vapaat osunu huonosti kelien kans. Tais jäädä 2-3 reissuun koko elokuu :(
Motivaation puute on kyllä paha kun se iskee. Itse huomasin heinäkuussa, että jokin motivaation puute tai muut askareet haittasivat harrastamista. Sitten kun hankin Nel Snake -kelan At Prolle ja aloin käymään uudelleen läpi aikaisemmin läpikäymiäni puistoja ja sieltä kuitenkin löytyi uutta ja vanhaa, niin kummasti motivaatio harrastamiseen nousi.

Toinen kikka, jota olen käyttänyt itseni motivoimiseen, on löytötilastojen ylläpitäminen ja niistä itselleni merkkipaalujen asettaminen. Jos jollain reissulla ei ole löytynyt kuin kolikko tai pari, niin kuitenki ne ovat askel eteenpäin jotain merkkipaalua. Tällä hetkellä minua motivoivat asiat lähteä harrastamaan, ovat At Pron hankintahinnan "kuolettaminen" löytökolikoilla ja 1000. kymmensenttisen löytäminen, sillä ne ovat lähimmät merkkipaalut jotka voisin tällä kaudella vielä saavuttaa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (elokuu)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Sitten kun hankin Nel Snake -kelan At Prolle ja aloin käymään uudelleen läpi aikaisemmin läpikäymiäni puistoja ja sieltä kuitenkin löytyi uutta ja vanhaa, niin kummasti motivaatio harrastamiseen nousi.
Tämän koin keväällä kun Garrett Acen sniperin ja Golden Maskin 7" jälkeen kokeilin Makro Raceria samoissa puistoissa 5" kelalla. Tarkimmin mennyistä paikoista ei silläkään enää mitää löytänyt, mutta paljon kuitenkin. Sitten kun löytää yhden kultaketjun ja se pistää kaivamaan ämpärillisen folioroskaa kesän aikana, eikä löydä mitään niin kyllästyyhän sitä :lol:

Laskis tuo merivesi edes yhdesti kunnolla miinukselle niin pääsis vähän kahlailemaan...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (rintanappi 7.9.)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Löytö jota piti vähän googlettaa ennen kuin selvisi mikä on


Kuva

Kuva

Kyseessä 1940-luvun riipus. Ketju on ollut sisään kelautuva ja sen toisessa päässä on ollut kynä. Löytösyvyydestä päätellen ei oo kuitenkaan ollut massa 70vuotta, korkeintaan 7 :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (Euroyhteenveto 26.9.)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tuommosen kuitin sylkäisi talletusoautomaatti ku löytö kolikot sinne kippasin

Kuva

Yllättävän paljon löytyi 2eurosia omilta jäljiltä kun haravoi alueita allmetal asetuksilla. Osa niistä on sellaisia että ensimmäisellä ylihuitasulla ID on paljon alle pultabin, mutta kun heiluttelee useammin niin totuus paljastuu. Goldenmaskilla ja Acella diskannu puistoissa pultabit ja siitä alaspäin ni on sitte jääny noita kakkosia maahan. No, nyt neki on kerätty Makro Racerilla ja AT goldilla :)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haarukka 2017 (Euroyhteenveto 26.9.)

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Mitenkäs sinä nyt kesken kautta kävit kippaamassa kolikot kolikkoautomaattiin?

Minä olen pitänyt tapanani käydä laskettamassa kolikot vasta kauden päätyttyä, tosin yhtenä kesänä kävin laskettamassa kolikot kesken kauden, koska setelit oli helpompi muuttaa kuin kolikkopurkki. :lol:

Mutta jännästi sinulla menee nuo kolikkomäärät eri kolikkotyypeillä. Minulla on joka vuosi ollut niin että kolikon arvo kun laskee niin niiden löytömäärät nousee.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (Euroyhteenveto 26.9.)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Mitenkäs sinä nyt kesken kautta kävit kippaamassa kolikot kolikkoautomaattiin?
Tänä vuonna taisi kausi loppua jo nyt :( Keväällä taas uudella innolla. On valoisemapaa, kuivempaa ja mikä on nyt maassa niin on varmasti keväälläkin ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Jasser
Raavas Tonkija
Viestit: 765
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 19:07
Paikkakunta: Rusko

Re: Haarukka 2017 (Euroyhteenveto 26.9.)

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Mikäs sen kauden nyt jo lopetti :?:
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2017 (Euroyhteenveto 26.9.)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jasser kirjoitti:Mikäs sen kauden nyt jo lopetti :?:
Lähinnä motivaation puute :(
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin