Hietsussa Toinen Huispaaja

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
kivitippu
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Heinä 2015, 22:54
Paikkakunta: Helsinki

Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja kivitippu »

Tänään olin hietsussa huispaamas ja näin ensimmäistä kertaa toisen huispaajan. Menin hetken päästä toisen luo innostuneena että pääsen ekaa kertaa juttelemaan kanssaharrastelijan kanssa. Perille päästyä otin kuulokkeet pois ja toivon hetken keskustelua löydöistä, varusteista, sun muusta, mutta vastaan otto oli suht tyly toinen etsijä oli kokoajan selkä minuun kohti ja moikkaessani vilkaisi nopeasti ja nyökkäs ja jatko etsimistä :D Olin vähän ihmeissäni tapahtumasta ja sit jatkoin matkaani. Sillä oli asialliset varusteet kyllä. Saappaat jalassa kahlas ja garretin at pro pointteri varusteena myös. Aloin miettimään että ehkä en ole tietoinen jostain huispaajien etiketistä, että ei lähestytä toisiamme vaan käyttäydytään kuin ei huomattaisikaan toisiamme? En tosin tiedä koko kuvaa ehkä kaveri ei osaa puhua Suomea tai yksinkertaisesti haluaa vaan huispailla rauhassa jonka toki ymmärtää.

Kuva

Kuva
Excal II
XP DĒUS
Garret Pro-Pointer AT
Vanhin löytämä kolikko: 1 Penni Nikolai II 1894–1917
Sig
Raavas Tonkija
Viestit: 524
Liittynyt: 16 Maalis 2008, 22:44

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja Sig »

Outoa käytöstä :twisted:
Minelab Excalibur II, Underwater robot ROW, underwater cameras, fishing magnets etc..
Avatar
DigDeep
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 14:29

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Yksinkertaisimpana selityksenä pidän sitä, että se ei tykännyt kun joku tulee hänen "apajilleen". Eli ehkä oli pelko, että löydöt loppuvat tai muuta :D
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
jauru81
Metallinetsijä
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Joulu 2013, 21:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja jauru81 »

DigDeep kirjoitti:Yksinkertaisimpana selityksenä pidän sitä, että se ei tykännyt kun joku tulee hänen "apajilleen". Eli ehkä oli pelko, että löydöt loppuvat tai muuta :D
Nuin luulisin itsekkin asian olevan:D
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja jarpat »

Henkilökohtaisesti kyllä itse ihan mielellään pari sanaa myös vaihtaisin...
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Avatar
J.m.k
Raavas Tonkija
Viestit: 716
Liittynyt: 19 Marras 2012, 17:34

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja J.m.k »

Ei ollu ainakaan minä tai Ripa :D Hietsussakin on tullut käytyä ja päädyttiin lehden kanteen sillä reissulla :mrgreen: Kyllä sanalle tullaan jos kollegaan törmätään.
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
Pataniityn Tehvaani
Metallinetsijä
Viestit: 199
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 21:11
Paikkakunta: Kotka

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja Pataniityn Tehvaani »

Alaoikealla kolikkokuvassa on 5-senttisen päälle lyöty matkamuisto. Selviääkö mistä on? Itselläni on vastaava Normandiasta.
Avatar
V1
Raavas Tonkija
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Elo 2013, 19:34
Paikkakunta: Pohjois-Savo Vieremä

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja V1 »

Pataniityn Tehvaani kirjoitti:Alaoikealla kolikkokuvassa on 5-senttisen päälle lyöty matkamuisto. Selviääkö mistä on? Itselläni on vastaava Normandiasta.
Ai tuo soikea?
Minä olisin veikannut wanhaa raitiotie polettia mutta ei oikein näytä sellaiseltakaan..
kivitippu
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Heinä 2015, 22:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja kivitippu »

V1 kirjoitti:
Pataniityn Tehvaani kirjoitti:Alaoikealla kolikkokuvassa on 5-senttisen päälle lyöty matkamuisto. Selviääkö mistä on? Itselläni on vastaava Normandiasta.
Ai tuo soikea?
Minä olisin veikannut wanhaa raitiotie polettia mutta ei oikein näytä sellaiseltakaan..
En tiedä mikä se on. Ehkä joku koriste, joka irronnut repusta tai jotain.

Tässä kaksi parempaa kuvaa. Eka kuva oli jo kunnolla hangattu fairin kanssa ja sit jälkimmäinen kuva on viinietikan ja suolakylvyn jälkeen. Aika paljon parani!



Kuva

Kuva
Excal II
XP DĒUS
Garret Pro-Pointer AT
Vanhin löytämä kolikko: 1 Penni Nikolai II 1894–1917
Avatar
Maa Nalle
Metallinetsijä
Viestit: 473
Liittynyt: 01 Syys 2013, 19:35
Paikkakunta: tampere

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja Maa Nalle »

Joku on käynyt sealife näyttelyssä. :D
Pataniityn Tehvaani
Metallinetsijä
Viestit: 199
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 21:11
Paikkakunta: Kotka

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja Pataniityn Tehvaani »

Jep. Sealifesta todennäköisesti.

Tehty siis niin, että 5-senttinen laitetaan alasimessa olevaan muottiin ja sitten täräytetään lekalla päälle.
Vesqu
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 01 Touko 2013, 19:03
Paikkakunta: Helsinki ja Etelä-Karjala

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja Vesqu »

Ei ole ihan lekaa käytetty Sealifessa. :) Luultavasti jonkinlainen vastaava tämmönen:


Kuva
Garrett AT PRO
toope
Metallinetsijä
Viestit: 331
Liittynyt: 23 Helmi 2014, 17:02

Re: Hietsussa Toinen Huispaaja

Viesti Kirjoittaja toope »

Itsellä toinen kausi menossa enkä ole nähnyt yhtään toista huispaajaa, muutaman kerran olen kyllä löytänyt maasta aivan selviä kuoppia. Jos joku näkee niin saa kyllä tulla juttelemaan, voin antaa sähköpostinkin. :D
Vastaa Viestiin